تبیان، دستیار زندگی
ساپورت پوشان برای وزیر هم موجب دردسر شدند و تصاویر انها امروز در مجلس حاشیه هایی به همراه داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت زرد به وزیر به خاطر ساپورت


ساپورت پوشان برای وزیر هم موجب دردسر شدند و تصاویر انها امروز در مجلس حاشیه هایی به همراه داشت

امروز رحمانی فضلی وزیر کشور به خاطر پاسخ گویی در مورد رواج پوشیدن ساپورت در بین بانوان ایرانی به مجلس احضار شده بود. سئوالی که نمایندگان یک جانبه به آن نگاه کردند و علت و آن را کوتاهی وزیر کشور دانستند. بی توجه به این مساله شاید علت رواج ساپورت قیمت ارزان آن باشد.

رحمانی فضلی

135 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر کشور در خصوص عملکرد این وزارت‌خانه در برخورد با ناقضان قانون عفاف و حجاب را قانع‌کننده ندانستند.

علی مطهری و سید نادر موسوی لارگانی نمایندگان تهران و فلاورجان در سوالاتی از عبدالرضا رحمانی فضلی پرسیدند چرا وزارت کشور نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در تهران و برخی از شهرهای دیگر بی‌تفاوت است و به آن رسمیت داده است.

آنان در ادامه تأکید کردند که علت بی‌توجهی وزارت کشور به اجرای قانون گسترش قانون فرهنگ عفا ف و حجاب چیست؟ چرا بودجه ناچیز اجرای این قانون نیز در لایحه بودجه سال 1393 حذف شد؟

عبدالرضا رحمانی فضلی با استناد به گزارش بسیج سازندگی 95 درصد بانوان کشور را اخلاق‌گرا، با اعتقاد و حافظ حجاب خود دانست.

وی در پیشنهادی خواستار سپردن امر به معروف و نهی از منکر به خیریه ها، NOG ها و سمن‌ها شد.

علی مطهری یکی از سوال‌کنندگان نیز گفت: هر مقدار هم که کار فرهنگی و تربیت دینی و اخلاقی انجام شود و بودجه به آن اختصاص یابد باز هم برخی از بانوان تحت تأثیر میل خودانگاری به پوشش خود بی‌تفاوت می‌شوند و دولت باید با این گناه آشکار برخورد قاطع کند.

نمایش تصاویر بانوان ساپورت‌پوش در صحن علنی مجلس که البته چهره آنان پوشیده شده بود، با واکنش نمایندگان و همهمه زیاد در صحن علنی مجلس همراه شد

پس از توضیحات وزیر کشور مطهری توضیحات وی را قانع‌کننده ندانست و با وجودی که نایب‌رئیس مجلس از وی خواست تا این موضوع در جلسه‌ سه نفره وی، وزیر کشور و مطهری پیگیری و حل شود، باز هم مطهری بر نظر خود پافشاری کرد و از ابوترابی‌فرد خواست تا از مجلس رأی‌گیری کند.

از 218 نماینده حاضر در جلسه 64 نفر توضیحات وزیر را قانع‌کننده ولی 135 نفر این توضیحات را قانع‌کننده ندانستند و 15 نفر هم رأی ممتنع به این توضیحات دادند.

مطهری

نمایندگان مجلس پیش از این به سید رضا فرجی دانا وزیر علوم، علی جنتی وزیر ارشاد، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و  علی‌اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز کارت زرد داده بودند.

حاشیه عکسی امروز مجلس

در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور در مورد بی‌تفاوتی این وزارتخانه به پدیده بانوان ساپورت‌پوش تصاویری از این افراد از مانیتور مجلس پخش شد.

نمایش تصاویر بانوان ساپورت‌پوش در صحن علنی مجلس که البته چهره آنان پوشیده شده بود، با واکنش نمایندگان و همهمه زیاد در صحن علنی مجلس همراه شد.

علی مطهری با اشاره به همهمه ایجاد شده در مجلس به مزاح گفت: به نظر می‌رسد دوستان از دیدن این تصاویر به وجد آمده‌اند.

فرآوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : ایسنا/ تدبیر