تبیان، دستیار زندگی
ست همینگوی .زندگی نامه .سالشمار حیات .لیست آثار .گالری تصاویر «ارنست همینگوی Ernest Hemingway  نویسنده رئالیست و بزرگترین رمان نویس آمریكایی در 21 جولای 1899 در «اوك پارك » (1) (حومه شیكاگو) از توابع ایالات «ایلی نویز» (...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30 تیر ،21 جولای ، سالروز تولد ارنست همینگوی

.زندگی نامه

.سالشمار حیات

.لیست آثار

.گالری تصاویر

«ارنست همینگوی Ernest Hemingway  نویسنده رئالیست و بزرگترین رمان نویس آمریكایی در 21 جولای 1899 در «اوك پارك »(1) (حومه شیكاگو) از توابع ایالات «ایلی نویز»(2) به دنیا آمد و در دوم جولای 1961 در «Ketchum» واقع در ایالت «آیداهو»(3) در گذشت و با مرگ او درخشان ترین چهره ی ادبیات قرن بیستم آمریكا ناپدید گردید.

در سال 1952 ، شاهكار جاودان خود را به نام «پیرمرد و دریا» به رشته تحریر كشید و به اوج شهرت و عظمت ادبی دست یافت. این اثر بی مانند در سال 1953 به دریافت جایزه «پولیتزر» و در سال 1954 به دریافت جایزه ادبی نوبل نائل گردید. وی با انتشار كتاب «داشتن و نداشتن» در سال 1937، بر شهرتش افزود.

از آثار دیگر وی می توان «سیلاب های بهاری»، «تعظیم به سویس»، «خورشید همچنان می درخشد»، «برف های كلیمانجارو»، «یك روز انتظار»، «به راه خرابات در چوب تاك»، «پس از طوفان»، «روشنایی جهان»، «وطن به توچه می گوید»، «اكنون دراز می كشم» و «كلبه سرخ پوست» را نام برد.

1) Oak Park

2) Illinois

3) Idaho