تبیان، دستیار زندگی
در این طرح، ابتدا بر اساس مطالب آموزشی و تمرین های ارائه شده با این زبان برنامه نویسی آشنا شده و در انتها دانش آموزان علاقه مند می توانند در چالش برنامه نویسی مقدماتی اول که در تاریخ 18 مهرماه به صورت آنلاین برگزار می شود شرکت نمایند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چالش اول
چالش برنامه نویسی

زبان برنامه‌نویسیC++  یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری سطح بالا و عمومی (با کاربرد های متنوع) می باشد. این زبان از تمام روش های مرسوم برنامه نویسی از قبیل برنامه‌نویسی شی‌گرا، برنامه نویسی ساخت یافته و برنامه نویسی پایه پشتیبانی می کند. زبان ++C در سال 1983 در آزمایشگاه های بل (Bell Labs) و بر مبنای زبان سی با افزودن امکانات برنامه نویسی شی گرا ساخته شد. این زبان از حوالی سال 1990 میلادی یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی به شمار می رود که برای برنامه نویسی سیستمی و برنامه نویسی ویژوال (بر مبنای GUI) در محیط های مختلف از قبیل ویندوز و لینوکس به صورت وسیع به کار می رود.

بخش پژوهش های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با همکاری گروه آموزشی FirstStep  قصد دارد در راستای اجرای پروژه های برنامه نویسی در سال های آتی ابتدا با برگزاری مسابقات برنامه نویسی با عنوان چالش های برنامه نویسی مقدماتی اول و دوم و نهایی دانش آموزان علاقه مند را ترغیب به یادگیری این زبان برنامه نویسی نماید.

در این طرح، ابتدا بر اساس مطالب آموزشی و تمرین های ارایه شده با این زبان برنامه نویسی آشنا شده و در انتها دانش آموزان علاقه مند می توانند در چالش برنامه نویسی مقدماتی اول که در تاریخ 2 آبان ماه به صورت آنلاین برگزار می شود شرکت نمایند، پنج شرکت کننده اول علاوه بر دریافت یک دستگاه تبلت به عنوان جایزه، شانس حضور در چالش نهایی دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان را خواهند داشت.

شرکت کنندگانی که در چالش مقدماتی اول موفق نبودند و یا علاقه مندان جدید می توانند در چالش برنامه نویسی مقدماتی دوم که در تاریخ 28 فروردین ماه به صورت آنلاین برگزار می شود شرکت نمایند و شانس خود را برای دریافت جایزه و حضور در چالش نهایی جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان امتحان کنند.

لازم به ذکر است ان شاءالله چالش برنامه نویسی نهایی به عنوان یکی از مسابقات دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در اردیبهشت ماه سال 94 در دانشگاه شهید بهشتی تهران به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

گام اول: برای شروع لازم است تا مطالب آموزشی ارائه شده در سایت را به دقت مطالعه نمایید.

گام دوم:
نرم افزار برنامه نویسی C++ را دانلود و نصب نمایید.

گام سوم: چنانچه عضو سایت نیستید کافی است عضو اولیه سایت تبیان شوید.

گام چهارم:
تمرین های مختلف برنامه نویسی را دیده و آن ها را حل کنید. همچنین می توانید در بحث های انجمن ها شرکت کنید و مشکلات خود را مطرح کنید و برای آن ها به دنبال راه حل بگردید و یا به سوالات دیگران پاسخ دهید.

گام پنجم : زمان، زمان رقابت است. در رقابت ها و مسابقات برنامه نویسی چالش شرکت کنید و توان برنامه نویسی خود را نسبت به دیگران بسنجید و یک دستگاه تبلت جایزه بگیرید.

چالش برنامه نویسی
چالش برنامه نویسی

تماس با ما

تلفن: 22431771 و ٨١٢٠٢١٦٧ - ٠٢١

نمابر: 22431764-٠٢١

پست الکترونیکی: project@tebyan.com


بخش پروژه های دانش آموزی سایت تبیان