تبیان، دستیار زندگی
صدایش گرفته بود و هر یکی دو دقیقه یک بار سرفه می کرد تا گلویش برای ادامه صحبت مجالش بدهد. می گفت هم مداحی کرده هم مقابل پیکان آنقدر فریاد زده و به بازیکنانش گفته «بروید جلو، بیایید عقب» که صدایش گرفته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با رضا حقیقی مداح اهل بیت


صدایش گرفته بود و هر یکی دو دقیقه یک بار سرفه می‌کرد تا گلویش برای ادامه صحبت مجالش بدهد.


رضا حقیقی

صدایش گرفته بود و هر یکی دو دقیقه یک بار سرفه می‌کرد تا گلویش برای ادامه صحبت مجالش بدهد. می گفت هم مداحی کرده هم مقابل پیکان آنقدر فریاد زده و به بازیکنانش گفته «بروید جلو، بیایید عقب» که صدایش گرفته است.

رضا حقیقی قبل از سفر دوباره به قم برای مداحی امام حسین (ع) درباره پرسپولیس و شرایطش صحبت کرد اما حاضر نشد در خصوص مداحی و حضورش در محافل عزاداری صحبت کند.

حالا فکر می‌کنی پرسپولیس در فاصله دو مسابقه تا پایان نیم‌فصل و چهار بازی تا تعطیلات 52 روزه لیگ در جدول بالا می‌رود؟

- ببینید خوشبختانه فاصله‌ها زیاد نیست و در لیگ 16 تیمی ما اختلاف امتیازها کلا زیاد نیست. شما نگاه کنید همین استقلالی که می‌گویند خوب نتیجه گرفته فقط 5 امتیاز با ما فاصله دارد. البته باید این را هم در نظر بگیرید که تیم ما یکسری بدشانسی آورده که این هم مزید برعلت شده تا عقب بیفتیم. کلا نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبت کنم و مهم زمان حال است اما به نظر من، شما که خوب فوتبال را می‌فهمید حتما دیده‌اید که پرسپولیس در هفته‌های اخیر خوب فوتبال بازی می‌کند. شما سه بازی اخیر را نگاه کنید که مقابل سایپا، راه‌آهن و پیکان حتی یک موقعیت گل به حریفان مان ندادیم. منظورم موقعیتی است که در جریان بازی به دست بیاید. گل‌هایی هم که خوردیم شانسی و اتفاقی بوده است.

این یعنی تیمی که نظم تیمی داشته باشد و همه وظایف شان را بدانند روز به روز شرایطش بهتر خواهد شد و این می‌تواند در آینده به ما کمک کند تا در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم. البته این را قبلا نگفته بودم اما باید اذعان کنم که تیم ما از لحاظ نفری قوی نیست و باید 5-4 بازیکن خوب جذب شود تا کمبودها را جبران کنیم اما به شخصه معتقدم آقای درخشان از کمترین نیروها بیشترین استفاده را برده است.

در شب‌های اخیر برای مداحی به قم رفتی که تصاویر و فیلم‌های مداحی‌ات منتشر شده. می‌گویی از کی به این کار علاقه‌مند شدی؟

- من نمی‌خواهم وارد این بحث شوم. این یک بحث شخصی است و دوست ندارم با فوتبال قاطی شود.

اما دوست داشتیم از علاقه‌ات به این کار بگویی.

- بالاخره عشق و علاقه وجود داشته که این اتفاق افتاده اما همانطور که گفتم دوست ندارم در این باره حرف بزنم.

راستی این روزها با علیرضا چه می‌کنی؟ روی زندگی‌ات تاثیر مثبت داشته؟

- فعلا که جنبه‌های منفی‌اش خیلی بیشتر بوده. با این حال فکر می‌کنم داشتن فرزند انگیزه و امید را نزد انسان خیلی بیشتر می‌کند. البته همانطور که گفتم مضراتش فعلا خیلی بیشتر بوده و بی خوابی‌هایش روی من هم تاثیر گذاشته است اما در کل می‌خواهم بگویم علیرضا را خیلی دوست دارم.

در آینده اجازه می‌دهی فوتبالیست شود؟

- حالا بگذارید بزرگ شود تا ببینیم استعداد دارد یا نه. اگر به پدرش برود که استعداد ندارد. (باخنده)

راستی باز هم برای مداحی به قم می‌روی؟

- بله جمعه شب همراه مهدی طارمی و محمد عباس‌زاده راهی قم شدیم و در مجلس آقای مقدم حضور پیدا کردیم.

مصاحبه: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان