تبیان، دستیار زندگی
چند ساعت پس از اینكه عبدالرضا مصرى با 191 رأى موافق توانست به عنوان وزیر راهى وزارتخانه رفاه شود طى یك مصاحبه مطبوعاتى اعلام كرد به حمایت وزارت رفاه از تیمدارى اعتقادى ندارد. مصرى در پاسخ به این سؤال كه حالا كه وزیر شده اید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزارت رفاه استقلال را رها می کند


چند ساعت پس از اینكه عبدالرضا مصرى با 191 رأى موافق توانست به عنوان وزیر راهى وزارتخانه رفاه شود طى یك مصاحبه مطبوعاتى اعلام كرد به حمایت وزارت رفاه از تیمدارى اعتقادى ندارد.

مصرى در پاسخ به این سؤال كه حالا كه وزیر شده اید استقلال را ترجیح مى دهید یا محرومین را، گفت: من قبلاً نایب رییس باشگاه استقلال بودم و به دلیل اینكه این مسائل با هم مخلوط نشود از این باشگاه استعفا دادم و اعتقاد دارم باید به ورزش كشور رسیدگى كنیم.

وى ادامه داد: باید به احساسات و عواطف جوانان پاسخ داد. بسیارى از پتانسیل هاى جوانان در ورزشگاه ها تخلیه مى شود و این هوادارى ها زیبایى هاى زیادى دارد.

مصرى گفت: ممكن است بعضى وقت ها این هوادارى ها از نظر ما زشتى هایى هم داشته باشد اما همین مقدار كه مى توانیم این عرق را در مردم ایجاد كنیم، هنر است. باید امكاناتى را فراهم كنیم اما به اینكه وزارت رفاه باید این كار را انجام دهد اعتقاد ندارم، لذا از این به بعد در بحث باشگاه استقلال یا هر باشگاه دیگرى به صورت باشگاهى دخالت نخواهم كرد اما در ارتباط با احیاى ورزش در سراسر كشور از آنچه كه از دستم برآید قطعاً كوتاهى نخواهم كرد.

این حرف ها در حالى از سوى وزیر رفاه مطرح مى شود كه در صحن مجلس در حین بررسى صلاحیت وى هیچ یك از مخالفان و یا موافقان درباره باشگاه استقلال انتقاد و یا پیشنهادى مطرح نكرد و این درحالى بود كه اكثراً فكر مى كردند مخالفان مصرى از این حربه استفاده كرده و با نگاه انتقادى به حضور وزارت رفاه در امر تیمدارى نكاتى را بیان خواهند كرد. مصرى پیش از این و در دورانى كه عضو هیأت مدیره استقلال بود از سمت خود استعفا داد. در آن مقطع مصرى ناهماهنگى در كار و حضور نماینده تام الاختیار در جلسات را به رسمیت نشناخته و لذا با خروج خود از جمع مدیران استقلال اعتراض خود را نشان داد. سید احمد رسولى نژاد نماینده مردم فیروزكوه جانشین مصرى در هیأت مدیره استقلال شد.

این واكنش وزیر به باشگاهدارى آن هم در آستانه دربى 61 از سوى برخى كارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است چرا كه آنها بر این باورند در حالى كه نیمكت استقلال به واسطه رفت و برگشت قلعه نویى لرزان تر از گذشته شده باید انسجام و وفاق پیرامون تیم را دو چندان كرد.

رسولى نژاد دیروز درباره اظهارات وزیر جدید رفاه به خبرنگار ما گفت: من و امیدوار رضایى از دوستان قدیم آقاى مصرى هستیم. ما تلاش زیادى داشتیم كه طرح ادغام رفاه و تعاون رأى نیاورد، پیش از این قرار بود كه شرایط استقلال در وزارت آقاى مصرى بهتر و پایدارتر شود، براى من تعجب دارد چرا كه ایشان در جلسات خصوصى نظر دیگرى داشتند.

یكى از نزدیكان امیدوار رضایى با تأیید حرف هاى رسولى نژاد مى گوید: فراكسیون اصولگرا (اكثریت) مجلس و از جمله شخص امیدوار رضایى تلاش وافرى داشتند تا آقاى مصرى به وزارت رفاه برسند، حتى انتخاب مقداد نجف نژاد به عنوان مدیرعامل جدید با نظر موافق ایشان بوده و بعید مى دانم كه تفاهمنامه استقلال و وزارت رفاه دچار تزلزل شود.

امیدوار رضایى در جلسه معارفه نجف نژاد اعلام كرد كه این اقدام (انتخاب مدیرعامل) با هماهنگى سرپرست فعلى وزارتخانه- یوسف پور- و وزیر احتمالى آینده- مصرى - بوده و جاى نگرانى نیست. حال در آستانه یك بازى حساس این شوك مى تواند یأس و نگرانى را به اردوى آبى ها ببرد، گرچه انتظار مى رود كه در جلسه امشب هیأت مدیره این مسأله بررسى و به طور جدى پیگیرى شود. شاید براى آرام كردن اوضاع نابسامان آبى ها این عدم اشتیاق وزیر چند روزى مسكوت مانده و یا حرف و طرح جدیدى از سوى ایشان مطرح شود. در هرحال لیگ حرفه اى با بودجه دولتى همواره از سوى افراد متخصص و صاحب نظر مورد انتقاد بوده.

باید دید كه آیا روند فعلى در استقلال حاكم خواهد ماند و یا اینكه آرامش نسبى استقلال دوباره دستخوش تغییر و اتفاقات جدیدى خواهد شد. وزارت رفاه در سطح كشور با مشكلات عدیده و طرح هاى نیمه تمامى دست و پنجه نرم مى كند؛ مسائلى مانند بیمه روستاییان، مشكلات بازنشستگان و مسائل درمانى و خدماتى طیف وسیعى از جامعه از اهم مطالبات مردم است.

وزیر رفاه : استقلال را در سراسر ایران فعال می کنیم

مدیرعامل جدید باشگاه استقلال منصوب شد

گزارش تصویری از ضیافت افطاری استقلال با مدیر عامل جدید