تبیان، دستیار زندگی
این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون در بازار موسیقی منتشر شده که در این گزارش آن ها را مرور می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم‌های بازار موسیقی

این هفته آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون در بازار موسیقی منتشر شده که در این گزارش آن ها را مرور می کنیم.

بخش هنری تبیان
موسیقی

در سایه سرو

آلبوم جدید ارژنگ کامکار و پویا محمدی با عنوان "در سایه سرو" از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد. این اثر شامل سه بخش است که قطعات بخش اول در دستگاه نوا، قطعات بخش دوم در دستگاه شور و قطعات بخش سوم در دستگاه آواز بیات اصفهان است. این اثر موسیقایی شامل 12 قطعه است و نام قطعات آن سکوت شب، چکامه، تکنوازی سنتور، خاطره ها، طلوع عود، ترنم باران، اشک مهتاب، در سایه سرو، آغاز، بازنده و.... است.همچنین سه قطعه این آلبوم به زنده یاد پرویز مشکاتیان، زنده یاد حسن یوسف زمانی و زنده یاد فرامرز پایور تقدیم شده است.در این آلبوم پوریا محمدی (سنتور) و ارژنگ کامکار (تنبک) به عنوان نوازنده نیز با هم همکاری کرده اند.

به من شک نکن

آلبوم "به من شک نکن" با صدای محمد ساوه و نوازندگی محمدرضا چراغعلی از سوی انتشارات ترنم نی منتشر شد. اشعار این اثر از مجید احمدی، فلورا تاجیکی، مهنا حسین زاده و جواد رحیمی است و آهنگسازی قطعات این آلبوم به عهده هیربد حسینی و امیرحسین کنعانی بوده است.این اثر شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن تنهایی، به من شک نکن، همسفر شب، معنی عاشقی، ستاره تنها، تحمل کن، آسمونی، سهم من و معنی عاشقی است.ژانر این اثر پاپ است که مهدی قنبریان مدیر اجرایی آن بوده است.

آرامش شب ساحلی

کیان بزرگمهری‌فرد آلبوم ‌«آرامش شب ساحلی» را از سوی انتشارات ارغنون منتشر کرد. این اثر شامل 10 قطعه بی‌کلام به سبک نیو ایج است که حال و هوایی شاعرانه دارد. نام بعضی از قطعات این اثر جاده‌های بی‌پایان، لحظه‌ها، خیال سرد و... است.بزرگمهری دانش‌آموخته موسیقی با گرایش آهنگسازی و نوازندگی پیانو کلاسیک و مهندسی کامپیو‌تر با گرایش نرم‌افزار است و هم‌اکنون به عنوان آهنگساز و مدرس موسیقی فعالیت دارد.از او تاکنون چندین جلد کتاب و لوح فشرده آموزشی در زمینه موسیقی الکترونیک و آهنگسازی با کامپیو‌تر منتشر شده است.

غروبا

مجید بابایی آلبوم «غروبا» را از سوی موسسه فرهنگی هنری نواگر منتشر کرد. ژانر این آلبوم پاپ است و ترانه های این اثر از نرگس جعفری، المیرا بهشتی، داود رحمت الهی، افشین سیاهپوش، شبنم حکیم هاشمی و آذر سماواتی است.

آلبوم های جدید ، تازه های موسیقی ، در سایه سرو، غروبا ، آرامش شب ساحلی، فانوس شب آغوش،سلامی دوباره، خوشبختی ، کهکشانی‌ها

آهنگسازی قطعات آلبوم "غروبا" به عهده انوشیروان تقوی، حمید عرفان، افشین سیاهپوش، حامد فولادقلم بوده است و تنظیم قطعات توسط حامد فولادقلم انجام شده است.این آلبوم شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن اشاره کن، دلخوشی، تنها بذار، غروبا، معجزه، گریه امونم نمی ده، تنگه دلم، عاشق کشی و هوامد داشته باش است.حامد فولادقلم (گیتار و بوزوکی)، پیام طونی (ویولن)، بابک یوسفی (کلارینت) و... به عنوان نوازنده در این اثر حضور دارند. این خواننده چندی پیش قطعه "حرف آخر" با آهنگسازی حمید عرفان و تنظیم حامد فولاد قلم منتشر کرد که مورد توجه هواداران او قرار گرفت.

کهکشانی‌ها

آلبوم "کهکشانی‌ها" با خوانندگی آروین صاحب، بنیامین، رضا صادقی، علی اصحابی، اشکان ملک‌زاده، حمید عسگری، فرزان ملک‌زاده و مهدی یراحی از سوی انتشارات هنرنمای پارسیان منتشر شد.ژانر این آلبوم پاپ است و ترانه‌های این اثر موسیقایی از فرید احمدی، روزبه بمانی و امین بامشاد است. آهنگسازی قطعات این اثر به عهده بنیامین، رضا صادقی، روزبه بمانی، حمید عسکری، فرزان ملک‌زاده و مهدی یراحی بوده است.همچنین تنظیم قطعات توسط زنده یاد نیما وارسته، اشکان ملک‌زاده، شهاب اکبری، میلاد ترابی، کوشان حداد، رضا تاجبخش و مهدی یراحی انجام شده است.این اثر شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن عشق، تاراج، گاهی، من عاشق اون زندگی بودم، نرو نرو، نیستی، نفس، آتشکده و پایبند است.آلبوم "کهشانی‌ها" اولین آلبوم رسمی آروین صاحب محسوب می‌شود و از او تا کنون چند تک قطعه منتشر شده است. همچنین هر یک از خوانندگان پاپ در این اثر با این خواننده جوان همکاری کرده‌اند.

خوشبختی

مسعود محمد نبی آلبوم جدید خود را با عنوان "خوشبختی" از سوی انتشارات آوای شباهنگ منتشر کرد. ترانه‌های این آلبوم از علی بحرینی، افشین سیاهپوش، مرجان زنگنه و مهدی ایوبی است و ضبط این اثر در استودیو ترنم انجام شده است.آهنگسازی قطعات توسط امیرعباس حسن‌زاده، ساناز کریمی، میلاد اکبری و مهدی زنگنه انجام شده است و تنظیم به عهده بهروز علیاری، پوریا حیدری، مهدی زنگنه و امیرعباس حسن زاده بوده است.ژانر این اثر موسیقایی پاپ است و میکس و مسترینگ توسط بهروز علیاری، پوریا حیدری، مهدی زنگنه و امیرعباس حسن زاده انجام شده است.این آلبوم شامل 13 قطعه است و نام قطعات آن حسرت، حواست نیست، خجالتی، فاصله، عشق من، خوشبختی، بس کن، ماه دیوونه، از یاد می برم، امروز وقتشه، نیلوفر، آدم برفی و سیمین بری است.

سلامی دوباره

آلبوم جدید مسیح محقق با عنوان "سلامی دوباره" از سوی نشر ارغنون و به همت سروش ریاضی منتشر شد. این اثر موسیقایی شامل 9 قطعه است و ژانر آن تلفیقی است. همچنین اشعار این آلبوم از سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، احمد شاملو، قیصر امین‌پور و مولانا است.

آلبوم "کهکشانی‌ها" با خوانندگی آروین صاحب، بنیامین، رضا صادقی، علی اصحابی، اشکان ملک‌زاده، حمید عسگری، فرزان ملک‌زاده و مهدی یراحی از سوی انتشارات هنرنمای پارسیان منتشر شد.ژانر این آلبوم پاپ است و ترانه‌های این اثر موسیقایی از فرید احمدی، روزبه بمانی و امین بامشاد است

در این اثر یک قطعه بی‌کلام وجود دارد که اجرای بداهه‌نوازی تار روی پرلود شماره یک یوهان سباستیان باخ است. مسیح محقق در آلبوم "سلامی دوباره" علاوه بر آواز، نوازندگی تار، سه تار، گیتار نایلون و آکوستیک، کیبوردز و سازهای کوبه‌ای را بر عهده داشته است.مسیح محقق از دهه 40 در حوزه موسیقی جز، بلوز و کانتری و راک فعالیت داشته و طی سه دهه اخیر در حوزه تلفیق موسیقی سنتی ایرانی و سبک‌های کانتری، بلوز، جز و راک متمرکز گردیده است. از این آهنگساز پیش‌تر دو آلبوم به نام‌های "دو پیکر" (موسیقی فیوژن بی‌کلام) و "عاشقی پیداست" (موسیقی با کلام روی اشعار شاعران معاصر ایران) منتشر شده است.

فانوس شب آغوش

آلبوم "فانوس شب آغوش" با صدای حسین رضا اسدی از سوی انتشارات نغمه‌سرای روژین منتشر شد. اشعار این آلبوم از فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی، امیر ارجینی، علی رضا اخلاقی، علی حسینی ملک آباد و هادی باهنر است.این اثر شامل 7 قطعه است و نام قطعات آن تصنیف فانوس شب آغوش، آواز دست‌ها، تصویر خیال، خیال گرم خورشید، آواز و ارکستر، طلوع تکرار و.... است.قطعات این آلبوم در دستگاه همایون، دشتی، نوا، افشاری، شوشتری و اصفهان است.در این اثر موسیقایی ارسلان کامکار (ویولن)، علیرضا خورشیدفر (کنترباس)، کریم قربانی (ویولن سل)، فرشید حفظی‌فرد (ابوا)، ناصر رحیمی (فلوت)، سینا جهان‌آبادی (ویلن آلتو)، صائب کاکاوند (تار و سه تار)، فرهاد مشتاق (تار)، پژمان پرنیا (تمبک) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.


منبع: هنرآنلاین