تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی محصولات ارگانیک از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. ترانه اسمعیل زاده و سارا بیاتی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم هما دارابی انجام داده اند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر دبستان گل نرگس

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پژوهشگران جوان دبستان گل نرگس به مدیریت سرکار خانم منیژه شاه حسینی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

کشاورزی ارگانیک

پروژه ی محصولات ارگانیک از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. ترانه اسمعیل زاده و سارا بیاتی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم هما دارابی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

خلاصه:

1- آشنایی با مفهوم ارگانیک و چگونگی پیدایش آن

2- بررسی انواع محصولات

3- مقایسه کشت ارگانیک و غیر ارگانیک

4- شناخت مبارزه بیولوژیکی آفت ها (حشرات مضر) که در آن به جای استفاده از سموم و آفت کش ها و کودهای شیمیایی مضر، حشرات مفید به صورت طبیعی آفات را کنترل می کنند.

5- آشنایی و شناخت مفهوم اصلاح ژنتیکی در کشاورزی

6- شناخت دامپروری هورمونی و مرغ های هورمونی

ارگانیک چه نوع تولیدی است؟

محصولات ارگانیک انواع تولیدات ارگانیک هستند. چه کسی زندگی ما را به خطر می اندازد؟ و چرا ارگانیک مانع از به خطر افتادن زندگی ها می شود؟

پس اگر ارگانیک مانع از به خطر افتادن زندگی موجودات می شود بسیار پر اهمیت است به دنبال پاسخ به اولین و آسان ترین وسیله ی جستجو، در اینترنت رفتم که البته آن را در مدرسه آموخته بودم.

ما طی تحقیقات متوجه شدیم که چرا محصولات ارگانیک مانع از به خطر افتادن حیات موجودات و طبیعت می شود. چون طی تولید آن ها از سم پاشی استفاده نمی شود و برای نابودی آفت ها از شکارچیان آفت ها که همان حشرات در طبیعت است استفاده می کنند.

ارگانیک روشی سازگار با طبیعت است و برای نابودی هر آفتی از خود طبیعت کمک می گیرد با کمک مادرم مطابی که درک آن برایم مشکل بود آسان شد.

می دانید که زمانی که نوعی از گیاه به وسیله کرم خورده می شود، می تواند موادی از خود ترشح کند و از گونه های خاصی از حشرات تقاضای کمک کند. البته آن ها به معنای واقعی فریاد نمی زنند بلکه با ترشح ماده ای که در معرض باد به سمت حشره ی محافظ می رود آن ها را خبردار می کنند و به سمت گیاه می کشند و به این ترتیب کرم را توسط آن ها خورده می شود.

دوستان درست فهمیدید حشرات مفید می توانند جای سم پاشی را بگیرند. البته اگر ما بخواهیم، کشاورزی ارگانیک هم همین است. پرورش گیاهان بدون استفاده از سم و کود شیمایی و آب فاضلاب همه امکانات آن را، خداوند برای ما فراهم آورده فقط کافی است که ما بخواهیم.

فرضیه در قالب یک جمله ی واضح:

همه ی این کارها را برای این کردیم که سم را وارد طبیعت نکنیم ولی آخرش سم را خودمان خوردیم مثل کسی که خانه را جارو می کند و آشغال هایش را خودش می خورد.

البته باید ببخشید که فرضیه سازی کردم و آشغال خوردن را به سم خوردن نسبت دادم.

برای اینکه شما را از یک نواختی  در بیاروم با دو تا شکارچی آفت عکس گرفتم. به امید اینکه اگر کفشدوزک ها را توی باغچه دیدید آن ها را نکشید البته بالتوری و آخوندک و زنبور یادتان نرود.

دستاورد برتر دبستان گل نرگس، محصولات ارگانیک

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود بخش مقدماتی، بخش اول، بخش دوم

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه سارا خرّمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی