تبیان، دستیار زندگی

میوه‌ی کاکتوس نوپال: در خدمت لاغری

میوه‌ی کاکتوس نوپال را کاکتوس انجیر خاردار نیز می‌گویند. این میوه خواص فوق‌العاده‌ای دارد که به صورت مکمل فروخته می‌شود و در ترکیب داروهای لاغری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما آیا میوه‌های این کاکتوس واقعاً باعث لاغری می‌شوند؟ خواص و عوارض مصرف آن چیست؟ در این مطلب به این سۆالات پاسخ می‌دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاکتوس ،  میوه  ، نوپال ،  خواص  و فواید  میوه کاکتوس ،  میوه ها ،

احتمالاً تا حالا اسم این میوه کمتر به گوشتان خورده باشد؛ اما آفریدگار بزرگ حتی روی گیاه خشنی مانند کاکتوس نیز میوه خلق کرده است که خواص بی‌شماری دارد. البته هنوز مطالعات لازم در خصوص تمام خواص این میوه انجام نشده است اما محققان معتقدند که این میوه باعث لاغری می‌شود و خواص فوق‌العاده‌ای دارد. لطفاً با ما همراه باشید تا با یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت بیشتر آشنا شوید.

 

میوه‌ی کاکتوس نوپال را کاکتوس انجیر خاردار نیز می‌گویند. سال‌ها پیش اهالی آزتک (تمدن آمریکای مرکزی) از این میوه به عنوان دارو و همچنین در مراسم آیینی خود استفاده می‌کردند. این میوه خواص فوق‌العاده‌ای دارد که به صورت مکمل فروخته می‌شود و در ترکیب داروهای لاغری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما آیا میوه‌های این کاکتوس واقعاً باعث لاغری می‌شوند؟ خواص و عوارض مصرف آن چیست؟ در این مطلب به این سۆالات پاسخ می‌دهیم.

 

روش برداشت و مصارف صنعتی میوه‌ی کاکتوس نوپال

بعد از کشت این میوه آن را خشک کرده و به صورت مکمل طبیعی برای پاکسازی لوله‌ی گوارش و پیشگیری از جذب انسولین در خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این از میوه‌ی کاکتوس نوپال برای ارتقای سلامت قلب و کبد نیز استفاده می‌شود. این میوه در ترکیب کپسول‌های ضداشتها نیز استفاده می‌شود. این میوه به صورت پودر و یا قرص ارائه شده است.

 

میوه‌ی کاکتوس نوپال در کجا می‌روید؟

امروزه کاکتوس نوپال در مکزیک، ایالت‌های جنوب آمریکا به ویژه کالیفرنیا و آریزونا و همچنین در برخی از مناطق آمریکای مرکزی می‌روید.

مکزیکی‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب از این میوه به عنوان کرم استفاده می‌کنند. از این گذشته برای کاهش ترک‌های پوستی و چین و چروک نیز به سراغ این میوه می‌روند. به خاطر اینکه کاکتوس نوپال التیام‌بخش است و خواص ضدپیری دارد

 

میوه‌ی نوپال برای کنترل قند خون

میوه‌ی نوپال سرشار از اسیدآمینه‌ها و همچنین ویتامین‌ها (A،B1،B2،B3،C و K) و مواد معدنی (مس، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز و آهن) است. این میوه همچنین منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که میوه‌ی کاکتوس نوپال باعث کاهش جذب انسولین بعد از صرف غذا می‌شود. میوه نوپال در طب سنتی آمریکای لاتین برای درمان قند خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که مازاد انسولین در خون باعث بروز قند خون بالا می‌شود. قدرت کنترل قند خون در نتیجه‌ی وجود فیبرهای محلول در آب این میوه مانند موسیلاژ و پکتین می‌باشد. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مکمل میوه‌ی نوپال برای بیماران دیابتی خوب است. با این حال دیابت یک بیماری جدی است و استفاده از هر دارو یا مکملی باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

 

میوه‌ی کاکتوس نوپال برای تسکین درد

میوه‌ی کاکتوس نوپال برای تسکین دردهای دستگاه گوارش مفید است و از ابتلا به زخم معده پیشگیری می‌کند. این میوه برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات و درمان سریع زخم‌های پوستی استفاده می‌شود.

در مناطقی که این میوه کشت می‌شود مردم از عصاره‌ی آن برای درمان التهاب رگ‌های خونی و پاکسازی کولون استفاده می‌کنند.

 

میوه‌ی کاکتوس نوپال برای کاهش میزان کلسترول

این میوه همچنین قادر است که میزان کلسترول توتال و کلسترول بد خون را کاهش و میزان کلسترول خوب خون را افزایش دهد. با این حال محققان همچنان در مورد اثرات این میوه در حال پژوهش و بررسی هستند.

 

در کشور هند از این میوه برای درمان آسم نیز استفاده می‌شود.

 

میوه‌ی کاکتوس نوپال برای پوست

مکزیکی‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب از این میوه به عنوان کرم استفاده می‌کنند. از این گذشته برای کاهش ترک‌های پوستی و چین و چروک نیز به سراغ این میوه می‌روند. به خاطر اینکه کاکتوس نوپال التیام‌بخش است و خواص ضدپیری دارد. روغن این میوه یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها، تقویت کنده‌ها و نرم‌کننده‌های پوست محسوب می‌شود.

از میوه‌ی کاکتوس نوپال برای ارتقای سلامت قلب و کبد نیز استفاده می‌شود. این میوه در ترکیب کپسول‌های ضداشتها نیز استفاده می‌شود. این میوه به صورت پودر و یا قرص ارائه شده است

 

میوه‌ی درخت نوپال: لاغر کننده‌ی طبیعی

برخی از کارخانجات تولیدکننده‌ی قرص‌های لاغری از این میوه در ترکیبات محصولات خود استفاده می‌کنند به خاطر اینکه این میوه باعث کاهش اشتها شده و به لاغری کمک می‌کند.

باید بدانید که عصاره یا میوه‌ی خشک‌شده آب را به خود گرفته و چندین برابر حجیم می‌شود. به همین دلیل احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند و برای افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند مناسب است.

 

عوارض جانبی احتمالی

معمولاً میوه‌ی کاکتوس نوپال عوارض جانبی خاصی ندارد. برای استفاده از صورت پودر خشک این گیاه لازم است که همزمان حداقل یک لیوان آب مصرف شود. تنها مشکلی که مصرف این میوه به وجود می‌آورد مشکلات جزئی در معده و روده است. البته این مشکل برای افرادی است که روده‌های حساسی دارند و مصرف زیاد فیبر باعث بروز مشکل می‌شود. چون این میوه سرشار از فیبرهای غذایی است.


مطالب مرتبط:

خواص شگفت‌انگیز میوه ستاره‌ای

آشنایی با خواص میوه گواوا

7 خاصیت کامکوات

اندر خواص بلوط تاج به سر

چند دلیل خوب برای خوردن میوه‌های استوایی

با درخشان‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید

اندر خواص میوه کاکتوس

میوه هایی عجیب و شگفت انگیز

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.