تبیان، دستیار زندگی
اسطوره فوتبال هلند تاکید کرد که گواردیولا بهتر از ژوزه مورینیو است. او همچنین بارسلونا را بزرگ تر از بایرن مونیخ دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرایف: گواردیولا بهتر از مورینیو است


اسطوره فوتبال هلند تاکید کرد که گواردیولا بهتر از ژوزه مورینیو است. او همچنین بارسلونا را بزرگ‌تر از بایرن مونیخ دانست.

کرایف

یوهان کرایف چهره بسیار محبوبی در بین هواداران بارسلونا به شمار می‌آید. او سابقه حضور در نیمکت آبی-اناریها را دارد و تیم او یکی از بهترین تیم‌های اروپا بود. این مربی هلندی از بنیانگذاران سبک تیکی تاکا در بارسلونا به شمار می‌آید و به همین خاطر علاقه زیادی به گواردیولا -استاد کنونی تیکی‌تاکا دارد.

کرایف در گفتگویی که با روزنامه بیلد آلمان داشت به ستایش از گواردیولا پرداخت و او را بهتر از ژوزه مورینیو دانست. سرمربی سابق آبی-اناریها گفت: بدون شک گواردیولا بهتر از مورینیو است و این به چند دلیل است. پپ هدف روشنی دارد و آن پیشرفت فوتبال است. او تلاش می‌کند تا تیمش بهترین عملکرد را در میدان داشته باشد و بازی به بازی بهتر شود. مورینیو تنها دوست دارد درباره تیم خود و توانایی‌هایش صحبت کند. من گواردیولا را به او ترجیح می‌دهم.

این برای نخستین بار نیست که کرایف به مقایسه پپ گواردیولا با ژوزه مورینیو می پردازد. او پیش از این هم بارها به ستایش از این مربی اسپانیایی پرداخت و او را بهتر از مورینیو دانست.

این برای نخستین بار نیست که کرایف به مقایسه پپ گواردیولا با ژوزه مورینیو می پردازد. او پیش از این هم بارها به ستایش از این مربی اسپانیایی پرداخت و او را بهتر از مورینیو دانست

کرایف که به همراه بکن باوئر در گفتگو با روزنامه "بیلد" آلمان شرکت کرده بود به این سوال که بارسلونا بزرگ است یا بایرن مونیخ اینگونه پاسخ داد: الان همه نگاه‌ها به لیگ اسپانیا است. من براین باورم که بارسلونا بزرگ‌تر از بایرن مونیخ است.

نکته جالب این است که فرانس بکن باوئر رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ هم سخنان کرایف را تایید کرد و گفت: من سخنان کرایف را تایید می‌کنم. بارسلونا حتی از نظر تاریخ و قدمت هم بزرگتر از بایرن مونیخ است. بارسلونا در دهه 30 و 40 یک تیم اسطوره‌ای بود اما بایرن مونیخ در سال 1965 بود که درخشش خود را در رقابت‌های بوندسلیگا آغاز کرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: بیلد