تبیان، دستیار زندگی
نگاهی به این عکس های غیر قابل پخش کنید شاید خود شما یا یکی از نزدیکانتان با این سوژه ها عکس داشته باشید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس و مکث های سانسوری

نگاهی به این عکس های غیر قابل پخش، کنید. شاید خود شما یا یکی از نزدیکانتان با این سوژه ها عکس داشته باشید

امیر رضوانی - بخش اجتماعی تبیان

کارهایی می کنیم که همه می دانیم ناپسندند اما نمی دانم چگونه آن را برای خود زیبا می کنیم و تازه بدان ها فخر هم می کنیم. نصف آنچه امروز از زندگی هایمان می نالیم رنجشی است که خودمان به دلیل مازوخیسم – خودآزاری- اجتماعیمان بر سر خودمان آورده ایم اما نه اثری از کبک هست و نه برف. بی تعارف آنچه تو سر دیگران می زنیم تاج سر خود می کنیم، معلوم نیست به کجا می رویم و گویا داروی این دردها نیز تحریم شده اند!

روی برخی از این مسائل چند دقیقه ای مکث می کنیم

سکانس اول عروسی!
عروسی

این عروسی هر چقدر هم شیک باشد باز هم در نظر میزبان خیلی معمولی بوده و هزاران کم و کاستی از بغلش بیرون می زند حالا اگر سه تا وام و سند و ساعت ها اضافه کاری و بی خوابی پشت آن خوابیده باشد مهم نیست، مهم همین یک شب ها است و زن و مردم که از آدم راضی باشند!

سکانس دوم سگ خوانده ها!
سگ بازی

"عموها سگ، سگ عمو ها" گویا تو بحران ناباروری و پیری جمعیت باید از دغدغه بی خاله و عمو بودن فرزندان گذشت و فکری برای نسل جدید در کلان شهر ها کرد "سگ خوانده ها!" حالا دقیقا پدر و مادر و عمو و خاله اینجا کی میشن و اینکه یارانه به کی تعلق می گیره ما نمی دونیم.

سکانس سوم خسته نباشی دانشجو!
نامحرم، دوستی دختر و پسر

بزنم پس کلت به موهام نگاه می کنی! کلاس رو پیچوندیم اومدیم پارک تا با هم درس بخونیما. درس خواندن امروزی ها خوبی های خاص خودش رو داره، در حالی که دانشجویان در کلاس حاضر نمی شوند داوطلبانه با صمیمیت فراوان برای این امر مقدس به پارک ها می روند و هنوز هم "همه چیز با یک جزوه شروع می شود" حتی دست روی شونه گذاشتن و محرم شدن!

سکانس چهارم دوستی دو دستی
دختر و پسر

"اگر دستش رو بگیری مردی" قدیم تر ها تلویزیون و سینما با ترس و وحشت دوست پسر و دخترها را نشان می دادند اما این روزها اگر دوست دختر نداشته باشی کلاهت پس معرکه است و اگر با دختری راه بروی و دستش را نگیری خیلی امل خواهی بود!. کلا صمیمت با نامحرم یک پز شده است! البته گاهی این صمیمت ها نه فقط یک پز بلکه ناشی از ترس! هستند و متاثر از اینگونه پیام ها " با دوست دخترهای خود ازدواج کنید قبل از اینکه با دوست دخترهای دیگران ازدواج کنید!"

سکانس پنجم صف تو صف
صف

الان هیچکی نمی دونه کجاس! ایرانی ها تنها انسان های شیک و مهربان توی مهمانی ها نیستند فقط کافی است پای مرغ و نان و سبد کالا و یارانه وسط بیاید، این قفل را کلید هیچ رئیس جمهوری باز نخواهد کرد این وضعیت فقط داس می خواهد و تغییرات اتوبوسی!

دوستان فرهنگستان ادب فارسی با دیدن این صحنه اصطلاح جدید "صف تو صف" را به لغتنامه اضافه کردند.

سکانس ششم آقا تو رور خدا
غذا نذری

آمارها می گویند در ایام پخش نذری ها بیماران به طور چشمگیری افزایش می یایند دانشمندان دنبال کشف این ویروس جدید هستند!

البته برخی ها هم که بیمار ندارند تبرک نذری را در قابلمه می بینند، شفا ته قابلمه است و کاری از هیچ کس برنمیاد.

سکانس هفتم پسرهای امروزی
ارایش پسران

کسانی که جدیدا به دنبال ازدواج دختران خود هستند باید برای انتخاب داماد ایده ال خود به این سوال ها جواب دهند داماد پسر باشه یا دختر؟! ابروهاش برداشته باشه یا دست نزده؟ موهاشو گلت کرده باشه یا ساده باشه؟ آپشن گردنبند و لنز و عجیجم هم داریم! عزیزم ببخشید.

سکانس هشتم شادی های یواشکی

بازیگر

مردم همه از بازی های خوب تیم ملی شاد بودند اما گویا عده ای شاد تر بودند کلا شاد بودند؛ جیب اسپانسر بود و آب و هوای خوب و برزیل و جام جهانی، و نمایندگی فرهنگ ایرانی هم فقط در چهارچوب مرزهای خودمان جواب می دهد و چند روزی بود که خلبان اعلام کرده بود هم اکنون از مرزهای ایران اسلامی خارج شده اند پس حله! البته امیدواریم همیشه همه شاد باشند و خرم.