تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تولید محتوای الکترونیک گفت:‌ طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزشی و هوشمندسازی مدارس استثنایی از برنامه‌های در دست بررسی است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوشمندسازی و جشنواره تولید محتوای الکترونیک

هوشمندسازی و جشنواره تولید محتوای الکترونیک

توسعه هوشمندسازی و نخستین جشنواره تولید محتوای الکترونیک ویژه دانش‌آموزان استثنایی

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تولید محتوای الکترونیک گفت:‌ طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزشی و هوشمندسازی مدارس استثنایی از برنامه‌های در دست بررسی است.

نامدار عبداللهیان در خصوص برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت:‌ برنامه‌های مختلفی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و در حال برنامه ریزی و اجراست.

وی افزود: عمده برنامه‌های آموزشی درنظر گرفته شده برای مهر93 توسعه کمی و کیفی آموزش گروه‌های مختلف استثنایی،‌ مناسب سازی محتوای خاص برای دانش‌آموزان استثنایی،‌ دانش‌افزایی معلمان و کارشناسان،‌ آموزش والدین و برنامه‌های اطلاع رسانی،‌ طراحی و تولید رسانه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی و هوشمندسازی مدارس است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های شاخص پیش بینی شده برای سال 93 برگزاری نخستین جشنواره تولید محتوای الکترونیک است،‌ گفت: هوشمندسازی مدارس، فعال شدن معلمان در تولید محتوا، ‌استفاده از درس افزارهای تولید شده جهت بهره‌مندی تمام معلمان و حمایت از مناسب سازی و دسترسی آسان دانش آموزان با نیاز ویژه به محتوای کتاب‌های درسی از اهداف این جشنواره است.

عبداللهیان ادامه داد:‌ از دیگر برنامه‌ها در بخش توسعه کیفی برگزاری جشنواره‌ الگوهای برتر تدریس است که یکی از اهداف آن تشویق آموزگاران به استفاده از روش‌های نوین آموزشی، انتقال تجارب برتر آموزشی و ایجاد روحیه نشاط در بین معلمان است.

منبع:پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی