تبیان، دستیار زندگی
از این پس و با اجرایی شدن رومینگ ملی، مشترکان رایتل می توانند در تمام نقاط کشور از امکانات خطوط خود استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایتل در سراسر کشور آنتن می دهد

آغاز به کار فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه های تلفن همراه (رومینگ ملی)


از این پس و با اجرایی شدن رومینگ ملی، مشترکان رایتل می توانند در تمام نقاط کشور از امکانات خطوط خود استفاده کنند.

رایتل

به گزارش روابط عمومی رایتل، با پیگیری و اجرای طرح رومینگ ملی مابین سه اپراتور فعال در کشور از این پس مشترکین رایتل می توانند در تمام نقاط کشور از خدمات رایتل استفاده و نسبت به برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام کوتاه اقدام کنند.

به همین مناسبت، دکتر واعظی صبح امروز 25 خرداد ماه در عمارت کلاه فرنگی حضور یافت و با حضور وی امضاء تفاهم نامه رومینگ ملی بین مدیران عامل 3 اپراتور فعال تلفن همراه کشور انجام شد و فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه های تلفن همراه(رومینگ ملی)آغاز گردید.

در این طرح مشترکان دارای سیم کارت رایتل در نقاط فاقد پوشش شهر ها و جاده های اصلی می توانند از سرویسهای صوت (voice)، پیامک(sms) و خدمات نسل دوم(GPRS) شبکه همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.

لازم به ذکر است این سرویس هزینه ای برای مشترک نهایی ندارد و باعث افزایش کیفیت مکالمات می شود.

کاهش قیمت تمام‌شده ارائه سرویس در شبکه و استفاده بهتر از زیرساخت‌های موجود در کشور از نتایج اجرای رومینگ ملی عنوان شده که امروز فاز اول آن با حضور وزیر ارتباطات بهره‌برداری شد.

رومینگ ملی سرویسی است که با استفاده از آن، یک اپراتور تلفن همراه، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکین اپراتورهای مهمان قرار داده و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور مهمان هزینه دریافت می‌کند

همچنین با اجرای رومینگ ملی، اپراتورهای جدید می‌توانند با استفاده از امکانات اپراتورهای دیگر سریعتر وارد بازار ارائه خدمات شوند و در بازه‌های زمانی کوتاهتر به سودآوری برسند.

گفتنی است: رومینگ ملی سرویسی است که با استفاده از آن، یک اپراتور تلفن همراه، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکین اپراتورهای مهمان قرار داده و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور مهمان هزینه دریافت می‌کند. در این حالت هنگامی که مشترک اپراتور مهمان از محدوده پوشش‌دهی شبکه موضوع پروانه خود خارج می‌شود، به صورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور میزبان را دارد.

همچنین امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزیر، مدیرعامل شرکت رایتل، مخابرات ایران، ایرانسل و همچنین رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن، اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی به کنسرسیوم برنده اعطا شد.

این کنسرسیوم شامل شرکت های داده گستر عصرنوین، ارتباطات جامع نوین، رایانه دانش گلستان و سفیر فناوری شرق است.

خدماتی که دارنده پروانه باید از طریق شبکه ارائه کند شامل: مکالمه پایانه بی سیم با پایانه بی سیم، مکالمه پایانه بی سیم با سایر شبکه های تلفنی، مکالمات گروهی، مکالمات اضطراری، مکالمه پایانه بی سیم با اپراتور، ارسال و دریافت داده در شبکه با سرعت حداقل kbs5/6، خدمت داده کوتاه، و قابلیت ایجاد شبکه های مجازی خصوصی است.

بخش دانش و زندگی تبیان