تبیان، دستیار زندگی
نوشیدنی شیرسویا خاصیت دوگانه‌ای دارد. از طرفی زیست‌فراهمی اسیدآمینه‌های لازم برای رشد عضلات را بیشتر کرده و از طرف دیگر مانع تجزیه‌ی پروتئین‌های عضلات شده است که این مسئله باعث احیای آن‌ها می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضله سازی با شیر و سویا


نوشیدنی شیرسویا خاصیت دوگانه‌ای دارد. از طرفی زیست‌فراهمی اسیدآمینه‌های لازم برای رشد عضلات را بیشتر کرده و از طرف دیگر مانع تجزیه‌ی پروتئین‌های عضلات شده است که این مسئله باعث احیای آن‌ها می‌شود.

شیر و سویا

همه‌ی آن‌هایی که ورزش می‌کنند به خصوص پسرهای جوان، عاشق عضله‌اند. متأسفانه افرادی که صبر و تحمل کمی دارند و می‌خواهند خیلی زود بدنشان عضله‌ای بشود خود را به انواع مکمل‌ها و داروهای مختلف می‌سپارند.

بهتر است بدانید که به طور طبیعی نیز می‌شود عضله‌سازی کرد. مصرف نوشیدنی پروتئینه‌ی تهیه‌شده از شیر و سویا بعد از ورزش به شما کمک خواهد که به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.

درست است که شاید نشود روی این نوشیدنی به عنوان نوشیدنی معجزه‌گر حساب کرد اما یکی از بهترین و طبیعی‌ترین روش‌های ممکن است که بدون خطر و آسیب، شما را به هدفتان نزدیک‌تر خواهد کرد. باید بدانید که تهیه‌ی این نوشیدنی بسیار ساده است.

برای رسیدن به این نتایج، محققان دانشگاه تگزاس روی ورزشکاران حرفه‌ای بین 19 تا 30 سال بررسی‌هایی انجام دادند.

این داوطلب‌ها پروتئین‌های لاکتوسروم (عصاره‌ی شیر) یا مخلوط شیر - سویا (25 درصد پروتئین سویا، 50 درصد کازئین (پروتئین شیر) و 25 درصد پروتئین لاکتوسروم) مصرف کردند. توده‌ی عضلانی این ورزشکاران قبل از شروع جلسه‌ی ورزشی و سپس 5 ساعت بعد از آن مورد بررسی قرار گرفت.

محققان همچنین معتقدند که ترکیب پروتئین‌های گیاهی و حیوانی می‌تواند

استراتژی موثری برای افرادی باشد که به دنبال راهی ساده و کم‌خطر برای عضله‌سازی هستند

محققان مشاهده کردند که نوشیدنی شیر سویا خاصیت دوگانه‌ای دارد. از طرفی زیست‌فراهمی اسیدآمینه‌های لازم برای رشد عضلات را بیشتر کرده و از طرف دیگر مانع تجزیه‌ی پروتئین‌های عضلات شده است که این مسئله باعث احیای آن‌ها می‌شود.

محققان همچنین معتقدند که ترکیب پروتئین‌های گیاهی و حیوانی می‌تواند استراتژی موثری برای افرادی باشد که به دنبال راهی ساده و کم‌خطر برای عضله‌سازی هستند.

پس اگر شما هم ورزش می‌کنید و به دنبال داشتن شکم شش تکه و بازوهای عضلانی هستید به جای استفاده از دارو و غیره از این نوشیدنی پرخاصیت استفاده کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: topsante

مطالب مرتبط:

سوزاندن چربی و عضله سازی با هم!

تغذیه در پرورش اندام(1)

تغذیه در پرورش اندام(2)

تغذیه در پرورش اندام(3)

تغذیه در پرورش اندام(4)

تغذیه در پرورش اندام(5)

تغذیه در پرورش اندام(6)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.