تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول (راهنمایی) وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح «مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه» (مدام)، یک روز تمام دانش‌آموزان مدرسه را اداره می‌کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امسال «مدام» در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود

امسال ،مدام در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول (راهنمایی) وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح «مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه» (مدام)، یک روز تمام دانش‌آموزان مدرسه را اداره می‌کنند.

به گزارش نسیم، عظیم محبی با اشاره به اجرای طرح «مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه» در سال تحصیلی جدید گفت: این طرح برای دوره متوسطه اول (راهنمایی) است و از اول مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود تا مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه جدی گرفته شده و دانش‌آموزان شیوه مدیریت مدرسه و معلمی را تمرین کنند.

وی افزود: در این طرح،‌ هر دانش‌آموز در یکی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی مدرسه نقش ایفا می‌کند و یک روز تمام دانش‌آموزان، مدرسه را اداره می‌کنند.

محبی به «طرح تعالی مدیریت مدرسه» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح قبلاً در مقطع متوسطه اول در 600 مدرسه به مدت دو سال اجرا شده بود، اما امسال این طرح کامل‌تر شده و به تصویب شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نیز رسیده است و مقرر شده در 10 درصد تمام مقاطع تحصیلی کشور انجام شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول (راهنمایی) وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای این طرح ابتدا در استان‌ها، مدرسان را دعوت کرده‌ و به آن‌ها آموزش می‌دهیم و آن‌ها نیز به مدیران مدارس نمونه آموزش می‌دهند.

منبع: سایت الف

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی