تبیان، دستیار زندگی
آلبوم هایی که در دوهفته اخیر منتشر شدند گزینه هایی خوب برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب هستند که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می اندازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم های تازه های موسیقی


آلبوم‌هایی که در دوهفته اخیر منتشر شدند گزینه‌هایی خوب برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب هستند که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.

آلبوم های تازه های موسیقی

‌اتوبوس قرمز

آلبوم "‌اتوبوس قرمز" اثری از گروه بمرانی و با صدای بهزاد بمرانی که از سوی انتشارات چکه منتشر شد.در این اثر موسیقایی بهزاد عمرانی (گیتار ریتم)، مانی مزدکی (سازدهنی)، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، آرش عمرانی (پیانو، کیبورد)، کیارش عمرانی (گیتار باس) و آبتین یغماییان (درام، کاخُن) و... از اعضا و نوازندگان هستند.روی جلد آلبوم "اتوبوس قرمز" نوشته شده است: "برای سه تا 300 ساله‌ها"!گروه بمرانی از جمله گروه‌های نوپای موسیقی است که پیش از این در آهنگسازی پروژه‌های نمایشی چون "صد سال تنهایی" به کارگردانی حسن جودکی، "بام تهران" به کارگردانی سیامک صفری، "تبار شناسی دروغ و تنهایی" به کارگردانی سجاد افشاریان حضور داشته است.

شادی تو

آلبوم "‌شادی تو" با نوازندگی سامان احتشامی و آهنگسازی محمد سریر از سوی انتشارات آوای باربد روانه بازار موسیقی شده.این آلبوم بر اساس آثاری از سریر برای پیانو و سازهای کوبه‌ای شکل گرفته و شامل قطعات "بنفشه"، "شکوفه"، "یاس سفید" (از موسیقی متن فیلم "ازدواج به سبک ایرانی")، "شقایق"، "گل سرخ"، "نرگس" و "عروس" است. در این اثر موسیقایی از سازهای پیانو، دف، دایره، تنبک، دهل، تمبورین و ادوات الکترونیک استفاده شده و صدابرداری و مسترینگ توسط بهنام شهرکی انجام شده است.تنظیم و نوازندگی پیانو و سازهای ضربی به عهده سامان احتشامی بوده است.

«بی برگی» بخشی از مجموعه همکاری های امیرمحمد تفتی بعنوان خواننده و پویا سرایی نوازنده و آهنگساز صاحب نام موسیقی ایرانی در قالب آلبومی به همین نام منتشر شد.

تب

محمد بابایی آلبوم "تب" را از سوی انتشارات ایران گام منتشر کرده. در این اثر موسیقایی محسن یگانه، محمد علیزاده، علی بحرینی، عبدالجبار کاکایی ترانه سرایان این آلبوم هستند و آهنگسازی توسط محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران انجام شده است.همچنین تنظیم قطعات به عهده محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران بوده است.آلبوم "تب" شامل هشت قطعه است و این اثر توسط هنر شهر در سراسر کشور پخش و توزیع شده است.

خاطرات موزیکال

آلبوم بی‌کلام ‌خاطرات موزیکال‌ اثری از حسین توکلی است که از سوی انتشارات آوای باربد به بازار آمده.آهنگسازی این اثر موسیقایی توسط حسین توکلی و نیکان انجام شده و تنظیم به عهده نیکان و حسین سالاری مقدم بوده است.این آلبوم شامل 10 قطعه است و نام قطعات آن "نازنین"، "دلتنگ"، "شیدا"، "شبگیر"، "یادگار"، "پشت شیشه"، "چتر پاره"، "چیکه"، "به یاد تو" و.... است.

آلبوم های تازه های موسیقی

بی برگی

آلبوم بی‌برگی به آهنگسازی پویا سرایی نوازنده سنتور و آهنگساز و آواز امیر محمد تفتی روانه بازار موسیقی شد.«بی برگی» بخشی از مجموعه همکاری های امیرمحمد تفتی بعنوان خواننده و پویا سرایی نوازنده و آهنگساز صاحب نام موسیقی ایرانی در قالب آلبومی به همین نام منتشر شد.این آلبوم شامل دو برنامه مجزا در مایه های سه گاه و بیات ترک است که هر کدام شامل تصانیف و ساز وآواز هستند. همچنین آخرین قطعه ی این آلبوم نیز قطعه گریه عارف بر اساس تصنیف «گریه گن که گر …» اثر عارف قزوینی است که در سال 1388، در سوگ استاد پرویز مشکاتیان، توسط پویا سرایی و امیرمحمد تفتی بازخوانی و تنظیمِ مجدد شده است.

آلبوم های تازه های موسیقی

بی تو به سر نمی شود

آلبوم "‌بی تو به سر نمی‌شود"‌ با آواز عبدالوهاب شهیدی هم وارد بازار موسیقی کشور شد.این اثر هفتمین آلبوم از سری آلبوم های آثار جاودان موسیقی ایران است و به همت انتشارات "سرنا صوت به بازار موسیقی عرضه شده است.در این مجموعه، عبدالوهاب شهیدی علاوه بر آواز، نوازندگی عود را نیز برعهده دارد."بی تو به سر نمی شود" شامل 12 قطعه از آثار ماندگار موسیقی ایران است که حاصل نوازندگی چند تن از مشاهیر عرصه موسیقی ایران از جمله پرویز یاحقی، فرامرز پایور و جهانگیر ملک است.عبدالوهاب شهیدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده عود سال 1301 در میمه اصفهان به دنیا آمد. او از اوایل دهه 1320 فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد.

آلبوم های تازه های موسیقی

پرنده‌های شهر من

آلبوم بی‌کلام "پرنده‌های شهر من" اثر حمیدرضا آفریده هم از سوی انتشارات نغمه حصار منتشر شده است. آهنگسازی قطعات آلبوم "پرنده‌های شهر من" به عهده حمیدرضا آفریده بوده است و ضبط این اثر موسیقایی در استودیو پژواک و توسط مهدی سالک اردستانی انجام شده است.این آلبوم شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن پرنده‌های شهر من، آغاز، شکوه، پرسه در باد، در سوگ پرنده‌ها، شیدایی، نجوا، شوق رهایی، پرواز تا آفتاب است.

آلبوم های تازه های موسیقی

نقش‌بندان

دیگر آلبوم این روزهای بازرا موسیقی آلبوم سنتی "‌نقش‌بندان"‌ اثری از مریم تژده است.تنظیم قطعات این اثر موسیقایی توسط مریم تژده انجام شده است و میکس و مسترینگ این آلبوم به عهده حسن و حمید عسگری بوده است. در این اثر مریم تژده (تار) و کامران یعقوبی (تنبک) نوازندگی قطعات را بر عهده داشته‌اند.این اثر شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن پیش درآمد، درآمد، چهار مضراب رود، کرشمه، چهار مضراب اصفهان، رنگ ماه و.... است. آلبوم "نقش بندان" تکنوازی‌هایی است در دستگاه ماهور و آواز بیات اصفهان که در دو بخش اجرا و ضبط شده است.

آلبوم های تازه های موسیقی

کوک سکوت

آلبوم "‌کوک سکوت"‌ با نوازندگی حامد فکوری و کامران منتظری دیگر اثری است که  از سوی موسسه سیاه و سفید روانه بازار موسیقی شده.این اثر به دونوازی سازهای تار و تنبک اختصاص دارد و حاصل همکاری کامران منتظری و حامد فکوری و شامل 15 قطعه است.قطعات این اثر در دستگاه ابوعطا اجرا شده است. نام قطعات این آلبوم پیش درآمد، در آمد، چهار مضراب(بر اساس ساخته استاد هرمزی و استاد کسایی)، حجاز، چهار مضراب حجاز، چهار پاره، چهار مضراب چهار پاره، یقولون، رقص لاله های وحشی در باد، در ابتدا، گیسوی گلگون آفتاب، شیون، بان، حیران و دیدار است.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرآنلاین

همشهری آنلاین

ایرانیان

مطالب مرتبط:

آلبوم های تازه

از بازار موسیقی چه خبر؟

تازه های موسیقی