تبیان، دستیار زندگی
تداخل مراسم عاشورا و مراسم سیزده آبان یک فرصت طلایی است برای برگزاری هر چه بهتر این دو مراسم چرا که عاشورای حسینی خود سرچشمه ی انقلابی عظیم گشت در دنیایی که در ظاهر یزید نبود اما یزدیان بودند و هستند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاشورای حسینی؛ عاشورای خمینی

واقعہ کربلا کے حقائق

هنوز تا عاشورا راه بود که عباس سیاه پوش محرم شده بود؛ دهه‌ی اول و دوم را عزادار آقایش حسین (ع) بود و لبش به خنده باز نمی‌شد؛ از کودکی‌اش همین طور بود؛ مادرش همیشه می‌گفت : «خنده‌ی عباس را ندیدم در روزهای محرم!»

هر سال قبل از سیزده آبان لیست هدایایش را آماده کرده بود اما امسال روزی که به عزای آقایش نشست رو به پدر کرد و گفت : «تنها ازت خواهشی دارم؛ برای هدیه روز دانش آموز.»

پدر که خیلی انتظار این لحظه را می‌کشید گفت : «هرچه تو بخواهی پسرم!» عباس نفس عمیقی کشید و گفت : «تنها بگذار سه روز آخر دهه‌ی آقا را خدمت گذارش باشم و دیر به منزل برگردم اشک در چشمان پدر حلقه زد و گفت به راستی دانش آموز آقایی...»

عاشورا روز لبیک به ندای امام حسین (ع) است، تداخل روز 13 آبان و روز عاشورا خود بستری مناسب برای بیان استواری نهضت کربلا و دشمن شناسی برای دانش آموزان می‌تواند باشد. استفاده از این فرصت در رسیدن به؛ اهداف سوء استکبار جهانی مناسب خواهد بود.

تداخل دو مراسم 13 آبان و روز عاشورا بهترین فرصت برای تبیین اهداف استکبار جهانی است؛ چرا که عاشورا بهترین روز تشریح ظلم جهانی است. مردم خواهند دانست که این عاشورا ادامه داشت و در مقاومت برابر ظلم یزید و یزیدیان دست بر نخواهند داشتند. عاشورا درس استقامت و شهامت برای دانش آموزان است؛ دانش آموزانی که با عشق حسین وجودشان عجین گشته است.

عاشورای حسینی عاشورای خمینی

تداخل مراسم عاشورا و مراسم سیزده آبان یک فرصت طلایی است برای برگزاری هر چه بهتر این دو مراسم چرا که عاشورای حسینی خود سرچشمه‌ی انقلابی عظیم گشت در دنیایی که در ظاهر یزید نبود اما یزدیان بودند و هستند. چه زیبا گشت امسال که عاشورای آن زمان با عاشورای این زمان و عاشورای حسینی با عاشورای خمینی تلفیق شد و یاران حسین دانش آموزانی گشتند غرق به خون ...

حماسه 13 آبان ماه

روز دانش آموز روزی است که سه رویداد مهم تاریخی شامل: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، تظاهرات دانش آموزان علیه رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره) روی داده است که همگی آن‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته است.

«یوم‌الله سیزدهم آبان» یادآور ماهیت استکباری، استبدادی و آمریکای جهان خوار است ونیز عامل «هم گرایی، وحدت و اتحاد ملی» ملت بزرگوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی می‌باشد.

در این میان با ایجاد فضای مناسب و پر از شور حماسی و حسینی و فرهنگ عاشورایی دینی باید بهره لازم را دانش آموزان ببرند و بهترین فرصت را در روز عاشورا با حضور و مشارکت جدی و معنوی هیأت‏های دانش‏آموزی ـ دانشجویی، هیأت‏های مذهبی و مردم غیور و همیشه در صحنه‌ی ایران اسلامی؛ حماسه‏ایی تاریخی و بی بدیل را خلق کنند.

لطم اور قمہ زنی4

ملت ظلم ستیز و سلحشور ایران اسلامی و دانش آموزان و فرهیختگانه در این روز بزرگ پاسخ قاطع و کوبنده یاوه گویی های مستکبران غرب را در مراسم یوم الله سیزدهم آبان و عاشورای حسینی خواهند داد و به دنیا ثابت خواهند کرد که این سیاه مشق عشق را خوب آموخته‌اند؛ این سربازان کوچک حسینی که در مکتب خمینی درس عشق به حسین را آموختند. مراسم تظاهرات یوم الله 13 آبان امسال باید پرشورتر و توفنده‌تر از تمام سال‌ها باشد و شعار و تکبیر مردم و دانش آموزان برای با هم بودن یک صدا شود و نفرت ازیزید زمان را فریاد کنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه کننده: مریم عرفانیان