تبیان، دستیار زندگی
درحالی که کمتر از 24 ساعت به پایان مدت آتش بس 5 روزه باقی مانده است طرفین فلسطینی و اسرائیلی از بن بست در مذاکرات خبر داده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 شرط مهم حماس برای آتش بس


درحالی که کمتر از 24 ساعت به پایان مدت آتش‌بس 5 روزه باقی مانده است طرفین فلسطینی و اسرائیلی از بن بست در مذاکرات خبر داده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مقاومت از خواست خود برای توقف حملات، پایان محاصره و احداث فرودگاه و بندر دست نمی‌کشد.‌

غزه

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه از سر گیری مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی در قاهره تصریح کرد که مقاومت از خواست خود برای توقف حملات، پایان محاصره و احداث فرودگاه و بندر دست نمی‌کشد.

مشعل ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امروز و قبل از پایان مدت 5 روزه آتش‌بس پایان یابد و افزود: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد ولی ما خواستار پاسخ به مطالبات خود هستیم.

درحالی که کمتر از 24 ساعت به پایان مدت آتش‌بس 5 روزه باقی مانده است طرفین فلسطینی و اسرائیلی از بن بست در مذاکرات خبر داده‌اند.

در همین زمینه اسامه حمدان مسئول سیاست خارجی حماس گفت: تمامی پیشنهاداتی که در خلال مذاکرات به هیئت فلسطینی عرضه شده درخواست مقاومت را تحقق نمی‌‎بخشد و رژیم صهیونیستی یا باید شروط ملت فلسطین را بپذیرد یا به جنگی طولانی‌مدت وارد شود.

یکی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی هم گفته که به اعتقاد وی، احتمالا مذاکرات با حماس به شکست می‌انجامد و از سوی دیگر یکی از منابع نزدیک به حماس هم گفت که پیشنهادات ارائه شده به نمایندگان فلسطینی در قاهره، تأمین‌کننده خواست ملت فلسطین نیست.

در واقع طرف فلسطینی مذاکره کننده با اسرائیل که هیئتی متشکل از نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان است؛ خواهان پذیرش یک خواست اصلی است که آن برداشته شدن حصر 7 ساله نوار غزه است که طرف صهیونیستی به شدت از پذیرش این خواسته امتناع می‌کند

در واقع طرف فلسطینی مذاکره کننده با اسرائیل که هیئتی متشکل از نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان است؛ خواهان پذیرش یک خواست اصلی است که آن برداشته شدن حصر 7 ساله نوار غزه است که طرف صهیونیستی به شدت از پذیرش این خواسته امتناع می‌کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد نخست وزیر اسرائیل رسما پیشنهاد آتش‎بس مصر در باریکه غزه را رد کرد.

همچنین کانال 10 رژیم صهیونیستی مدعی شده است که رهبران حماس طرح آتش‌بس جدید مصر را رد کرده و آماده از سرگیری نبرد می‌شوند.

فرآوری:  رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : فارس /الف