تبیان، دستیار زندگی

به سلامتی 7 مسکن طبیعی

این مطلب شیوه هایی برای تسکین درد معرفی می کنیم که صد در صد طبیعی بوده و علاوه بر تسکین دردهای روزمره آسیبی به دیگر بافت‌های بدن نیز وارد نمی‌کنند. لطفاً نگاهتان را از ما دریغ نکنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درد  ، تغذیه  ، التهاب  ، غذا  ، رژیم غذایی ،  سایر شرایط و بیماری ها ،

درد یک پدیده‌ی ذهنی پیچیده است که نشان می‌دهد عضوی از بدن در اثر عفونت، بیماری، زخم یا ضربه دچار مشکل شده است.

باید بدانید که انسان از همان ابتدای آفرینش درد را فهمیده و تجربه کرده و برای تسکین آن دست به دامان طبیعت شده است؛ یعنی اینکه گذشتگان ما نه آسپرین می‌دانستند چیست و نه این که خبری از ایبوبروفن و ژلوفن و مسکن‌های دیگر بود. متأسفانه این مسکن‌های ریز و درشت بدن را در معرض عادت و عوارض جانبی دیگر قرار می‌دهند!

در این مطلب شیوه‌هایی برای تسکین درد معرفی می‌کنیم که صد در صد طبیعی بوده و علاوه بر تسکین دردهای روزمره آسیبی به دیگر بافت‌های بدن نیز وارد نمی‌کنند. لطفاً نگاهتان را از ما دریغ نکنید.

 

ضد درد طبیعی: ورزش کی گونگ

کی گونگ یک ورزش خیلی قدیمی و ساده است که در طب سنتی چینی بسیار مرسوم است. این روش، اتصالی بین جسم و روح و وضعیت بدن ایجاد کرده و هدف از آن به گردش درآوردن انرژی در تمام اعضای بدن و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست. نتایج بررسی‌ها نشان داده است تمرین کی گونگ، تأثیر موثری در کاهش دردهای مفصلی در بین افراد مبتلا به آرتریت دارد. به عقیده‌ی محققان 83 درصد افراد اعلام کرده‌اند که با روزانه یک تا دو ساعت کی گونگ (به مدت یک ماه) تأثیر خوبی در کاهش دردهای آن‌ها ایجاد شده است. خیالتان راحت باشد. اگر این ورزش را یاد بگیرید خیلی زود به آن عادت می‌کنید. کافی است روزانه 20 تا 30 دقیقه این تمرین را صبح و یا قبل از خواب انجام دهید تا دردهایتان تسکین پیدا کند. می‌توانید در اینترنت جستجو کرده و اصول این ورزش ساده را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که جلسات مدیتیشن اثر کی گونگ را چندین برابر می‌کند.ب

عد از انجام حرکات ورزشی و داشتن تحرک زیاد احساس کوفتگی می‌کنید. این احساس کوفتگی ناشی از تجمع اسیدلاکتیک در عضلات است که باعث بروز دردهای عضلانی می‌شود. برای پیشگیری از این احساس کوفتگی لازم است که مصرف آب را در بیست و چهار ساعت بعد از جلسات ورزشی زیاد کنید

 

ضد درد: روغن زیتون

اهالی کشورهای سواحل مدیترانه بی‌وقفه از خواص بی‌نظیر روغن زیتون صحبت می‌کنند. روغن زیتون حاوی خواص فوق‌العاده‌ای است. این روغن خواص ضدالتهابی دارد که قابل‌مقایسه با داروهای شناخته‌شده مانند ایبوفرون است. محققان ایالات‌متحده‌ی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یک سوم فنجان روغن زیتون بکر به اندازه‌ی یک عدد آسپرین خواص مسکنی دارد. این خواص ضدالتهابی به ویژه در صورت بیماری‌های مزمن دردناکی که نیاز به درمان‌های طولانی‌مدت دارد موثر است. علاوه بر این نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که روغن زیتون می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی شود. توصیه‌ی اکید داریم مصرف این روغن را در الویت قرار دهید.

 

ضد درد: زنده‌باد ماهی!

ماهی‌ها و دقیق‌تر بگوییم امگا 3 های موجود در آن تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دارند. نتایج بررسی‌های متعدد نشان داده است که ماهی‌های چرب که حاوی امگا 3 های بیشتری نیز هستند تأثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش دردهای عضلانی و همچنین کمردرد و درد مفاصل بیماران مبتلا به روماتیسم دارند. محققان مشاهده کردند که تنها با ده هفته درمان با روغن ماهی، افرادی که دچار کمردرد بودند کمتر از دردهای خود گله کرده‌اند و قرص‌های مسکن خود را کنار گذاشته‌اند. توصیه می‌کنیم که ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و ماهی‌های غیرپرورشی استفاده کنید. اگر علاقه‌ای به ماهی ندارید می‌توانید از مکمل‌های امگا 3 که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید.

 

ضد درد: فیتواستروژن‌ها را دریابید

مصرف توفو، لوبیای سویای سبز در سالاد یا سوپ باعث کاهش دردهای زنانه می‌شود. سویا و تخم کتان حاوی فیتواستروژن‌ها هستند. این ترکیبات شیمیایی مانند استروژن عمل می‌کنند. برای همین هم می‌توانند به ایجاد تعادل هورمونی در این دوره کمک زیادی کنند.

 

ضد درد: بیشتر بنوشید

آب، بهترین و مفیدترین نوشیدنی برای بدن است. به خاطر اینکه بهترین مایع برای تامین آب بدن محسوب می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که روزنه باید معادل 1 و نیم لیتر مایعات مصرف کنید؛ اما خاصیت شگفت‌انگیز آب تأثیر آن در پیشگیری و تسکین دردهای عضلانی و مفاصل است. حتماً متوجه شده‌اید که بعد از انجام حرکات ورزشی و داشتن تحرک زیاد احساس کوفتگی می‌کنید. این احساس کوفتگی ناشی از تجمع اسیدلاکتیک در عضلات است که باعث بروز دردهای عضلانی می‌شود. برای پیشگیری از این احساس کوفتگی لازم است که مصرف آب را در بیست و چهار ساعت بعد از جلسات ورزشی زیاد کنید. این کار باعث دفع هر چه بیشتر ضایعات بدن می‌شود. آب همچنین با درد مفاصل مربوط به بیماری آرتروز نیز مقابله می‌کند. این دردها زمانی که اسیداوریک بدن بیشتر از حد مجاز باشد نیز بروز می‌کند.

 

ضد درد: خنده بر هر درد بی‌درمان دواست

محققان به طور علمی ثابت کرده‌اند که خندیدن بهترین درمان و یکی از ضددردهای طبیعی است. زمانی که می‌خندید بدنتان آندورفین ترشح می‌کند که به طور چشمگیری باعث کاهش درد شده و احساس آرامش ایجاد می‌کند. علاوه بر این خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین توصیه می‌شود برای کاهش دردهایتان ماساژدرمانی را دریابید. ماساژ به سرعت دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد و همچنین از بروز مجدد دردها پیشگیری می‌کند. واقعیت این است که ماساژ با کاهش استرس و فشارهای روحی روانی یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز دردها را خنثی می‌کند. ماساژ صورت برای تسکین سردرد فوق‌العاده است.

گیاه ضد درد،  گیاه آرنیکا ، تنباکوی کوهی ،

ضد درد: گیاه آرنیکا یا تنباکوی کوهی

آرنیکا گیاهی است که بیشتر در مناطق کوهستانی اروپا و روسیه یافت می‌شود. مدت‌هاست خواص دارویی این گیاه شناخته شده است.

استفاده‌ی موضعی از کمپرس تهیه‌شده از جوشانده‌ی آرنیکا یا تنتور این گیاه برای تسکین درد مفاصل و رفع کبودی و دردهای بعد از عمل جراحی موثر است.

استفاده از روغن این گیاه برای ماساژ نیز اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش دردهای عضلانی دارد. استفاده از کرم یا ژل آرنیکا برای مقابله با نارسایی عروقی موثر بوده و احساس درد در ناحیه‌ی پاها را تسکین می‌دهد.


مطالب مرتبط:

تسکین دردهای مزمن با 8 ماده غذایی

10 مسکن طبیعی درد

8 ماده‌ی غذایی ضد درد، مسکن و آرام‌بخش

دردهای روزمره را با این مواد غذایی چاره کنید

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با درد

تاثیر تغذیه بر درد زانو

نقش تغذیه در رهایی از درد عضلانی

این مواد غذایی ضد درد هستند!

تغذیه در بیماری‌های روماتیسمی

11 ماده‌ی غذایی ضددرد و التهاب

روماتیسم: راه چاره در تغذیه‌ی مناسب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.