تبیان، دستیار زندگی
دار برای كبری11 » را دارد در نشست گروه «بدلكاران» که به سرپرستی پیمان ابدی برگزار شد، بر علمی بودن این رشته تاكید شد و هر كدام از اعضا از اهداف پیش رو و دشواری‌هایی كه در این راه با آن مواجه خواهند شد، سخن گفتند. پیما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه بدلكاران آمادگی كاری بهتر

از سریال«هشدار برای كبری11 » را دارد

در نشست گروه «بدلكاران» که به سرپرستی پیمان ابدی برگزار شد، بر علمی بودن این رشته تاكید شد و هر كدام از اعضا از اهداف پیش رو و دشواری‌هایی كه در این راه با آن مواجه خواهند شد، سخن گفتند.

پیمان ابدی گفت: «در بدلكاری، سریال «هشدار برای كبری یازده» برای من اهمیتی ندارد. من كار‌های بهتری در آلمان انجام داده‌ام اما چون 67 كشور این سریال را می‌بینند در نتیجه شناخته شده است. وقتی به ایران آمدم اول به این نكته فكر كردم كه باید گروهی داشتم تا با آن‌ها تمرین كنم و بعد اعلام كنم كه گروهی داریم كه می‌توانیم كارهای بدلكاری انجام دهیم.»


اهمیت خودشناسی در بدلكاری

در ابتدای این نشست پیمان ابدی كه سال‌ها در آلمان به حرفه بدلكاری مشغول بوده و اخیرا برای آموزش گروهی حرفه‌ای به ایران آمده است، با تاكید بر اهمیت خودشناسی در این رشته، اظهار كرد: بدلكار باید مدت زیادی را صرف خودشناسی كند. در گروه ما تمام بچه‌های تیم تمرین‌هایی یكسان را انجام می‌دهند حتی اگر مطمئن باشیم كه به خوبی از پس از تمرین بر می‌آیند.

وی با اشاره به لزوم حضور اعضای بدلكاری با قد و هیكل‌های متفاوت در یك گروه، خاطر نشان كرد: باید برای هر قد و هیكلی یك نفر را در تیم داشته باشیم تا به راحتی جانشین بازیگر شود.

البته در آلمان این اتفاق افتاده است كه یك بدلكار مرد با قید و هیكل درشت، جایگزین یك دختر 8-9 ساله شده است.


جلوه‌های كامپیوتری نمی‌تواند تاثیذ بدلكار را داشته باشد

پیمان ابدی با تفاوت قائل شدن میان ویژوال افكت (VISUAL EFFECT) و اسپیشال افكت (SPECIAL EFFECT)، متذكر شد: جلوه‌های تصویری (VISUAL EFFECT) كار‌های جلوه‌های ویژه (SPECIAL EFFECT) را بی‌ سر و صدا انجام می‌دهد. جلوه‌های ویژه از زمانی كه حرفه بدلكاری به وجود آمد و دوربین شناخته شد به وجود آمد.

انگیزه و تاثیری را كه یك بدلكار با حضور در مقابل دوربین و از طریق جلوه‌های ویژه به بیننده منتقل می‌كند هرگز از طریق جلوه‌های كامپیوتری ایجاد نمی‌شود.


پیشینه رشته بدلكاری در دنیا و سابقه بدلكاری در ایران

این بدلكار كه در رشته روانشناسی تحصیل كرده است درباره پیشینه رشته بدلكاری در دنیا گفت: چینی‌ها در حرفه «بدلكاری» به لحاظ مقطع زمانی جلوتر از آمریكایی‌ها هستند و از سال 1977 با استفاده از طناب بدلكاری را آغاز كردند اما باید گفت آمریكایی‌ها به لحاظ حرفه‌ای جلو‌تر از چینی‌ها هستند.

پیمان ابدی، با اشاره به سابقه بدلكاری در ایران گفت: در ایران همه بدلكاری را با «بیك ایمان وردی»، و مشت‌هایی كه در اهالی كافه‌ها بهم می‌زدند، می‌شناسند. در حالی كه در دنیا، بدلكاران بر ماشینی كه در حال چپ كردن است و روغن و بنزینش می‌ریزد، سوار می‌شوند و در حقیقت كار آتش نشانی را هم انجام می‌دهند.


80 درصد بدلكاری علم و 20 درصد آن جرات

به گفته وی، 80 درصد از دروس رشته بدلكاری را ریاضی ـ فیزیك تشكیل می‌دهد و 20 درصد دیگر جرات است.

بدلكار سریال آلمانی «هشدار برای كبری11» با بیان این كه جرات نفس بسیار كمی در بدلكاری دارد اضافه كرد: اعضای گروه هم نه به خود، بلكه به من اطمینان دارند و اگر این اطمینان وجود داشته باشد، اتفاقی برایشان نمی‌افتد. محاسباتی كه در بدلكاری انجام می‌شود همه علمی است كه در ذهن انجام می‌شود.

ابدی، هدف داشتن در زندگی را مهم خواند و افزود: در زندگی هیچ گاه به دنبال 20 هدف به یكباره نمی‌روم. بلكه یك هدف را دنبال می‌كنم. برنامه‌ریزی كردن و برنامه‌داشتن در زندگی یكی از راز‌های موفقیت است. سعی من بر این بود كه با كار‌هایی كه انجام می‌دهم در سینمای ایران (كه یكسری انگیز‌ه‌ها در چند سال اخیر در آن از بین رفته و فقط گریه و زاری باقیمانده) انگیزه های تازه به وجود بیاورم.


چقدر سینما و تلویزیون از انگیزه‌های گروه بدلكاران آگاه‌ست

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا این سینما و تلویزیون از هدف شما آگاه است یا به تنهایی قصد انجام چنین كاری را دارید؟ گفت: من ابتدا در مورد این مساله فرهنگ‌سازی كردم. انجام این كار به تنهایی میسر نبود، بنابراین گروهی تشكیل دادم. سعی كردم فرهنگ را ابتدا یاد بدهم و بعد بگویم چگونه باید وارد عمل شد.

پیمان ابدی در توضیح مطلب بالا افزود: مهم این است كه مردم بدانند بدلكاری به انجام كار‌های رزمی محدود نمی‌شود. باید قدرت تصویری مردم را بالا برد.

سینمای ایران الان برای انجام بدلكاری 20 نفر از افرادی كه دور یك مدان نشسته‌اند را انتخاب كرده و در ازای پرداخت هزار تومان از آن‌ها می‌خواهد كه خودشان را به زمین بزنند.


ایرانی می‌تواند ...

سرپرست گروه «بدلكاران»، درباره تشكیل تیم‌های بدلكاری و این كه فعالیت گروه «بدلكاران» تا چه اندازه در ایران و از سوی مراجع مختلف سازمان یافته است، متذكر شد: موقعیت خوبی در آلمان دارم و به هیچ وجه زندگی‌ام در آلمان را رها نكردم تا در ایران از كسانی خواهش كنم كه گاه حتی نمی‌فهمند من درباره چه صحبت می‌كنم. پس مهم‌ترین قضیه انجام این كار بود و از ابتدا هم هیچ جنبه مالی برایم نداشت و نیتی كه یك انسان دارد برایم با ارزش‌تر است.

وی ادامه داد: در آلمان همه به ایران می‌گفتند كشور جهان سوم و این مساله باعث می‌شد كه خیلی به من بر بخورد. بنابراین به تحصیل در رشته روانشناسی پرداختم، زبان‌های روز دنیا را یاد گرفتم و سعی كردم خودم را آن قدر بالا ببرم كه بتوانم بگویم یك ایرانی توان انجام چنین كار‌هایی را هم دارد.

پیمان ابدی، درباره آغاز فعالیتش در ایران گفت: ایرانی‌ها در بدو امر انگیزه‌های بسیار بالایی دارند. اما به تدریج این انگیزه فروكش می‌كند. بنابراین وقتی وارد ایران شدم 30 – 40 تن در خواست كردند تا به آن‌ها آموزش بدهم، اما به تدریج از این تعداد كاسته شد. البته هرگز این طور نبوده كه از شاگردانم پول آن چنانی بگیرم و سوله‌های بی‌امكانات را اجاره كنم، بلكه از همان ابتدا گران‌ترین مجموعه ورزشی ایران را گرفتم و شاگردانم را از میان كسانی انتخاب كردم كه دنبال یادگیری و عاشق و فیلم و سینما باشند.


آمادگی كاری مشابه با سریال «هشدار برای كبری یازده»

وی مدعی شد: اعضای گروه «بدلكاران» هم اینك آمادگی این را دارند كه كاری مشابه با سریال «هشدار برای كبری یازده» را بدلكاری كنند.

پیمان ابدی درباره‌ی این كه قصد فیلمسازی دارد اظهار كرد: در ایران می‌گویند كسی كه می‌خواهد یك فیلم سینمایی بسازد باید چند فیلم سینمایی تولید كرده باشد. باید در همین جا بگویم كه من در آلمان فیلم‌هایی تولید كرده‌ام كه به لحاظ مالی و معنوی بهتر از فیلم‌های ایرانی بوده‌اند. داستان‌هایی كه اغلب در فیلم‌های ایرانی دیده می‌شود اینست كه یك دختر و پسر عاشق هم باشند در اروپا اصلا وجود ندارد.


هر یك از اعضا گروه یك پیمان ابدی در ایران است

این بدلكار كه در رشته «شیرجه» در سطح جهانی فعالیت داشته و ركورد سال 2004 را شكسته است، درباره آینده اعضای گروه «بدلكاران» گفت: نمی‌توانم بگویم كه همه آن‌ها می‌توانند به آرزوهایشان برسند، ولی تا آنجایی كه با من باشند هر هدفی كه داشته باشم برای آن‌ها نیز خواهم خواست.

هر كدام از این‌ها كه لباس گروه بدلكاران را به تن داشته باشند یك پیمان ابدی در ایران است. مانند این بچه‌های خیلی در ایران هست و الان آمادگی آن را داریم كه این چند نفر را به گروهمان اضافه كنیم.


وقتی با آقای ابدی آشنا شدم

به گزارش در ادامه این نشست، ارشا اقدسی كه در رشته تربیت بدنی در دانشگاه ایتالیا قبول شده و برای همكاری با این گروه این رشته را رها كرده است درباره همكاری با پیمان ابدی گفت: وقتی با آقای ابدی آشنا شدم تصمیمم برای تحصیل در ایتالیا تغییر كرد. این در حالیست كه سال‌ها برای رفتن به این دانشگاه تلاش كردم اما حالا از تصمیمی كه گرفته‌ام راضی هستم.


قصد ما سوژه‌های سطح بالای اكشن است

شهرام فاضل، دیگر عضو گروه «بدلكاران» درباره سینمای ایران و پرداختن به سوژه‌های تكراری در فیلم‌های سینمایی خاطرنشان كرد: سوژه‌های سطح بالا با اكشن همراه است. قصد ما بر این است فیلم‌هایی بسازیم كه به لحاظ سوژه و فیلم‌برداری در سطحی بالا قرار بگیرند.


باید تكنیك بدلكاری را بیاموزیم

امیر مهرعلی از اعضا گروه بدلكاران نیز درباره صحنه‌های رزمی فیلم‌های ایرانی خاطر نشان كرد: تمام كسانی كه در سیما كار بدلكاری انجام می‌دهند، رزمی كار هستند. در حالی كه این افراد باید تكنیك انجام این كار مقابل دوربین را هم یاد بگیرند.


كانون بدلكاران ایران به دنبال راه علمی نبوده

پیمان ابدی در ادامه نشست خبری خبرگزاری دانشجویان ایران و صحبت‌های اعضای گروه خود، با بیان این كه بدلكاری در ایران قضیه جدیدی نیست، تصریح كرد: در ایران یك كانون بدلكاران سینما داریم و افرادی كه در این كانون فعالیت‌ می‌كنند سال‌ها وظیفه بدلكاری فیلم‌ها را بر عهده داشته‌اند. اما این‌ها به دنبال راه‌های علمی انجام دادن بدلكاری نرفته‌اند در حالی كه بدلكاری یك علم است.


باید به موقع فیلم و سریال اكشن بسازیم

پیمان ابدی درباره انگیزه‌های مالی و برگشت سرمایه كه بخشی از اهداف فیلم‌سازی و صنعت سینما را شامل می‌شود، گفت: در ایران انگیزه‌های مالی بیشتر از كشور‌های دیگر نیست. در كشور‌های دیگر نیز غیر از این نیست و برگشت سرمایه بخش سهمی را شامل می‌شود ضمن این كه امكانات همیشه به پول محدود نمی‌شود.

وی كه به آینده گروه خود بسیار امیدوار است ادامه داد: اگر 6 ماه تمرین نكرده‌ بودم و این جا با اعضای گروهم ننشسته بودم، نمی‌توانستم حرفی بزنم. فیلمسازان ایرانی علاقه بسیاری به ساخت فیلم‌های اكشن دارند و این كه ما خودمان را به موقع نشان دهیم بسیار مهم است.

پیمان ابدی گفت: پس از مدتی تمرین تصمیم گرفتم تواناییهایمان را به مردم نشان دهیم. بنابراین در میدان ولیعصر با چند تا اتومبیل ب ام و نو، به اجرای برنامه نمایشی پرداختیم و در روز روشن و در عرض 30 ثانیه بچه‌ها به صورت مسلح چند تا دزد را دستگیر كردند. بعد از آن در اتوبان نیایش از یك ماشین در حال حركت با سرعت 80 -90 كیلومتر به سقف ماشین دیگر پریدیم. این گونه بود كه با درست كردن چنین صحنه‌هایی از خودمان تبلیغ كردیم.


امكانات بدلكاری در ایران

پیمان ابدی، امكانات بدلكاری در ایران را كافی دانست و تصریح كرد: فیلم‌سازان ایرانی اگر به جای این كه 100 میلیون پول به دو هنرپیشه بدهند، تا در فیلمشان بازی كند، 50 تا هنرپیشه خوب و تحصیلكرده كه به رشته بدلكاری آشنا هستند را در مقابل دوربین ببرند فیلم‌های بهتری خواهند ساخت. امكانات بدلكاری در ایران به اندازه كافی هست. ممكن است در اختیار گرفتن تجهیزات مدت زمان ببرد اما میسر است.


همكاری با پروژه تلویزیونی «حادثه سواران»

وی درباره همكاری با پروژه تلویزیونی «حادثه سواران» یادآور شد: تهیه كننده حادثه سواران پولی در اختیار من نداد و بیشتر امكانات از سوی خودمان تامین می‌شود با این حال خوشحالم كه با آقای اسكندری همكاری می‌كنم. چرا كه ایشان برای ما ارزش قائلند. ایشان تمام امكاناتی كه می‌خواستم را در اختیارم گذاشته‌اند.


داشتن سلیقه در فیلمسازی

پیمان ابدی، سلیقه كارگردان و تهیه‌كننده را علاوه بر امكانات در موفقیت یك اثر دخیل دانست و افزود: هر چه سلیقه كارگردان و تهیه كننده بهتر باشد، بیشتر برای كار ارزش قائل است. اما اگر برای مقداری پول، شهرت و غیره اقدام به این كارها كنند موفق نمی‌شوند.

من برای نشان دادن سلیقه‌ام، گران‌ترین هنرپیشه‌ها را نمی‌آورم. بلكه گران‌ترین ماشین‌ها را می‌آورم و كار بدكاری با آن انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: در كنار سلیقه تجربه نیز نقش اساسی دارد. داستان در كنار هنرپیشه‌ای خوب و با تجربه به موفقیت یك اثر می‌انجامد. یك بدلكار خوب باید بتواند بهترین هنرپیشه باشد. اما نیاز نیست بهترین هنرپیشه حتی بدترین بدلكار باشد.

بدلكار حرفه‌ای باید بداند دوربین چیست، چگونه به دوربین نگاه كند و كجای دوربین بایستد.


انتقاد از كادر‌های بسته فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی

سرپرست گروه بدلكاران با انتقاد از كادر‌های بسته فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، متذكر شد: همه كادر‌هایی كه در ایران گرفته می‌شود، بسته است و كلوز‌آپ می‌گیرند. چرا كه كارگردان نمی‌تواند پشت هنر پیشه را كنترل كند در حالی كه در فیلم‌های اكشن چند تا اتفاق در یك پلان می‌افتد. فیلم‌های اكشن ایرانی به محصولات 50 سال قبل سینمای هند و تركیه شبیه هستند. در این فیلم‌ها اول صدا می‌آمد، بعد ضربه نشان داده می‌شد و بعد می‌دیدیم طرف افتاده است.


با كمترین هزینه می‌توان بهترین فیلم‌های را ساخت

به گزارش ، در ادامه صحبت‌های ابدِی، مهدی احمدی، یكی از اعضای گروه بدلكاران با اعتقاد بر این كه در ایران از امكانات استفاده بهینه نمی‌شود گفت: با كمترین هزینه می‌توان بهترین فیلم‌های را ساخت.

در كاری كه برای راهنمایی رانندگی انجام دادیم همه اعضای گروه ماشین‌های خودشان را آوردند و همگی آسیب دیده هستیم. در این كار اگر ضرر نكرده باشیم، منفعت نبرده‌ایم. اما هدف ما ارائه كار جدید است تا تحولی در سینمای اكشن ایران صورت بگیرد.

ارشا اقدسی، با یادآوری این كه مصاحبه‌های این چنین و روی خط رفتن برای پیمان ابدی و امثال این اولین بار نیست كه اتفاق افتاده باشد، خاطر نشان كرد: تا جایی كه به ما مربوط می‌شود هر حرفی زدیم انجام داده‌ایم اما در ایران ورزشكاران بسیاری آمدند، هیچ كس حمایت نكرد و مجبور شدند بروند.

آقای ابدی تا حدودی در حد رایگان این امكانات را در اختیار ما قرار می‌دهند. اگر قرار بود در آمدی كه در آلمان به دست می‌آورند از ما می‌گرفتند جوانانی مثل ما هیچ‌گاه نمی‌توانستند وارد این حرفه شوند.

پیمان ابدی نیز اضافه كرد: اگر من انگیزه نداشتم در ایران نمی‌ماندم. من وقتی هماهنگی و پشتكار بچه را دیدم این انگیزه را پیدا كردم. گران‌ترین هزینه‌ای كه برای بچه‌ها صرف كردم «وقتم» بود. جنبه مالی از بین ما رفته است. خیلی‌ها آرزو دارند «آرنولد» شوند و ممكن است در بین گروه من هم باشد اما انگیزه‌ و هماهنگی كه در بین این بچه‌ها دیدم در بین تم ملی فوتبالمان هم ندیده‌ام.


قدرت گروه در تنهایی از بین می رود

وی به این پرسش كه آیا نگران نیست روزی اعضای گروهش وی را ترك كنند پاسخ منفی داد و افزود: نه نگران نیستم بچه‌ها بروند. چون امضای من پای آن‌هاست. خودشان همین الان هم اگر بخواهند می‌توانند بروند و من تائید می‌كنم با من كار كرده‌اند. اما تنهایی كار كردن كمی سخت است. قدرتی كه این گروه دارد در تنهایی كار كردن از بین می رود.


رابطه اعضای گروه بدلكاران با پیمان ابدی

احمدی درباره رابطه اعضای گروه بدلكاران با پیمان ابدی گفت: آقای ابدی جدای این كه مربی ما باشند دوست ما هستند. بچه‌ها تنها به عشق این حرفه كار می‌كنند. همین كه نام ما به عنوان اولین تیم بدلكاری ثبت می شود، كافی است. اگر روزی این كار در ایران حرفه‌ای شود، اگر بخواهد از كسی نام ببرند باید از این گروه نام ببرند.

بابك باقری، از دیگر اعضای گروه بدلكاران در نشست خاطرنشان كرد: هر كس كه علمی و قدرتی دارد صد در صد یك جا آن را نشان نمی‌دهد. دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. از امروز به بعد هر چه به این گروه اضافه می‌شود شهرت است. چرا كه ما علمش را داریم و هرگز نا امید نیستیم.


صبر من آنقدر زیاد است...

پیمان ابدی نیز در ادامه تصریح كرد: در نهایت با كاری كه انجام می‌دهم و رفتارم می‌توانم به عنوان یك انسان الگوی خوبی برای جوانان بی‌هدف باشم. اگر یك نفر هم با این قضه تحت تاثیر قرا بگیرد به هدفم رسیده‌ام.

وی در عین حال گفت: اگر كسی نخواهد در ایران فیلم و سریال اكشن بسازد، خودمان كه فیلمنامه و دوربین داریم، شروع به فیلم‌سازی می‌كنیم.

صبر من آنقدر زیاد است كه حالا حالا‌ها تمام نمی‌شود. اما روزی كه تمام شود، تنها نا امید می‌شود و آن وقت است كه بار و بندلیم را می‌بندم و می روم.


تفاوت‌های كارگردانی درام و كارگردانی صحنه‌های اكشن

پیمان ابدی درباره تفاوت‌های كارگردانی درام و كارگردانی صحنه‌های اكشن اظهار كرد: كارگردان درام به هیچ وجه اجازه دخالت در صحنه‌های اكشن را ندارد. چرا كه اگر می‌توانست خودش این كار بر عهده می‌گرفت، در چنین صحنه‌هایی كارگردان صحنه‌های اكشن (COORDINATOR) جای او را می‌گیرد. ضمن این كه كارگردان صحنه‌های اكشن به هنگام تدوین این صحنه‌ها تنها می‌تواند پیشنهاد بدهد و تهیه كننده است كه تصمیم نهایی را می‌گیرد.

سرپرست گروه بدلكاران درباره پذیرش ایده‌های اعضای گروه در برخی صحنه‌ها، متذكر شد: گاهی بچه‌ها به من ایده‌هایی می‌دهند كه بهتر است اما فعلا نمی‌توانیم این كار‌ها را انجام دهیم. برای مثال پلیس ایران به من می‌گوید نمی‌خواهیم برخی از توانایی‌های بدلكاری را انجام دهیم. چون ما نمی‌توانیم این كارها را در واقعیت انجام دهیم و توقع مردم بالا می‌رود. این در حالیست كه برخی صحنه‌هایی كه در فیلمی مانند «هشدار برای كبری یازده» به تصویر كشیده می شود، از حد توان پلیس آلمان خارج است.


پلیس واقعی و بدلكاری

وی یاد‌آور شد: آن چه ساخته می‌شود فیلم یا سریال است و وجود تخیل را حدودی می‌توان به آن اضافه كرد. اضافه كردن این صحنه‌ای قدر و منزلت پلیس را بالا می‌برد. پلیس معمولی در هیچ كجای دنیا آن قدر پول نمی‌گیرد كه از ماشینش بیرون بپرد و جان كسی را نجات دهد. اما این صحنه در فیلم‌های اكشن به تصویر كشیده می‌شود.

پیمان ابدی، مدعی شد: گروه بدلكاران در حال حاضر آماده است تا فیلم‌های اكشنی بالاتر از هشدار برای كبری یازده و ماتریكس را بسازد.

وی در پاسخ به این پرسش كه تا چه زمانی فعالیتش در ایران را ادامه خواهد داد گفت: تا موقعی كه بچه‌ها به من نگفته‌اند كه بروم هدفم را ادامه خواهم داد و حتی اگر یكی از این‌ها باقی بمانند به كارم ادامه می‌دهم.


راه رفتن با اسلحه بسیار مهم است

ابدی آمادگی جسمانی و دانستن دانش نظامی توسط بدلكار را مهم دانست و افزود: آمادگی جسمانی بدلكار به توانایی مربی بستگی دارد و این كه توقع وی تا چه حد باشد.

نداشتن بنیه ورزشی برای بدلكار یك ضعف محسوب نمی‌شود می‌تواند با تمرین این عیب را اصلاح كند. این كه بدلكار بداند حتی چگونه اسلحه را به دست گیرد خیلی مهم است. حتی راه رفتن با اسلحه بسیار مهم است و یك بدلكار باید بلد باشد بجنگد، كتك بخورد، از ماشین به زمین بیفتد و غیره.

وی همچنین درباره‌ی آموزش دادن تجربه و علم به گروه گفت: برخی سینماگران فكر می‌كنند كه اگر به كسی آموزش دهند جای وی را خواهند گرفت. اما من با این تفكر مخالفم. هر روز با حركاتی كه این بچه‌ها انجام می‌دهند، بر تجربه من اضافه می‌شود. ضمن این كه توقع گروهی كه قصد ساختن فیلمی را دارند نیز از گروه بدلكار بسیار مهم است.


فیلم بزن و بكش نمی خواهم

وی در ادامه گفت: اگر فیلمساز از ما بخواهد كه فیلمی تنها بزن بكش بسازیم، به هیچ وجه راضی نخواهم شد. من ترجیح می‌دهم در یك فیلم از تمام توانایی‌هایمان بهره بگیریم.


فعالیت این گروه در كشورهای دیگر

سرپرست گروه بدلكاران درباره فعالیت این گروه در كشورهای دیگر خاطرنشان كرد: از كشور‌های دیگر سراغ این بچه‌ها می‌آیند از دبی به من زنگ زدند كه به آن جا بروم و با آنها كار كنم اما من به آنها گفتم اگر قصد آموزش دارید شما بیایید. ضمن این كه ما هنوز در مرحله شروع هستیم. قصد من این است كه ابتدا در پایتخت كار كنیم وبچه‌ها مقابل دوربین بروند، وقتی مطمئن شدم، اعلام می‌كنم كه در تمام آسیا می‌توانیم كار انجام دهیم.


سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسیار محدودی از ما داشتند

پیمان ابدی در پاسخ به این پرسش كه آیا در مجموعه‌ی تلویزیونی «حادثه سواران» از تمام ابزار‌ و توانمندی‌های خود استفاده‌ كرده‌اند گفت: این سریال ساختاری مستند دارد و آیتم‌هایی كه قصد ضبط آن را داشتند تنها با این هدف طراحی می‌شد كه نشان دهند یك صحنه در حال اتفاق است. اما نمی‌خواستند خود صحنه را نشان دهند. سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسیار محدودی از ما داشتند اما وقتی دیدند كه یكی از اعضای ما از ماشینی با سرعت 40 كیلومتر بیرو پرید و قل خورد و بلند شد، متوجه توانایی‌های ما شدند. ضمن اینكه كادر‌هایی كه در این سریال برایشان درست می‌كنم، همه سینمایی است.


پیشنهاداتی كه تا كنون ‌برای حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شده

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاداتی كه تا كنون ‌برای حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شده است، اظهار كرد: یكی – دو تا پیشنهاد از سوی صدا و سیما به من شد كه برخی از آنها بی احترامی بود و من نشنیده می‌گیرم تا وقتی اینگونه پیشنهاد‌ها باشند ترجیح می‌دهم با یك فیلم كوچولو شروع كنم .اما همه را تحت تاثیر قرار دهم.

زمانی تنها بیست دقیقه اتوبان یادگار امام را می‌بستند و دو تا پلیس نامحسوس را در اختیارمان می‌گذاشتند ولی الان تمام روز این اتوبان را می‌بندند و امكانات بیشتری در اختیارمان قرار می‌دهند.


درآینده‌ای نزدیك یك كامیون را در اتوبان چپ خواهیم كرد

پیمان ابدی اعلام كرد: درآینده‌ای نزدیك یك كامیون را در اتوبان چپ خواهیم كرد.


ما می‌خواهیم یك فیلم پلیسی بسازیم

وی همچنین با بیان این كه قصد ساخت فیلمی پلیسی را دارد گفت: فیلم‌های جنگی، عاطفی و خنده‌دار به اندازه كافی در ایران ساخته شده است ما می‌خواهیم یك فیلم پلیسی بسازیم.

ابدی كه آرزو داشته كارگردان شود، در این باره اظهار كرد: از آنجا كه در آلمان جزء اعضای جدید گروه بودم، باید 4 – 5 سالی صبر می‌كردم تا بعد از اعضای قدیمی‌تر كارگردان می‌شدم ضمن این كه قدرت بدنی انسان محدود است و من الان 34 سال دارم كه كمی برای ادامه بدلكاری دیر است. پدر و مادر من تا سال گذشته حتی نمی‌دانستند من بدلكار هستم چرا كه نمی‌خواستم آن‌ها را نگران كنم.


نشان مبارزه با ایدز بر روی پیراهن‌ بدلكاران

فروتیش رضوانیه، كه مسؤولیت روابط عمومی این گروه را نیز بر عهده دارد درباره استفاده از نشان روبان قرمز علامت مبارزه با بیماری ایدز بر روی پیراهن‌های گروه بدلكاران، خاطر نشان كرد: اولین حركت ما در راه مبارزه با بیماری ایدز استفاده از علامت روبان قرمز بر روی لباسهایمان است تا مردم با این نماد آشنا شوند و درمراحل بعدی اقدامات دیگری نیز انجام خواهیم داد.

به گزارش اعضای گروه بدلكاران عبارتند از: بابك باقری، ارشا اقدسی، مصطفی مرتضی‌پور،‌علیرضا قره‌خانی،شهرام فاضل، امیر مهرعلی، سیامك عباسی، حمیدرضا قره‌خانی، سعیداصانلو، مهدی احمدی، امیر احمدوند، حمید نامور، مازیار فرزانه و فروتیش رضوانیه.