تبیان، دستیار زندگی
معاون حقوقی وامور مجلس وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هزینه های باشگاه ها در لیگ چهاردهم به مراتب کمتر از 300 میلیارد تومان است، گفت: امکان ندارد بازیکنان با باشگاه ها قراردادهایی یک تا 2 میلیاردی داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خادم: بازیکن میلیاردی نداریم


معاون حقوقی وامور مجلس وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هزینه‌های باشگاه‌ها در لیگ چهاردهم به مراتب کمتر از 300 میلیارد تومان است، گفت: امکان ندارد بازیکنان با باشگاه‌ها قراردادهایی یک تا 2 میلیاردی داشته باشند.

امیر رضا خادم و علی دایی

امیررضا خادم در حاشیه نشست وزیر ورزش و جوانان با مدیر باشگاه‌های لیگ برتری در جمع خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اینکه در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی حساسیت زیادی وجود دارد و خیلی از هواداران این دو تیم نگران این موضوع هستند، سعی کردیم جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم تا با مدیران دو باشگاه رو در رو و شفاف صحبت کنیم تا نقطه نظرات آنان را داشته باشیم. ضمن اینکه در خصوص هزینه‌هایی که باید در مورد جذب بازیکن این دو باشگاه انجام دهند، مفصل صحبت کردیم.

معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان در همین خصوص افزود: یکی از مباحث نشست امروز به نداشتن نظام کامل فوتبال در کشور باز می‌گردد و باید فوتبال را هدفمند پیگیری کنیم. در گذشته برخی تیم‌ها سعی می‌کردند مستقل عمل کنند اما در حال حاضر تلاش‌مان این است که همه تیم‌ها طبق یک قانون پیش بروند. ما در فوتبال استعدادهای بیشماری داریم که نباید اجازه دهیم از بین برود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم دست دلال‌ها را که با هر شکل و ترفندی به بدنه فوتبال فرو کرد‌ه‌اند، کوتاه کنیم تا ظرفیت فوتبال‌مان از نظر حرفه‌ای و اخلاقی به آنچه که مد نظر وزارت ورزش و جوانان است برسد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: سال گذشته باشگاه‌ها بیش از 300 میلیارد تومان هزینه کردند اما مطمئن باشید در فصل آینده این رقم خیلی کمتر خواهد شد، ضمن اینکه ما برای بازیکنان خارجی سقف گذاشته‌ایم

خادم در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید واقعاً باشگا‌های لیگ برتری سقف قرارداد را رعایت کرده باشند؟، یادآور شد: این موضوع را باید از مدیران باشگاه‌ها بپرسیم. ما تلاش می‌کنیم تا به هدف خود که همان سقف هزینه‌های باشگاه‌ها بین 15 تا 18 میلیارد تومان است، دست پیدا کنیم. شرایط در حال حاضر به خوبی پیش می‌رود و مطمئن باشید هزینه‌های باشگاه‌ها در این فصل، به مراتب کمتر از سال گذشته خواهد شد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: سال گذشته باشگاه‌ها بیش از 300 میلیارد تومان هزینه کردند اما مطمئن باشید در فصل آینده این رقم خیلی کمتر خواهد شد، ضمن اینکه ما برای بازیکنان خارجی سقف گذاشته‌ایم.

معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که تکلیف بازیکنانی که قراردادهای یک حتی 2 میلیارد تومانی دارند، چیست؟ گفت: امکان ندارد بازیکنان با باشگاه‌ها چنین قراردادهایی داشته باشند زیرا اگر وجود داشت مدیران باشگاه‌ها اعلام می‌کردند. البته حسابرس‌های سازمان بازرسی کل کشور نیز بر این امور باشگاه نظارت داشته و اجازه هیچگونه تخلفی را در این خصوص نمی‌دهند. تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد تخلف‌های صورت گرفته از سوی باشگاه‌ها را به حداقل برسانیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر