تبیان، دستیار زندگی
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش کشور، از انجام سالانه 50 تا 60 هزار پژوهش از سوی اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالانه 50 تا 60 هزار پژوهش در آموزش و پرورش صورت می گیرد

سالانه 50 تا 60 هزار پژوهش در آموزش و پرورش صورت می گیرد

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش کشور، از انجام سالانه 50 تا 60 هزار پژوهش از سوی اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه خبر داد.

مجید قدمی در گردهمایی مشترک شورای بررسی محتوای آموزشی و پرورشی و شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تدوین و تولید و انتشار این پژوهش ها برای استفاده و بهره گیری مناسب از این پژوهش ها در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد پژوهش ها باید مبتنی بر نیازهای اساسی جامعه باشد، اظهار کرد: پژوهشی مفید و موثر است که پاسخی به پرسش های مهم بدهد و کاربردی باشد تا بتواند مشکلی را حل کند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش درخصوص کارکردهای پژوهش در آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، پیشگیری و درمان از مسائل و بحران ها و ایجاد تعادل علمی با سایر نهادها از اصلی ترین رویکردهای پژوهش در نظام تعلیم و تربیت می باشند.

قدمی با اشاره به لزوم کاربردی و عملیاتی بودن پژوهش ها، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بیش از هزار پژوهش در مورد افت تحصیلی انجام شده که باید نتیجه های آن کاربردی و اجرایی شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: تدوین زیرنظام پژوهش در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تا انتهای سال پایان می یابد و تکلیف پژوهش و پژوهشگاه از نظر ساختار و نوع پژوهش ها در مدارس، از سوی معلمان و دانش آموزان مشخص می شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام پژوهی توسط معلمان در کشور، افزود: به تازگی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش تصمیم به تولید و چاپ این اقدام پژوهی ها برای در اختیار قرار دادن نتیجه تحقیقات و تجربه معلمین در تمام کشور را دارد.

وی با بیان این که چهار پژوهشکده زیرمجموعه پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش قراردارد، خاطرنشان کرد: این پژوهشکده ها شامل برنامه ریزی درسی، کودکان استثنایی، خانواده و تعلیم و تربیت می شود و همچنین یک پژوهشکده مرکزی در تبریز برای مطالعات دوزبانگی فعال است.

منبع: پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی