تبیان، دستیار زندگی
و یکصدو پنجاهمین دیدار ال کلاسیکو دیشب با شکست کاتالانی ها پایان یافت . آخرین بازی قبلی دو تیم که ( بازی برگشت فصل گذشته ) با پیروزی سه بر صفر آبی اناری پوشان به پایان رسیده بود که با آن پیروزی رایکارد هلندی اولین مربی شد که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی تفکرات کاپلو در یکصد وپنجاهمین ال کلاسیکو


یکصدو پنجاهمین دیدار ال کلاسیکو دیشب با شکست کاتالانی ها پایان یافت .

آخرین بازی قبلی دو تیم که ( بازی برگشت فصل گذشته ) با پیروزی سه بر صفر آبی اناری پوشان به پایان رسیده بود که با آن پیروزی رایکارد هلندی اولین مربی شد که توانست دو بار رئال را در برنابئو شکست دهد و در بازی دیشب سعی داشت به رکوردی تاریخی دست یابد،

اما او که زمانی شاگرد فابیو کاپلو بود این بار نتوانست بر استاد کهنه کار خود فائق آید و با دوگل رائول گونزالس و رود فن نیستلروی شکست را پذیرا شد .

یاران فابیو کاپلو که از ابتدا در تقابل با بازیکنان تکنیکی بارسلونا به سیستم دفاع و ضد حمله روی آورده بودند

توانستند با دو گل رائول گونزالس (3) و رود فن نیستلروی (51) هلندی بر رقیب دیرینه و سنتی خویش غلبه کنند.

نیستلروی با این گل و انجام یک بازی کم اشباه توانست تا حدودی فان باستن سرمربی نارنجی پوشان هلند را متقاعد کند که دعوت نکردن او به تیم ملی هلند کار درستی نبوده است .

اما آنچه در این دیدار بیشتر به چشم آمد ، بازی زیبای روبینیو ستاره برزیلی تیم مادرید بود

که همواره خط دفاعی عنابی پوشان بارسا را لرزاند و منجر به گل اول قوهای سفید شد . این بازیکن جوانو با آتیه برزیلی آنچنان دفاع بارسلونا را به هم میریخت که باعث شد مدافعان ایتالیائی بارسلونا دچار اشتباهات ابتدائی شوند .

در مقابل تیم بارسلونا که از وجود لیونل مسی پدیده آرژانتینی و رونالدینهو معروف سود می برد نتوانست با نفوذهای ویرانگر مسی و حرکات تکنیکی و شگفت انگیز رونالدینهو که هنوز هم در اندازهای واقعی خود نیست بر سازمان دفاعی رئال مادرید فائق آید . چرا که در مقابل این دو سد محکمی به نام فابیو کاناوارو قرار داشت.

مسی بارها وبارها به نفوذ در عمق خط دفاعی مادریدی ها پرداخت، اما افسوس که تیم کاتالونیائیها از ستاره سیه چرده خود ساموئل اتوئو محروم بودند و نتوانستند قفل دروازه مادرید را بگشایند.

البته در این میان باید به درخشش ایکور کاسیاس دروازه بان مادرید هم اشاره کرد که چندین بار دروازه تیمش را از باز شدن نجات داد .

همانطور که اکثر کارشناسان هم پیش بینی کرده بودند عدم حضور ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی بارسلونابرای این تیم گران تمام شد و این تیم را با شکست مواجه کرد و نشان داد که بارسلونا همچنان به یک مهاجم ششدانگ تمام کننده ای همچون او نیاز دارد .

اما در طرف مقابل ستاره نیمکت نشین بریتانیای رئال هم همچون گذشته با چهرهای خندان روی نیمکت گران قیمت کهکشانی ها نشسته بود تا اینکه کاپلو به او هم فرصت بازی داد.

حاشیه های جذاب این دیدار می توان به کارت زرد امرسون ، تقابل استاد و شاگرد درکسوت سرمربی بین فابیو کاپلو و فرانک رایکارد ، پخش آخرین دور از مسابقات جهانی فرمول یک در ورزشگاه که آلفونسو اسپانیای با ده امتیاز برتر ی در پی پیروزی تاریخی بر شوماخر است .

و سرانجام قیمت یکهزار یورویی بلیت این مسابقه در بازار سیاه اشاره کرد .

ستارگان رئال هوادار قهرمان تنیس مسترز مادرید امشب رئال – بارسلون در مادرید