تبیان، دستیار زندگی
با گرم شدن هوا، بازار موسیقی هم روز به روز گرمتر شده و آلبوم های جدیدی از هنرمندان خوب کشورمان در زمینه موسیقی پاپ و سنتی به بازار آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های موسیقی


با گرم شدن هوا، بازار موسیقی هم روز به روز گرمتر شده و آلبوم های جدیدی از هنرمندان خوب کشورمان در زمینه موسیقی پاپ و سنتی به بازار آمده است.

تازه های موسیقی

اشکان خطیبی و انتشار آلبومی به زبان انگلیسی

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تئاتر از تولید یک آلبوم موسیقی به زبان انگلیسی خبر داد.اشکان خطیبی که مدتی است به جمع موزیسین‌ها پیوسته و گروه موسیقی ترافیک را سرپرستی می‌کند، در روزهای اخیر از تولید آلبوم انگلیسی‌زبان خود خبر داد. تولید این آلبوم ربطی به گروه ترافیک نداشته و خطیبی علاوه بر خوانندگی، ساخت ملودی و کلام قطعات را نیز خود برعهده داشته است.وی دراین باره گفت: در حال حاضر مشغول تولید یک آلبوم انگلیسی هستیم. آلبومی که کلام و ملودی همه آهنگ‌هایش را خودم ساخته‌ام و تعدادی از دوستان سرشناس موسیقی کشور هم در این راه به من کمک کرده‌اند. سعی می‌کنم این آلبوم را بی سر و صدا جلو ببرم ولی کسانی که در این آلبوم با من کار کرده‌اند، قطعاً جزو چند نفر اول این حوزه هستند و از بهترین‌ها.سرپرست گروه ترافیک درباره برنامه‌های آینده این گروه گفت: برای ترافیک هم نقشه‌هایی دارم که نصف سال وقت لازم دارد و با این اوصاف قطعاً در امسال فعالیتی را نمی‌شود برای "ترافیک" پیش‌بینی کرد. چون ایده‌هایی که دارم را باید سر حوصله و فرصت جلو برد.

تازه های موسیقی

شادی تو‌ محمد سریر و سامان احتشامی

آلبوم شادی تو‌ با نوازندگی سامان احتشامی و آهنگسازی محمد سریر از سوی انتشارات آوای باربد روانه بازار موسیقی شد.سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو درباره آلبوم "شادی تو" گفت: این آلبوم بر اساس آثاری از محمد سریر برای پیانو و سازهای کوبه‌ای شکل گرفته و شامل قطعات "بنفشه"، "شکوفه"، "یاس سفید" (از موسیقی متن فیلم "ازدواج به سبک ایرانی")، "شقایق"، "گل سرخ"، "نرگس" و "عروس" است.در این اثر موسیقایی از سازهای پیانو، دف، دایره، تنبک، دهل، تمبورین و ادوات الکترونیک استفاده شده و صدابرداری و مسترینگ توسط بهنام شهرکی انجام شده است.تنظیم و نوازندگی پیانو و سازهای ضربی به عهده خودم بوده است، همچنین چهار قطعه این اثر نوستالژیک است که قبلا با ارکستر بزرگ و با صدای محمد نوری ضبط شده است.محمد سریر در مقدمه این اثر آورده است: هنگامی که آثار پنجاه سال فعالیت خود را مرور می‌کردم متوجه شدم که در آن‌ها نیز قطعاتی هست که این روحیه را به شنونده ارائه کند. از آن‌ها چند اثر را که یادگار سال‌های شیرین همکاری با زنده یاد محمد نوری است انتخاب کردم ،شادی تو را به همه هموطنانم در هر کجای این جهان که هستند تقدیم می‌کنم، به ملتی که رنج ها کشیده و شادمانی هدیه‌ای کوچک برای روح بزرگ آنها است.

تازه های موسیقی

آلبوم جدید علی اصحابی منتشر می‌شود

علی اصحابی خواننده پاپ آلبوم جدید خود را با عنوان ث‌دیرهث‌ که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی منتشر می‌کند. این آلبوم سومین آلبوم رسمی و مستقل علی اصحابی است و ترانه‌سرایی و آهنگسازی بیشتر آن‌ها به عهده خود این خواننده بوده است.علی دیباج، یاحا کاشانی، هادی اصحابی و مهدیه عرب از ترانه‌سرایان آلبوم "دیره" هستند و دو ملودی هم توسط علی دیباج ساخته شده است.تنظیم دیگر قطعات این اثر موسیقایی به عهده کوشان حداد، امیر حیدری، اشکان جوینده بوده است.این آلبوم شامل 10 قطعه "این همه خوشبختی"، "دیره"، "فانوس"، "حس بودن"، "دست خودم نیست"، "عکس یادگاری"، "اشک‌های شبونه"، "عشقم عاشقم باش"، "هفت سنگ" و... است.میکس و مسترینگ "دیره" توسط کوشان حداد، آرش پاکزاد، امیر حیدری انجام شده است.

تازه های موسیقی

همکاری امیرمحمد تفتی و پویا سرابی در آلبوم ‌بی‌برگی

آلبوم ‌بی‌برگی‌ با صدای امیرمحمد تفتی و آهنگسازی و نوازندگی پویا سرایی از سوی شرکت ‌چهارباغ‌ منتشر و توسط ‌ایران‌گام در بازار موسیقی کشور پخش شد.امیرمحمد تفتی خواننده درباره آلبوم "بی‌برگی" گفت: این آلبوم شامل دو بخش در مایه‌های سه‌گاه و بیات ترک است که هر کدام شامل تصانیف و ساز و آواز هستند.او ادامه داد: همچنین آخرین قطعه این آلبوم نیز قطعه "گریه عارف" بر اساس تصنیف "گریه کن که گر…" اثر عارف قزوینی است که سال 1388 در سوگ استاد پرویز مشکاتیان، توسط پویا سرایی و امیرمحمد تفتی بازخوانی و تنظیم مجدد شده است.

آلبوم "بی‌برگی" با صدای امیرمحمد تفتی و آهنگسازی و نوازندگی پویا سرایی از سوی شرکت "چهارباغ‌ "منتشر و توسط ث‌ایران‌گامث‌ در بازار موسیقی کشور پخش شد.

تفتی درباره اعضا و نوازندگان این گروه خاطرنشان کرد: در این اثر شروین مهاجر (کمانچه و کمانچه آلتو)، آزاد میرزاپور و علی‌اصغر عربشاهی (تار)، پاشا هنجنی (نی)، پویا سرایی (سنتور و تمبک)، علی پژوهشگر (عود)، بهناز بهنام نیا (عود)، حامد افشاری (قیچک باس در قطعه گریه عارف) و مصباح قمصری (بم کمان) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.امیرمحمد تفتی در ادامه تاکید کرد: نکته قابل توجه آلبوم "بی‌برگی"، توجه به فرهنگ ساز و آواز و اجرای تکنوازی و جواب آواز توسط شهرام میرجلالی (تار) و حمیدرضا زبردست (نی) در بخشی از این آلبوم است.این اثر در استودیو پاپ (حمیدرضا آداب و کامبیز شاهین مقدم)، استودیو مهرآوا (علی پورمقدم) و به تهیه‌کنندگی امیرمحمد تفتی تولید شده است.

تازه های موسیقی

آلبوم گروه ژیوار می‌آید

اولین آلبوم گروه ژیوار با همخوانی ژیوار شیخ‌الاسلام و علی نجف‌پور به زودی منتشر می‌شود. ژیوار شیخ الاسلام خواننده و سرپرست گروه ژیوار با اشاره به اینکه اولین آلبوم گروه در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: این آلبوم به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.این خواننده با اشاره به اینکه هنوز عنوان این اثر مشخص نشده است، بیان کرد: در این اثر موسیقایی خوانندگی قطعات به عهده من و علی نجف‌پور است که قطعات این آلبوم به صورت همخوانی اجرا می‌شود.شیخ الاسلام درباره اعضا و نوازندگان افزود: آهنگسازی و تنظیم قطعات این اثر موسیقایی به عهده علی نجف‌پور است و شعله ممتهن (سنتور)، نازنین قاسمی (عود)، شهرزاد پژمان ( کمانچه)، پریچهر ارشادی(تار)، سوگل خجسته (نی)، نیره علی اصغری (تنبک)، زهرا نادری (دف/دمام/دایره) و سپیده سرلک (سه تار) از نوازندگان این گروه هستند.سرپرست گروه ژیوار خاطرنشان کرد: در این اثر موسیقایی 45 دقیقه قطعه فارسی در ژانر موسیقی سنتی اجرا می‌شود و بخش دوم این اثر به موسیقی کردی اختصاص دارد، همچنین در این آلبوم قطعات قبلی این گروه دوباره اجرا می‌شود.

تازه های موسیقی

همکاری محمد بابایی، محسن یگانه و محمد علیزاده

محمد بابایی خواننده پاپ در نخستین آلبوم رسمی خود با چهره‌هایی چون محسن یگانه، محمد علیزاده و میلاد ترابی همکاری است.محمد بابایی که پیش از این شاهد حضور او در اجراهای تلویزیونی و رادیویی بوده‌ایم، پس از دو سال آلبوم "تب" را روانه بازار کرد. این آلبوم به همت موسسه "هنر شهر" از پنجشنبه پیش در بازار موسیقی کشور توزیع شده و شامل هشت قطعه "بغض"، "گل من"،‌ "مردد"، "منو ببخش"، "یکی بود یکی نبود"، "بیا برگرد"، "شرط عبور" و "عطر عاشقی" است.بابایی که پیشتر تک‌قطعاتی را در فضای مجازی منتشر کرده، در آلبوم "تب" با چهره‌هایی چون محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی،‌ علیرضا عسگران، عبدالجبار کاکایی و علی بحرینی همکاری کرده‌ است.میثم مروستی، پیام طونی، امید حجت، حسین بابایی، فیروز ویسانلو، سیامک فلاحی، بهنام حکیم و...نوازنده‌های این آلبوم هستند.

تازه های موسیقی

تو همه، ما هیچ‌ به یاد حسن کسایی

آلبوم ‌ تو همه، ما هیچ‌ با صدای داود آزاد به یاد حسن کسایی روانه بازار موسیقی شد.داود آزاد آلبوم " تو همه، ما هیچ" را به یاد حسن کسایی از سوی انتشارات ایران گام منتشر کرد. اشعار این اثر موسیقایی از حاف1 مولانا، داود آزاد، دکتر مسعود مظلوم و امیر جاهد است و آهنگسازی قطعات به عهده داود آزاد و امیر جاهد بوده است. همچنین تنظیم قطعات توسط داوود آزاد انجام شده است.در این آلبوم حسن ناهید (نی)، هادی منتظری (کمانچه)، داود آزاد (آواز، تار، عود، تارباس، دف)، مهرداد اعرابی (تنبک)، آرش یزدانی (سنتور) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.ژانر این اثر سنتی است و شامل 13 قطعه است. همچنین ضبط آن در استودیو بل و استودیو تم انجام شده است.

تازه های موسیقی

‌لرزش حسین توکلی

آلبوم ‌لرزش با صدای حسین توکلی از سوی انتشارات ایران‌گام منتشر شد.

آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی به تهیه‌کنندگی انتشارات "ایران‌گام" از سوی شرکت "هنر شهر" در بازار توزیع شده است.تنظیم‌های این اثر توسط میلاد ترابی و مهدی گرناوی انجام شده و ساخت ملودی قطعات بر عهده میلاد ترابی، محمد علیزاده و حسین توکلی بوده است.ترانه سرایی آلبوم "لرزش" به عهده علی بحرینی، محمد علیزاده، مهدیه عرب، پرستو ایمانی، مریم ذاکری و مهدی گرناوی است.این آلبوم شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن "استرس"، "همه دنیای منی"، "نگاه کن"، "علاقه"، "دست خودم نیست"، "قهر"، "لرزش"، "دعوت"، "ازت دلگیرم" و... است.در این اثر موسیقایی امید حجت (گیتار الکتریک و اسپانیش)، بهنام حکیم (بوزوکی و گیتار)، فرهاد فقیر (باقلاما)، بابک یوسفی (کلارینت)، میلاد ترابی و مهدی گرناوی و مهران عباسی (سازهای الکترونیک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

تازه های موسیقی

خاطرات موزیکال‌

آلبوم بی‌کلام خاطرات موزیکال‌ اثری از حسین توکلی از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد.آهنگسازی این اثر موسیقایی توسط حسین توکلی و نیکان انجام شده است و تنظیم به عهده نیکان و حسین سالاری مقدم بوده است.

در "خاطرات موزیکال" هومن نامداری (ساکسفون، کلارینت)، آرمین قیطاسی (فلوت)، ناصر رحیمی (فلوت)، علی جعفری پویان (ویولن)، فیروز ویسانلو (آکاردئون)، مینو قاسم‌پور (قانون)، نیوشا بریمانی (کمانچه)، رضا تاجبخش (پیانو)، پیام طونی (ویولن)، میثم مروستی (ویولن)، کریم قربانی (ویولنسل) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.این آلبوم شامل 10 قطعه است و نام قطعات آن نازنین، دلتنگ، شیدا، شبگیر، یادگار، پشت شیشه، چتر پاره، چیکه، به یاد تو و.... است.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرآنلاین

ایسنا

مطالب مرتبط:

ازبازار موسیقی چه خبر؟