تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهایی در زمینه ی ادبیات داستانی با عناوین: «تا وقتی مرگ شما را از هم جدا کند»، «بعد دیگری نمی توان خوابید» ،«آب، آسمان»، «باران و چاله چوله های زندگی»، «زمان در گذر است»، «فهرست حسرت ها»و کتاب «تعمید تفنگ».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا وقتی مرگ شما را از هم جدا کند

معرفی کتابهایی در زمینه ی ادبیات داستانی با عناوین: «تا وقتی مرگ شما را از هم جدا کند»، «بعد دیگری نمی‌توان خوابید» ،«آب، آسمان»، «باران و چاله چوله‌های زندگی»، «زمان در گذر است»، «فهرست حسرت ها»و کتاب «تعمید تفنگ».

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

کتاب

«تا وقتی مرگ شما را از هم جدا کند»

موضوع رمان «تاوقتی مرگ شما را از هم جدا کند» اثر ادمیک مک‌بین درباره عشقی بیمارگون است. این کتاب از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

موضوع داستان این کتاب درباره یک دانشجوی رشته پزشکی است که عاشق یکی از زیباترین زنان مدل عکاسی‌های تجاری شده و او را در شب عروسی‌اش با یک افسر کارآگاه پلیس می‌رباید و در یکی از اتاق‌های خانه خود زندانی می‌کند.

ویژگی این رمان که بادستمایه ای روانشناختی نوشته شده، درباره نوع خاصی از تمایل به جنایت است و در میان رمان‌های پلیسی و جنایی موضوعی بدیع دارد.

این کتاب در شمارگان هزار و 100 نسخه با قیمت هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

مجموعه داستان«بعد دیگری نمی‌توان خوابید» و رمان «آب، آسمان»

تازه‌های نشر چشمه

دو اثر داستانی از ناتاشا امیری و آذردخت بهرامی از سوی نشر چشمه منتشر شد.

مجموعه داستان «بعد دیگری نمی‌توان خوابید»،‌ نوشته ناتاشا امیری دربرگیرنده یازده داستان است که «پندارهای یک دکتر منزوی»، «مرگ آباد»، «ارتفاع»‌ و «اولین و آخرین بار» عنوان برخی از آن‌ها هستند. 6 داستان از این مجموعه با زاویه دیده اول شخص، چهار داستان با زاویه دید سوم‌شخص و یک داستان با زاویه دید اول شخص جمع (ما) روایت شده است.

انتشارات چشمه مجموعه داستان «بعد دیگر نمی‌توان خوابید» را با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 14 هزار تومان منتشر کرده است.

رمان «آب، آسمان» نوشته آذردخت بهرامی هم دیگر تالیف داستانی به چاپ رسیده شامل پنج فصل خاک، چوب، آتش، آب و فلز است که از زبان زاویه روایت من‌راوی نوشته شده است.

رمان «آب، آسمان» با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 16 هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

«باران و چاله چوله‌های زندگی»

مجموعه «باران و چاله چوله‌های زندگی» شامل 10 داستان کوتاه و نیمه بلند از بهروز پورولی است که زندگی انسان معاصر و زندگی را با تمام فراز و فرودها و امیدها و نا‌امیدی‌ها روایت می‌کند.

این مجموعه شامل ده داستان با مضامین متفاوت از جمله عشق، رقابت، خیانت، مرگ و ... است. تمام داستان‌ها در زمان معاصر رخ می‌دهند و شخصیت‌ها و فضاها برای‌مان ملموس اند. داستان‌های این مجموعه روایتگر انسان و زندگی است؛ زندگی با تمام فراز و فرودها، روشنایی‌ها و تیرگی‌ها، اشک‌ها و لبخند‌ها، امیدها و نا‌امیدی‌ها... .

عناوین داستان ها: «به همین سادگی»، «وقتی فرشته شیطان می‌شود»، «آره بارون می‌اومد، خوب یادمه»، «باران و چاله چوله‌های زندگی»، «معمای پرونده قتل خاموش!»، «زندگی مرگیست که فرامی‌رسد»، «چالشی به نام زندگی»، «کی می‌خوای بزرگ بشی؟!»، «آخرین پرواز»، «وقتی مادرم مرد!» است.

کتاب «باران و چاله چوله‌های زندگی» نوشته بهروز پور ولی در 16 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 9 هزار و 800 تومان، توسط انتشارات الهام اندیشه چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

«زمان در گذر است»

«زمان در گذر است» مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه از برنار کُمان، نویسنده فرانسوی زبانِ سوئیسی با ترجمه شبنم سنگاری منتشر شد. این نویسنده توانست با این اثر در سال 2011 جایزه «گنکور» بهترین مجموعه داستان کوتاه را دریافت کند.

این کتاب در اصل شامل 9 داستان کوتاه بوده که هشت عدد از آن‌ها به فارسی ترجمه شده است. این داستان‌ها شامل «شناوری»، «پسر»، «آفساید»، «نباید از خود چیزی به جا گذاشت»، «خبر دریا»، «تصحیح» و «قطع برق» هستند.

داستان‌ها به ظاهر ساده‌اند و لیکن در حقیقت شامل سطوح و مفاهیم ظریف و دقیقی است که در تمام حکایات مشترک و مکمل هم هستند و در مجموع به آن‌ها عمق و غنا می‌بخشند. تمام شخصیت‌ها بخش اصلی و مهم زندگی‌شان را پشت سر گذاشته‌اند، یا در میانه زندگی‌اند یا در انتهای زندگی، در برهه‌ای که می‌خواهند تصمیمی درباره مساله‌ای مهم بگیرند یا می‌خواهند به گذشته‌شان نگاهی بیندازند.

مجموعه داستان کوتاه «زمان در گذر است» نوشته برنار کُمان، در 148 صفحه و به قیمت هفت‌هزار و 500 تومان توسط انتشارات قطره روانه بازار کتاب شده است.

«فهرست حسرت‌ها»

«فهرست حسرت‌ها» روایت یک زندگی از دو نگاه متفاوت است که با خوشی‌ها، خاطره‌ها، سوءتفاهم‌ها و حسرت‌ها درآمیخته و در عین حال سرشار از ناگفته‌هاست.

رمان «فهرست حسرت‌ها» نوشته شهلا حائری توسط انتشارات قطره، چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

این رمان که در دو قسمت با عناوین «سیمین خانم» و «کامبیز» نوشته شده، به بیان دو روایت متفاوت از یک زندگی می‌پردازد که یکی از زبان یک زن و دومی از زبان فرزند او بیان می‌شود.

«فهرست حسرت‌ها» نوشته شهلا حائری در 133 صفحه، شمارگان 500 نسخه با قیمت 6500 تومان توسط انتشارات قطره، چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

«تعمید تفنگ»

مجموعه داستان «تعمید تفنگ» که دربرگیرنده داستان‌های کوتاه برخی نویسندگان از سراسر جهان است با ترجمه اسدالله امرایی منتشر شد. در این کتاب داستان‌هایی از نویسندگان آرژانتین و نیجریه هم گنجانده شده است.

مجموعه داستان «تعمید تفنگ» شامل هشت داستان کوتاه از نویسندگان سراسر دنیاست. به گفته امرایی، بیشتر این نویسندگان، برای نخستین بار با ترجمه او به بازار کتاب و رسانه معرفی شده‌اند.

در ابتدای هر یک از داستان‌های مجموعه «تعمید تفنگ» معرفی نسبتا مفصلی از نویسنده آن اثر آورده شده است. علاوه بر این، امرایی با چند نویسنده مصاحبه‌ای اختصاصی ترتیب داده و ضمیمه داستان آن‌ها کرده است.

کالم توبین، نویسنده ایرلندی، امی همپل، برد واتسن، چارلز دی امبرسیو و دوری اوستلوند از آمریکا، یوویم آکپان، نویسنده نیجریه‌ای، فدریکو فالکو از آرژانتین و دوردی فورس از دانمارک، نویسندگانی هستند که ترجمه داستانشان در مجموعه «تعمید تفنگ» آمده است.

«تعمید تفنگ» در 302 صفحه، با بهای 17 هزار تومان و شمارگان یک‌ هزار نسخه از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.


منبع: ایبنا