تبیان، دستیار زندگی
اد جوانان جهان برنز عباس دباغی به نقره تبدیل شد آزمایش دوپینگ ویكتور لبدوف، قهرمان وزن 50 كیلوگرم كشتی آزاد جوانان جهان از روسیه مثبت اعلام شد. فدراسیون جهانی كشتی(فیلا)، با ارسال نمابری به فدراسیون كشتی روسیه اعلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دوپینگ قهرمان روسی كشتی آزاد جوانان جهان

برنز عباس دباغی به نقره تبدیل شد


آزمایش دوپینگ ویكتور لبدوف، قهرمان وزن 50 كیلوگرم كشتی آزاد جوانان جهان از روسیه مثبت اعلام شد.

فدراسیون جهانی كشتی(فیلا)، با ارسال نمابری به فدراسیون كشتی روسیه اعلام كرد، ویكتور لبدوف قهرمان وزن 50 كیلوگرم مسابقات جوانان جهان در گواتمالا به دلیل استفاده از ماده ممنوعه بولدنون، نمونه دوپینگ او مثبت است و باید مدال طلای خود را به فیلا بازگرداند تا به احمد پكر از تركیه كه در آن رقابت‌ها دوم شد، داده شود.

عباس دباغی ملی‌پوش وزن 50 كیلوگرم ایران در این رقابت‌ها كه صاحب مدال برنز شد، تنها یك شكست داشت كه مقابل همین كشتی‌گیر روسی بود. با این حساب و با توجه به تعلق گرفتن مدال طلا به كشتی‌گیر ترك، عباس دباغی در مكان دوم قرار می‌گیرد و مدال برنز او تبدیل به نقره می‌شود.

تیم روسیه در این مسابقات با 70 امتیاز قهرمان شده بود كه با كم كردن 10 امتیاز از این تیم، روس‌ها همچنان با 60 امتیاز در مكان اول قرار می‌گیرند. 60 امتیاز ایران نیز به دلیل دوپینگ محمد حسین‌زاده به 50 امتیاز تقلیل یافت؛اما، تغییری در عنوان نایب قهرمانی ایران ایجاد نشد.

گفتنی است؛ در این رقابت‌ها اوكراین با 43 امتیاز سوم شد.