تبیان، دستیار زندگی
با ورود به آخرین ماه تابستان، همچنان بازار موسیقی و انتشار آلبوم های تازه گرم است . در این بخش می توانید آخرین آلبوم های در حال انتشار را بیابید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم های تازه


با ورود به آخرین ماه تابستان، همچنان بازار موسیقی و انتشار آلبوم های تازه گرم است . در این بخش می توانید آخرین آلبوم های در حال انتشار را بیابید.

آلبوم های تازه

"بر من گذشت"‌ بابک بابایی

آلبوم موسیقی "بر من گذشت" به خوانندگی بابک بابایی به همت موسسه فرهنگی و هنری آوای باربد روانه بازار شده است.

در این اثر که با موسیقی و تنظیم حسین اعتمادی و بر مبنای ملودی‌هایی از خازنی منتشر شده، سید محمد خاتمی یادداشتی نگاشته است.

خاتمی در این یادداشت نوشته است:"بر من گذشت" اثر تازه‌ای‌ است در موسیقی اصیل ایرانی با صدای گرم و خواستنی هنرمند جوان آقای بابک بابایی که در اجرا، انتخاب شعر و آهنگ، ابتکارات ارزنده ای را در آن شاهدیم. این اثر ضمن وفاداری به میراث گران‌سنگ موسیقی اصیل و سنتی ایرانی، به یک معنی، اثری نو و متضمن نوآوری‌های در خور توجه است که می‌تواند برای نسل امروز نیز جذاب باشد. به یاری خداوند این گام آغازین گام های بلند دوری را در پی خواهد داشت و بر غنای میراث ارجمند هنر و فرهنگ این مرز و بوم خواهد افزود.

این آلبوم شامل قطعاتی با نام‌های "بر من گذشت" (در ابوعطا)، "کوچه" (دشتی)، "باغ رویا" (ماهور)، "مجنون"(دشتی)، "رفتم"(بیات اصفهان) است.

آلبوم "بر من گذشت" با حضور بابک بابایی (خواننده) میثم مروستی (ویلن و ویلن آلتو) پدرام فریوسفی (ویلن و ویلن آلتو) حسین اعتمادی (ویلن) آتنا اشتیاقی (ویلنسل) مهرداد عالمی (ویلنسل) علیرضا خورشیدفر (کنترباس) سهراب بابکی (فلوت) پیام سوری (پیانو) پیمان خازنی (تار) شایان یزدی‌زاده (تمبک) حمید یوسفی (تمبک) به مرحله تولید رسیده است.

بابک بابایی، فارغ التحصیل رشته نگارگری (مینیاتور و نقاشی) است و ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی را نزد زنده یاد رضوی سروستانی و محمد منتشری فرا گرفته است.

او در عرصه هنرهای تجسمی از محضر استادان بزرگی چون محمدباقر آقا میری، اردشیر مجرد تاکستانی، منوچهر معتبر و بسیاری دیگر از هنرمندان برجسته سود جسته است. بابایی افزون بر نگار‌گری دارای درجه ممتاز در رشته خوشنویسی است و این هنر را نزد مهدی فلاح، جواهرپور، طلوعی و حسن‌پور فرا گرفته است.

این خواننده تا کنون بر روی دیوان حافظ و سعدی به نگار‌گری پرداخته و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی برگزار کرده است.

آلبوم های تازه

دو آلبوم جدید در حوزه موسیقی کلاسیک

برگزیده آثار کُرال و ارکسترال حمید عسکری رهبر گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و مجموعه ای از نگین زمردی با پیانونوازی آذین رضوی و نینا برزگر طی روزهای اخیر در دسترس علاقه مندان موسیقی کلاسیک قرار گرفته است.

مجموعه "طرح نو" مشتمل بر هفت قطعه کُرال با اشعاری از وحشی بافقی، حکیم سنایی غزنوی، و دو تنظیم آواز محلی ایرانی است. از دیگر آثار این مجموعه می‌توان به دو قطعه ارکسترال با عناوین سمفونیک شکوه ایران و کانتات طرح نو برای تکخوان باریتون، گروه کر چهارصدایی و ارکستر سمفونیک بر اساس غزلیات حافظ اشاره کرد.

کُــر مجلســی ملــی ارمنستـان به رهبــری روبــرت ملـکیــان و ارکستر اپرا ملی ارمنستان به رهبــری کـــارن دورگـاریان قطعات این آلبوم را اجرا کرده‌اند.

پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در یادداشتی بر این آلبوم به سوابق عسکری اشاره می‌‌کند و می‌نویسد: حمید عسکری رابُری آهنگساز نوگرایی است که بیشتر به خلق آثار در حوزه موسیقی آوازی، و به‌ویژه کُرال، گرایش دارد. بخشی از این آثار هم چون: الهی، ملکا، سه تابلو، توبیو، گل گندم، کانتات طرح نو و جام جم که در آلبوم "طرح نو" عرضه گردیده‌اند، بیانگر این واقعیت است.

حمید عسکری رابُری آهنگساز نوگرایی است که بیشتر به خلق آثار در حوزه موسیقی آوازی، و به‌ویژه کُرال، گرایش دارد. بخشی از این آثار هم چون: الهی، ملکا، سه تابلو، توبیو، گل گندم، کانتات طرح نو و جام جم که در آلبوم "طرح نو" عرضه گردیده‌اند، بیانگر این واقعیت است.

عسکری عضو هیأت‌علمی دانشگاه هنـر است و در دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان نیز تدریس کرده است.

حمید عسکـری هم‌اکنون مشاور عالی مدیر کل مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای علمی - تخصصی مرکز موسیقی حوزه‌هنری است.

همچنین موسسه راوی آذرکیمیا آلبوم قطعاتی برای پیانو با عنوان "مسیرنگاهت" اثر نگین زمردی را تولید و عرضه کرد.

مسیر نگاهت با پیانونوازی آذین رضوی و نینا برزگر در 14 قطعه نواخته شده است. این اثر بی کلام رپرتواری برای تکنوازی پیانو با نگرشی شخصی به آهنگسازی کلاسیک و معاصر بین سال های 86 تا 92 نوشته شده است.

آلبوم های تازه

"‌اشارات نظر" میلاد درخشانی

"اشارات نظر"‌ نام آلبوم جدید میلاد درخشانی است که در هفته‌های آینده وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد. درخشانی در این مجموعه علاوه بر آهنگسازی و نوازندگی، برای نخستین بار خوانندگی می‌کند.

میلاد درخشانی آهنگساز و نوازنده تار کشورمان این روزها آلبومی کامل با صدای خود را در دست انتشار دارد که به زودی وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.

در این آلبوم نوازنده‌هایی چون آرش پژند مقدم (درام)، همایون نصیری (پرکاشن)، پدرام درخشانی (سنتور)، دارا دارایی (بیس)، پاشا هنجنی (نی)، آرش سعیدی (بیس)، شروین مهاجر (کمانچه)، کورش بابایی (کمانچه) و نیما رمضان (گیتار الکتریک)، رضا تاجبخش( كیبورد) و یاشار خسروی (سكسیفون) و... با من همکاری دارند و خودم هم علاوه برخوانندگی، نوازندگی تار، عود، سه تار و گیتار را برعهده دارم.

این مجموعه شامل 9 قطعه است که در یک دوره زمانی طولانی حدودا 10 ساله آهنگسازی و جمع‌آوری شدند و قدیمی‌ترین قطعه این آلبوم در سال 83-84 ساخته شد.

"قفس"، "آرزو"، "بشنو"، "تو خداوند منی" و "اشارات نظر" نام برخی از قطعه‌های آلبوم میلاد درخشانی است که در شهریور 1393 منتشر خواهد شد. در تنظیم این اثر رضا تاجبخش با میلاد درخشانی همکاری کرده است.

میلاد درخشانی که پیش از این سه آلبوم بی کلام به نام های "هیچم خبر از هیچ" و "افشارستان" و "سرخوش" را منتشر کرده است از همین حالا پروژه بعدی خود را مشخص کرده است.

آلبوم های تازه

آلبوم "مسیر نگاهت"‌

آلبوم "مسیر نگاهت"اثری از نگین زمردی روانه بازار موسیقی شد.

نگین زمردی آلبوم "مسیر نگاهت" را از سوی انتشارات راوی آذر کیمیا روانه بازار موسیقی کرد.این اثر بی کلام است و رپرتواری برای تکنوازی پیانو با نگرشی شخصی به آهنگسازی کلاسیک معاصر بین سال‌های 86 تا 92 نوشته شده است.

این اثر شامل 14 قطعه است. آذین رضوی و نینا برزگر در این آلبوم به پیانو نوازی پرداخته اند.

آلبوم های تازه

آلبوم جدید سالار عقیلی و علیرضا قربانی

جدیدترین آلبوم های سالار عقیلی با آهنگسازی "‌رضا دربندی"و علیرضا قربانی با آهنگسازی برادران پورناظری به زودی وارد بازار موسیقی کشور می‌شود.

سالار عقیلی که در سال‌های گذشته آثار پرطرفداری را در فضای موسیقی کشور منتشر کرده است، این بار در آلبومی حضور دارد که آهنگسازی‌اش را "رضا دربندی" بر عهده دارد.

این آلبوم که "فصل عاشقی" نام دارد و تحت امتیاز موسسه "آوای هنر" روانه بازار موسیقی کشور می شود، هفت قطعه دارد که "اسحق انور" تمامی اشعار آنرا سروده است و "رضا پوررضوی" نیز میکس و مسترینگ آن را بر عهده دارد.

این آلبوم درآخرین مراحل انتشار قرار دارد و ظرف هفته های آینده روانه بازار موسیقی کشور خواهد کرد.«محسن هردان" نیز "مدیر تولید" این آلبوم است.

"قطره‌های باران" علیرضا قربانی

آلبوم جدید علیرضا قربانی با نام "قطره‌های باران" با همکاری برادران پورناظری توسط شرکت ایران گام عرضه و روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این آلبوم 12 قطعه از جمله "ای عاشقان"، "ساز و آواز"، بچه‌های باران، "ای دل"، "جان و جهان"، "نقش خوش دل"، "رامشگر"، "سلسله دار"، دارد. اشعار این قطعات بر اساس سروده‌هایی از مولانا، محمد بهمنی و پرتو کرمانشاهی ساخته شده است.

در این آلبوم به غیر از دو قطعه "نقش خوش دل" و "سلسله دار" که کیخسرو پورناظری ساخته، آهنگسازی قطعات بر عهده طهمورس پور ناظری بوده است. همچنین تنظیم قطعات آلبوم نیز بر عهده سهراب و طهموس پورناظری بوده است.

آلبوم تازه علیرضا قربانی با نام "قطره‌های باران" اوایل آبان ماه توسط شرکت ایران گام روانه بازار موسیقی خواهد شد.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرآنلاین

ایسنا

مطالب مرتبط:

آلبوم های تازه های موسیقی

آواز خوش موسیقی رمضان

بازگشت موسیقی به فرهنگسراها