تبیان، دستیار زندگی
ترد شدن كلم قرمز: اگر می خواهید ، ازكلم قرمز برای سالاد استفاده كنید و كلم ها سفت هستند برای ترد شدن كلم قرمزاز این دو روش استفاده كنید: روش اول : مقداری آب داخل ظرف ریخته و روی اجاق گاز بگذارید. دو قاشق غذا خوری سركه به آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبزیجات

اگر می خواهید ، ازكلم قرمز برای سالاد استفاده كنید و كلم ها سفت هستند برای ترد شدن كلم قرمزاز این دو روش استفاده كنید:

ترد شدن كلم قرمز:

روش اول

مقداری آب داخل ظرف ریخته و روی اجاق گاز بگذارید. دو قاشق غذا خوری سركه به آن اضافه كنید كلم ها را خرد كنید و داخل آب جوش و سركه بریزید. بعد از دو جوش آنها را داخل آبكش بریزید، تا آبش خارج شود و درضمن خنك شود می بینید كه چقدر ترد و خوشمزه می شود.

روش دوم

می توانید كلم خرد شده را در ظرف فلزی ریخته و برای چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید ، بسیار ترد می شود.

پختن اسفناج:

برای پختن اسفناج كمی آب داخل ظرف اسفناج بریزید و حرارت را كم كنید . اما برای آنكه اسفناج در ظرف بالا نیاید، در قابلمه ای را از قابلمه ای كه روی گاز دارید كوچكتر انتخاب كنید و روی اسفناج قرار دهید .  با این كار اسفناج از ظرف بالا نمی آید.

اگر نخواهید سبزی را خرد كنید:

لازم نیست سبزی را خرد كنید سبزی را داخل كیسه فریزر گذاشته و داخل فریزر قرار دهید . موقع استفاده آنرا از فریزر خارج كرده و قبل از آب شدن یخ آن، سبزی را رنده كنید، هم ریز می شود و هم طعم سبزی تازه را می دهد. البته بهتر است برای رنده كردن از دستكش استفاده كنید تا دست شما سرمای زیادی را حس نكند.

سبز ماندن سبزیجات:

اگر مایلید سبزی آش یا سبزیجات دیگر مانند نخود فرنگی یا لوبیا سبز، سبز بماند و رنگ كدر به خود نگیرد ، از این روش استفاده كنید: در مدت پخت در ظرف را باز بگذارید و یا اینكه یك چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین به سبزیجات خود اضافه كنید .

از بین بردن پلاسیدگی كاهو و كرفس:

كمی آبلیمو در آب سرد ریخته سپس كاهو و كرفس را در آن خیس كرده و چند ساعت درون یخچال قرار دهید، تا تازگی خود را به دست آورد.

جلوگیری از پلاسیده شدن هویج:

قبل از گذاشتن هویج درون یخچال سر هویج را ببرید. زیرا سرهویج رطوبت هویج را گرفته و آن را خشك و پلاسیده می كند.

پوست كندن گوجه فرنگی:

ابتدا گوجه ها را به مدت 8 ثانیه داخل آبجوش قرار دهید. و بعد آن را داخل آب سرد بریزید. پوست گوجه ها به راحتی جدا می شود.

پوست كندن سیر :

می توانید سیر را برای چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید پوست آن راحت جدا می شود. راه دیگر اینكه با گوشت كوب ضربه ای به سیر بزنید، پوست آن راحت جدا می شود.

پوست كندن باقالا:

راه اول

باقالای درسته را برداشته و با كارد از بالا تا پایین به روی باقالا بكشید . با فشار مختصری مغز باقلا بیرون خواهد پرید.

راه دوم

برای جدا كردن پوست دوم باقالا روی پوست اول آن كمی نمك بپاشید و پس از پنج دقیقه پوست آن را جدا كنید.

روش پختن نخود فرنگی:

وقتی می خواهید نخود فرنگی را بپزید ، آن را با غلاف بپزید بعد از پختن ، نخود فرنگی از غلاف جدا می شود و روی آب می آید در ضمن نخود فرنگی طعم بهتری می گیرد.

از بین رفتن تلخی كاهو:

اگر كاهویی را می خواهید برای سالاد استفاده كنید، تلخ می باشد می توانید آن را چند دقیقه ای ( حدوداً 15 دقیقه) داخل آب نمك سرد قرار دهید . با اینكار تلخی كاهو گرفته خواهد شد.

بیرون راندن حشرات از سبزیجات:

برای اینكه حشرات داخل سبزیجاتی مانند كلم، گل كلم و نظایر آن را بیرون بیاورید ، 15 دقیقه آن را در آب سردی كه با چند قاشق چایخوری نمك یا سركه مخلوط كرده اید قرار دهید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.