تبیان، دستیار زندگی
حافظه عبارت است از کنشی که احیای تجارب گذشته را در بر می گیرد.حافظه، چه به صورت كوتاه مدت و چه بلندمدت اعم از این كه سمعی، بصری، عملی یا حركتی باشد، به عنوان زمینه هوش و هوشمندی آدمی مطرح است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسرار تقویت حافظه با گیاهان دارویی

حافظه عبارت است از کنشی که احیای تجارب گذشته را در بر می گیرد.حافظه، چه به صورت كوتاه مدت و چه بلندمدت اعم از این كه سمعی، بصری، عملی یا حركتی باشد، به عنوان زمینه هوش و هوشمندی آدمی مطرح است.

فرآوری:مریم تجریشی- مرکز مشاوره
اسرار تقویت حافظه با گیاهان دارویی

انسان به عنوان یکی از موجودات عالم ، امتیازات زیادی نسبت به سایر موجودات دارد . یکی از این امتیازات قدرت یادگیری ، تفکر و حفظ اطلاعات است . قدرت یادگیری و حفظ اطلاعات باعث تفاوت میان انسان و حیوان شده و نیز برتری انسان را نسبت به سایر موجودات به اثبات رسانده است .بنابراین درگیری فکری با استعداد سوال برانگیز حافظه و یادگیری در حافظه محدود به زمان حاضر که مادر آن زندگی می کنیم نیست بلکه بسیاری از تمدنها در گذشته منشاء و کارکرد حافظه را مدنظر داشته اند . حافظه عبارت است از کنشی که احیای تجارب گذشته را در بر می گیرد . یا یک استعداد همگانی در بخاطر سپاری رویدادها و اطلاعات و همچنین یاآوری آنهاست پس حافظه قابلیت رشد ، تقویت و پرورش را داشته و بیش از همه به بکارگیری و تمرین نیاز دارد . حافظه شبیه عضله می باشدکه با تمرین کردن پرورش یافته و تقویت می گردد و در صورت عدم بکارگیری سست و تنبل می شود .

یادآوری و تشخیص موضوعات و به كارگیری آموخته‌های قبلی مهم‌ترین فعالیت ذهنی انسان در زندگی فردی و اجتماعی است. بعضی از روان‌شناسان، حافظه را یكی از اشكال یادگیری و یا نتیجه و دلیل یادگیری می‌دانند.

هوش، سلامت جسم و بهداشت روان و چگونگی نگرش‌ها و احساسات حاكم بر وجود افراد در نحوه، میزان و دامنه توجه موثر است. بر این اساس، استفاده از یك رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسم بلكه برای مغز و حافظه نیز لازم است.

واقعیت این است كه حافظه، چه به صورت كوتاه مدت و چه بلندمدت اعم از این كه سمعی، بصری، عملی یا حركتی باشد، به عنوان زمینه هوش و هوشمندی آدمی مطرح است. به خاطر سپردن یك مطلب، به گونه‌ای است كه برای ذهن مفهوم باشد و بدیهی است كه هرقدر توجه ما بیش‌تر و دقیق‌تر باشد به خاطرسپاری آن آسان‌تر است. بنابراین همواره هوش، سلامت جسم و بهداشت روان و چگونگی نگرش‌ها و احساسات حاكم بر وجود افراد در نحوه، میزان و دامنه توجه موثر است. بر این اساس، استفاده از یك رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسم بلكه برای مغز و حافظه نیز لازم است.

طبق نظرات آكادمی عصب‌شناسی در ایالات متحده آمریكا خوردن میوه و سبزیجاتی چون توت، مركبات، اسفناج، گوجه‌فرنگی، هویج و غیره كه حاوی میزان زیادی آنتی‌اكسیدان هستند می‌تواند احتمال سكته را پایین بیاورد. تحقیق دیگری نشان می‌دهد آنتی اكسیدان موجود در زغال اخته، انگور و... می‌تواند توانایی ارتباط سلول‌های مغز را با یك دیگر بالا برده و خطر آسیب‌ رسیدن به آن‌ها را پایین آورد. هم‌چنین به جز میوه و سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد حاوی اسید فولیك می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را پایین بیاورد.

بر این اساس نگارنده در كتاب‌ حاضر سعی دارد مخاطب را با عملكرد حافظه و انواع خوراكی‌ها، غذاها و داروهای گیاهی موثر در تقویت حافظه آشنا سازد. با بکارگیری دستورالعمل ها ، نسخه ها ،خوراکی های تقویت کننده در کتاب حاضر ،می توانید صاحب یک حافظه نسبتا خوب باشید.

مشخصات کتاب
اسرار تقویت حافظه با گیاهان دارویی
نویسنده :کاظم کیانی
ناشر:زرقلم

منابع : کتاب اسرار تقویت حافظه با گیاهان دارویی