تبیان، دستیار زندگی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حمایت های این سازمان از هنرمندان قرآنی کشور گفت: مهم ترین فعالیت ها در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرتبط با قرآن، آیات، نسخ و هنرهای قرآنی است که همه این فعالیت ها از سوی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلطانی فر تصریح کرد:

حمایت سازمان میراث فرهنگی از همه فعالیت های هنری در عرصه قرآنی

نمایشگاه قرآن

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حمایت های این سازمان از هنرمندان قرآنی کشور گفت: مهم ترین فعالیت ها در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرتبط با قرآن، آیات، نسخ و هنرهای قرآنی است که همه این فعالیت ها از سوی سازمان میراث فرهنگی حمایت می شود.

مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن در مورد محتوای نمایشگاه بیست و دوم اظهار کرد: این نمایشگاه در استفاده از امکانات، ابزارها، روش ها و هنرهای قرآنی برای جذب بیشتر مردم و تعمیق باورها و اعتقادات قرآنی به خوبی کار کرده است.

وی به فعالیت های سازمان میراث فرهنگی در عرصه ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: بخش عمده کارهای سازمان میراث فرهنگی معرفی هویت، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی است که در این زمینه چه در حوزه میراث فرهنگی و چه در حوزه صنایع دستی مهم ترین فعالیت ها مرتبط با قرآن، آیات، نسخ و هنرهای قرآنی است که همه این فعالیت ها از سوی سازمان میراث فرهنگی حمایت می شود.

سلطانی فر تصریح کرد: همه اینها باید دست به دست هم بدهد تا باورهای قرآنی مردم تعمیق یابد؛ یعنی علاوه بر خواندن ظاهری قرآن باید به مفاهیم و تفسیر قرآن نیز توجه شود، مسئله ای که طی سال های گذشته به صورت قوی بر روی آن کار نشده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تفسیرنویسی، تفسیرگویی و برگزاری کلاس های تفسیر می تواند موجب اصلاح زندگی فردی و اجتماعی مردم شود، گفت: لازم است در این قسمت تلاش بیشتری شود تا مردم با شأن نزول، مضامین و پیام های آیات قرآن بیشتر آشنا شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه منجر به ژرف نگری بیشتر مردم در ارتباط با قرآن شود و زندگیشان را با اندیشه های قرآنی کامل کنند.

در بازدید از بخش میراث فرهنگی نمایشگاه بین المللی قرآن، برخی از اساتید عرصه هنر قرآنی و اسلامی خواستار توجه و حمایت بیشتر سازمان میراث فرهنگی شدند که سلطانی فر در این مورد اظهار کرد: در بخش صنایع دستی مشکلات زیادی وجود دارد و متأسفانه هنرمندان صنایع دستی در بخش تأمین معیشت و امور رفاهی شان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: اینکه موضوع فعال کردن اقصاد فرهنگ و اقتصاد هنر را مطرح کردیم با این اندیشه بود که چطور می شود افرادی که جزء نخبگان جامعه هستند و خالق آثار هنری کم نظیر و گاه بی نظیر محسوب می شوند، اکثرشان با مسائل معیشتی روبرو می شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: لازم است در این بخش همه دستگاه ها فعال شوند تا علاوه بر حل مشکلات معیشتی هنرمندان این عرصه، زمینه حضور جوانان در عرصه آموزش را نیز فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در عرصه صنایع دستی بسیاری از استادکاران قدیمی و خالق آثار منحصر بفرد در پیچ و خم مسائل زندگی گرفتار هستند که امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا این مشکلات برطرف شود.

تنظیم: هومن بهلولی