تبیان، دستیار زندگی
حامد بهداد روزهای شلوغی پشت سر می گذارد؛ از بازی در فیلم و سریال تا تجربه تهیه کنندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهداد آکتور سینما


حامد بهداد روزهای شلوغی پشت سر می گذارد؛ از بازی در فیلم و سریال تا تجربه تهیه کنندگی.

حامد بهداد

بهداد دوست دارد به حوزه های مختلف سرک بکشد؛ گاهی خواننده می شود و گاهی عکاس. او به تازگی فیلمی کوتاه تهیه کرده با نام « مردی برای دیدن دوباره معشوقش شهری را به هم می ریزد...» . علی بهراد کارگردان این فیلم کوتاه است.

نقش جهان آرا و چند اعتراض

حامد بهداد که اخیرا فیلم «فرزند چهارم» با بازی او وارد شبکه نمایش خانگی شده ، این روزها مشغول بازی در سریال 100 قسمتی «کیمیا» است. گفته می شود او در این سریال نقش شهید جهان آرا را بازی می کند. ابتدا خواهر این شهید اعلام کرد که خانواده اش از ساخت حتی صحنه‌های اندک درباره شهید جهان‌آرا بی‌خبر هستند و اجازه این کار را به سازندگان سریال نمی دهند. بعد از آن چند رسانه از حضور بهداد در نقش شهید جهان آرا گله کردند اما تهیه کننده بلافاصله واکنش نشان داد و گفت : سریال «کیمیا» به موضوع مقاومت مردم خرمشهر در دوران دفاع مقدس می‌پردازد و ارتباطی با زندگی شهید جهان‌آرا ندارد.

سینما به روایت بهداد

چندی است در سریال «شاهگوش» تیزر یک اثر مستند پخش می شود با نام «روزی روزگاری سینما». این مستند 68 دقیقه‌ای را احسان ظلی‌پور با موضوع بررسی تاریخچه سالن‌های سینمای تهران تهیه و شهرام میراب اقدم آن را کارگردانی کرده. حامد بهداد هم نریش های آن را خوانده و بزودی در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود.در این مستند سعی شده تاریخچه بیش از 100 سال سالن‌داری سینما در تهران تشریح شود.

چهارشنبه خون به پا می‌شود

حامد بهداد چندی پیش فیلم «زندگی جای دیگری است» را بر اکران داشت . او فیلم «آرایش غلیظ» را هم در نوبت اکران دارد ؛ این دو فیلم سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فجر به نمایش درآمدند. بهداد پس از آن به پروژه «چهارشنبه خون به پا می‌شود» ساخته حماسه پارسا پیوست. این فیلم یک تریلر اجتماعی – پلیسی است که غیر از بهداد ، فرامرز قریبیان ، همایون ارشادی ، حماسه پارسا ، محمدرضا فرد ، سارا منجزی و در آن بازی کرده اند.در خلاصه داستان این فیلم آمده است:مواظب باش عاشقم نشی ، ممکنه تا شب زنده نمونم.

خانه دختر

«خانه دختر» دیگر فیلم بهداد است که احتمالا پیش از جشنواره اکران شود. شهرام شاه‌حسینی این فیلم را با فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی ساخته و حساب ویژه ای روی گیشه آن باز کرده است. پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌شاه‌حسنی و رویا تیموریان دیگر بازیگران این فیلم هستند.

گفته می شود او در «کیمیا» نقش شهید جهان آرا را بازی می کند. ابتدا خواهر این شهید به کلیت سریال اعتراض کرد و بعد از آن چند رسانه از حضور بهداد در نقش شهید جهان آرا گله کردند .

نکاتی درباره حامد بهداد

حامد بهداد به خاطر تیپ خاص رفتاری اش پشت پرده سینما هم مورد توجه است. همین مشخصه باعث شده رفتارش زیر ذره بین خبرنگاران و عکاسان باشد. محض نمونه این چند نکته را بخوانید:

1- حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد او برای فیلم « آخر بازی» رل خود را به بهداد داد قبل از آن بهداد در دفتر تیلیغاتی بود.

2- حامد در تهران به دنیا آمده اما در نیشابور بزرگ شده كه این مهاجرت به دلیل شرایط شغلی پدرش پیش آمده است بهداد به نیشابور و مردمش تعصب خاصی دارد و همیشه از ویژگی های آنها تعریف و تمجید می‌كند.

3- با حضور در نیشابور مدل رفتاری او و لباس پوشیدنش نسبت به همسن و سالهایش كلا تغییر می‌كند رفتار پدر و مادرش هم با او تغییر می‌كند و او اولین كتك را از پدرش در این شهر خورد كه برایش خاطره انگیز است!

4- پدر حامد ورشكسته می‌شود و خانواده بهداد مجبور می‌شوند به مشهد مراجعت كنند پدر او اهل شعر و شاعری است و خانواده اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.

5- فردی كه بیشترین تاثیر را روی زندگی حامد گذاشته سید محسن شهرناز دار است كه حامد تمام اطلاعات شفاهی را با او چك می كند حامد هر از گاهی به خراسان و سراغ او می‌رود شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمینه موسیقی و معماری كتابهایی نوشته است.

6- حامد گفته در دوران دانشجویی و زمانی كه تئاتر می‌خوانده فقر شدیدی را تحمل كرده و سختی زیادی كشیده است.

7- بهداد چند سال پیش به كانادا رفت و قصد داشت برای تحصیل در این كشور اقامت كند اما بحث بازی در فیلم «آدمكش» كه پیش آمد باعث برگشت او شد.

8- بهداد از 9 سالگی تئاتر بازی كرده و عاشق بازیگر است او به مارلون براند عشق می ورزد و این را مخفی هم نكرده كه دوست دارد ادای او را در بیاورد؛ حامد گفته حتما روزی اسكار می گیرد و نوبل و اسكار برایش مهم است.

9- بهداد گفته بری بازی در یكی از فیلم های تئوآنجلوپلوس فیلمساز شهیر و فقید یونانی به او پیشنهاد شده اما ریسك نكرده و این پیشنهاد را رد كرده است او پیشنهاد بازی در فیلم « درباره الی» را هم رد كرد!

10- بهداد هنوز ازدواج نكرده است و او از عشق تعریفی فلسفی دارد و می گوید با وجود اعتقاد به زندگی مشترك همسر یك سوپراستارشدن دشواریهای زیادی دارد، خودش گفته دوست دارد ازدواج كند و بچه دار شود اما الان شرایطش مناسب نیست!

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: کافه سینما/ایسنا/باشگاه خبرنگاران/فارس