تبیان، دستیار زندگی
می بینید من چه می کشم؟ همیشه همینطور است ها، خواهر مادر خودش که میان ، من باید مثل یک کلفت هی بذارم و بردارم، اون وقت مهمان های من رو محل نمی ده!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک لباس زیبا برای عشق تان


می بینید من چه می کشم؟ همیشه همینطور است ها، خواهر مادر خودش که میان ، من باید مثل یک کلفت هی بذارم و بردارم، اون وقت مهمان های من رو محل نمی ده!

زن و شوهر

در دنیای خانواده و زندگی دو انسان از فرهنگ های مختلف زیر یک سقف، زمان های زیادی پیش می آید که گاه رفتار و گفتار یکی از زوجین مناسب نبوده و ممکن است زن و شوهر و خانواده آنها از دست یکدیگر ناراحت و دلگیر شوند.این ناراحتی چگونه باید به طرف مقابل انتقال یابد؟ شما در هنگام بروز یک رفتار نامناسب از همسرتان چه می کنید؟ از دستش دلگیر شده و با او قهر می کنید؟ به رویش نمی آورید و در مقابل دیگران از رفتار ناشایست همسرتان دفاع می کنید؟ در دلتان می گویید که تلافی می کنم و بعد در اینده همان کار را با خانواده او انجام می دهید؟

کارهای زیاد دیگری در این میان می توان انجام داد، اما بهترین راه همانی است که خداوند متعال در قرآن کریمدر آیه 187 سوره مباركه بقره امر فرموده است:

« هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ»

«همسران شما، لباس شما هستند؛ و شما لباس آنها »

اگر بخواهیم نقش یک لباس را برای همسرمان انجام دهیم ، دقیقا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

اول از همه این که از کوره در نرویم و آبروی او را جلوی دیگران نبریم، مثلا در حضور خانواده ها و یا افراد غریبه عیب او را بلند نگوییم و چند تا ایراد کوچک و بزرگ دیگر هم رویش نگذاریم!می توانیم اصلا به روی خودمان نیاوریم و در خفا، ایراد او را دوستانه بگوییم و ازش بخواهیم که کارش را اصلاح کند.

تصور کنید که تمام فامیل ها نشسته اند و همسر شما خسته از سرکار به خانه می آید، از قضا با رئیسش هم دعوایش شده و بسیار عصبانی است، وقتی می بیند که در خانه مهمان است و خبری از دراز کشیدن روی مبل و دیدن فوتبال نیست، بی اختیار اخم کرده و زیر لب سلامی می کند و به اتاق می رود. خوب ، جو سنگینی است، مهمان ها توقع سلام و علیک پر رنگ و احوالپرسی غلیظ و تحویل گرفتن داشتند، اما همسرتان بدون توجه به این چیزها، فقط به یک سلام خشک و خالی اکتفا کرده و آنها را ترک کرده است.

می توانید شما هم قیافه غمناک به خود بگیرید و به مهمانانتان بگویید: "می بینید من چه می کشم؟ همیشه همینطور است ها، خواهر مادر خودش که میان ، من باید مثل یک کلفت هی بذارم و بردارم، اون وقت مهمان های من رو محل نمی ده! " بعد هم چند قطره اشک و آخر هم که مهمان هایتان رفتند، یک فصل دعوا...

راه دوم این که اصلا به روی خودتان نیاورید که همسرتان آنها را تحویل نگرفته و اگر کسی اعتراض کرد و مثلا گفت که همسرت از چیزی ناراحت بود؟ بی معطلی درون شکمش بروید و بگویید نه، خیلی هم خوب سلام و احوالپرسی کرد و بعد که مهمان ها رفتند، برای همسرتان خط و نشان بکشید و دعوا کنید.

در حضور خانواده ها و یا افراد غریبه عیب او را بلند نگوییم و چند تا ایراد کوچک و بزرگ دیگر هم رویش نگذاریم!می توانیم اصلا به روی خودمان نیاوریم و در خفا، ایراد او را دوستانه بگوییم و ازش بخواهیم که کارش را اصلاح کند

راه های زیادی برای رو به رو شدن با این وضعیت وجود دارد ، اما راه پیشنهادی ما که به راه لباسی معروف است،این است که:

اول لبخند می زنید و رفتار همسرتان را یک جوری توجیه میکنید، مثلا می گویید "ببخشیدا شوهر من اونقدر تمیزه و به نظافتش اهمیت می ده که تا دوش نگیره و لباسش رو عوض نکنه، حتی به ما سلامم نمی کنه" بعد دوباره می خندید و می گویید: "من برم ببینم به چیزی احتیاج نداره، شما از خودتون پذیرایی کنید تا من برگردم. "

بعد با یک لیوان آب میوه و یا چیزی که همسرتان دوست دارد به اتاق می روید و با لبخند خسته نباشیدی گفته و به همسرتان می گویید: "عزیزم می دونم روز خسته کننده ای داشتی و الان می خوای استراحت کنی، اما اصلا با مهمون ها سلام و احوالپرسی خوبی نکردی، راستش یک کم ناراحت شدن ، من اصلا دوست ندارم راجع به شما، با اونهمه مهربونی و شخصیت فکر بد کنن، البته من گفتم رفتی لباست رو عوض کنی و بعد میای بهشون خوش آمد می گی، می شه ازت خواهش کنم آبی به سر و صورتت بزنی و لباست رو عوض کنی و بیای پیش ما؟ من سعی می کنم زودتر مهمونی رو تموم کنم تا شما استراحت کنی، فدای تو بشم، اومدی خیلی تحویلشون بگیری ها و ..." به این همسر می گویند یک لباس زیبا، هم عیب همسرش را پوشاند و هم به بهترین شکل ممکن، زیبایی او را دو چندان کرد.

زینب عشقی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مقالات مرتبط :

لج و لجبازی های ونوس و مریخی!

هفت آژیر قرمز زندگی مشترک

ازت راضی ام با تمام اختلافاتمان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.