تبیان، دستیار زندگی
در روزهای گذشته ، بازار آهنگ های جدید در میان هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی از پاپ تا سنتی داغ بود. باهم نگاهی می اندازیم به آلبوم هایی که در روزهای اخیر به بازار راه یافته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم‌های جدید


در روزهای گذشته ، بازار آهنگ های جدید در میان هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی از پاپ تا سنتی داغ بود. باهم نگاهی می اندازیم به آلبوم هایی که در روزهای اخیر به بازار راه یافته اند.

آلبوم‌های جدید

در هفته های اخیر، اخبار جالبی از حوزه موسیقی کشور شنیده شدند: از لغو کنسرت محسن یگانه به دلیل اجرای تفکیکی جنسیتی! تا تنظیم سند موسیقی کشور. اما خوشبختانه با تمامی این حاشیه ها بازار انتشار موسیقی گرم بود.

بزودی دو آلبوم جدید از انتشارات هرمس

آلبوم‌های "‌بازتاب"‌ و "‌با چشمان بسته"‌ اوایل پاییز از سوی انتشارات هرمس منتشر می‌شود.

اولین اثری که از سوی انتشارات هرمس منتشر می‌شود آلبوم "بازتاب" است که اثری از عیسی غفاری است و به تکنوازی تار اختصاص دارد.

همچنین اثر دیگری با عنوان " با چشمان بسته" انتشار خواهد یافت که این آلبوم با نوازندگی امید پور خلج است و به بداهه نوازی پیانو اختصاص دارد.

آلبوم‌های جدید

واپسین برود علشاپور

حسین علیشاپور آلبوم جدید خود را با عنوان "‌واپسین بدرود"‌ روانه بازار موسیقی کرد.

آلبوم "واپسین بدرود" با آهنگسازی آرش احمدی نسب از سوی انتشارات راوی آذر کیمیا روانه بازار موسیقی شد.

اشعار این اثر موسیقایی از مولانا، شاملو، شفیعی کدکنی است و این آلبوم نگاهی متفاوت به موسیقی سنتی ردیف دستگاهی دارد.

این آلبوم شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن کیست در این شهر که او مست نیست، قصه، تکنوازی تار، گل آفتابگردان، کوچ، تکنوازی کمانچه، شبانه، خطابه بدرود و غلام قمر است.

اشعار آلبوم واپسین بدرود از مولانا، شاملو، شفیعی کدکنی است و این آلبوم نگاهی متفاوت به موسیقی سنتی ردیف دستگاهی دارد

وفا مصباحی (نی)، سیاوش احمدی نسب (کمانچه)، احمدرضا اسماعیلی (سنتور)، آیدین شفایی (کاخن/کوزه/دمام)، حامد رویین تن (دف/دایره)، آرش احمدی نسب (تار/بم تار/ ستاربم/عود) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم موسیقی با کلام "واپسین بدرود" به تهیه کنندگی شرکت فرهنگی هنری راوی آذرکیمیا و طراحی گرافیک ابوذر بهشتی لنگرودی وصدابرداری میکس مسترینگ سیاوش احمدی نسب منتشر شده است.

این اثر از سوی انتشارات رها، آوای باربد، موسیقی جوان و هنرشهر پخش شده است.

آلبوم‌های جدید

آلبوم "رو در و دیوار این شهر 2" با صدای محمد زارع

محمد زارع آلبوم ث‌رو در و دیوار این شهر 2ث‌ را از سوی شرکت سیما منتشر کرد.

اشعار این آلبوم از سیدمحمد کاظمی، امیرعلی بهادری، علی دیباج، مریم اسدی، امیر یگانه و محمد زارع است و سرودن ترانه‌های آلبوم "رو در و دیوار این شهر 2" را بر عهده داشته‌اند.

امید حاجیلی، شهاب رمضان، بهروز علیاری، امیرعلی بهادری و زانیار خسروی آهنگسازی و تنظیم قطعات آلبوم جدید محمد زارع را بر عهده داشته‌اند.

این اثر موسیقایی شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن دوست دارم، گاهی وقتا، عاشق شو دیوونه، تنهایی، حتی فکرشم قشنگه، دوباره، اتفاق، دلم می خواد، احساس است.

فیروز ویسانلو (گیتار اسپانیش)، مسعود همایونی ( گیتار آگوستیک)، سعید بشیر ثمر (گیتار اسپانیش)، بابک ریاحی‌پور (گیتار باس)، پیمان لطیفی (درامز) امید حاجیلی (ترومپت) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم "کنار" با آهنگسازی مجید درخشانی

آلبوم "کنار" با آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی عدنان رحیمی منتشر شد.

مجید درخشانی در این اثر موسیقایی به آهنگسازی و تنظیم قطعات به‌یاد‌ماندنی بختیاری پرداخته است که اشعار این اثر از ‍ بیژن حسینی، روشن سلیمانی، قیصر امین‌پور، فریده چراغی، کبری موسوی قهفرخی و امین کیانی قلعه سردی است.

همچنین این آلبوم شامل شش ترانه و چهار آواز محلی است که تهیه و تولید این اثر سه سال زمان برده است.

مجید درخشانی (تار و سه‌تار، هم‌آوا)، شاهو عندلیبی (نی، هم‌آوا)، کاوه معتمدیان (کمانچه، هم‌آوا)، امین گلستانی (تنبک)، کیوان عسکری‌پور (دهل)، نسترن هاشمی (سنتور) و آوا ایوبی (بم تار) و... از اعضا و نوازندگان این اثر هستند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرآنلاین

ایسنا

مطالب مرتبط:

آلبوم های تازه های موسیقی

آواز خوش موسیقی رمضان

بازگشت موسیقی به فرهنگسراها