تبیان، دستیار زندگی
برای این کار شما به تعدادی تخم مرغ، پارچه های رنگی 100% ابریشم، پارچه سفید ساده، پونز، مته دریل کوچک و متوسط، گیره کاغذ، سرنگ احتیاج دارید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخم مرغ های ابریشمی

دلتان می خواهد برای تزیین سفره ی هفت سین تخم مرغ هایی با جنس ابریشم بسازید؟

می دانید چطور؟؟؟

پس با من همراه شوید. این کار به زمان کمی نیاز دارد و زمانی که شما اولین تخم مرغ خود را باز می کنید و رنگ های فوق العاده را می بینید شگفت زده خواهید شد.

برای این کار به تعدادی تخم مرغ، پارچه های رنگی 100% ابریشم، پارچه سفید ساده، پونز، مته دریل کوچک و متوسط، گیره کاغذ، سرنگ احتیاج دارید.

پارچه های ابریشمی خود را دور تا دور یک به یک تخم مرغ ها بپیچانید و برش دهید تا اندازه کاملا متناسب باشد. در صورتی که می خواهید این تخم مرغ ها را مصرف کنید از تمیز بودن همه ی ابزار ها مطمئن شوید. ابتدا به مدت 10 دقیقه آنها را بجوشانید. پس از آن با ملایمت در انتهای دو سر تخم مرغ ها سوراخ  های ریزی با پونز ایجاد نمایید. سپس از مته ی کوچک تر برای بزرگ تر کردن سوراخ استفاده کنید و بعد از آن به کمک مته ی متوسط سوراخ ها را به ندریج بزرگ تر کنید.

حال گیره کاغذ را باز کنید و داخل تخم مرغ بیاندازید و شروع به تکان دادن کنید تا تخم مرغ همزده شود و به راحتی از پوست خارج شود. سپس سرنگ را داخل سوراخ کنید و بیرون بکشید.

پس از تخلیه ی تخم مرغ ها ... پارچه های ابریشمی خود را بیاورید و دور آنها بپیچید به گونه ای که شبیه شکلات شوند و دو سر آنها را با نخی ببندید.

دوباره پارچه ی سفید (جنس ملحفه) خود را بیاورید و دور آنها را با پارچه ی سفید ببندید و دو سر آنها را مانند قبل با نخی محکم گره بزنید. مانند شکل و سپس درون ظرف بزرگی با مخلوط آب و 4/1 لیوان سرکه قرار دهید به طوری که تخم مرغ ها درون آب به مدت 20 دقیقه غوطه ور شوند. لازم است روی آنها را با کفگیر یا هر وسیله ی دیگری بپوشانید تا تمام تخم مرغ ها درون آب قرار بگیرند و بجوشند.

پس از آنکه 20 دقیقه گذشت آنها را از درون آب جوش خارج نماید و بگذارید سرد شوند. هنگامی که تخم مرغ های شما خنک شدند آنگاه زمان باز کردن پارچه ها می باشد. (این قسمت مورد علاقه ی من است).

واقعا چاپ شدن طرح پارچه ها روی تخم مرغ ها شگفت انگیز است... این طور نیست!؟

در صورتی که پس از جوشاندن تخم مرغ ها آبی درون آنها گیر کرده بود می توانید با همان سرنگ آن را خارج نمایید.

شما می توانید تخم مرغ های خود را به هر گون ای که علاقه دارید تزیین نمایید و یا همانند من آنها را درون سبدی پر از سبزه قرار دهید و سر سفره ی هفت سین خود قرار دهید و لذت ببرید.

امیدوارم لذت برده باشید.


پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا