تبیان، دستیار زندگی
آب ماده‌ای بسیار ضروری برای بدن ما می باشد، اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده‌های دیگر باشد، آسیب های زیادی به بدن وارد می‌کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر می خواهید دستگاه تصفیه آب بخرید


آب ماده‌ای بسیار ضروری برای بدن ما می باشد، اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده‌های دیگر است، آسیب های زیادی به بدن وارد می‌کند. تصفیه‌کن‌های آب، مواد شیمیایی، باکتری‎‎ها، زنگ و دیگر آلاینده‌های موجود در آب را از بین می‌برند. اگر قصد خرید تصفیه‌کن آب دارید، خواندن اطلاعات زیر ممکن است برایتان مفید باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی

تصفیه کن ها، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود بخشیده و بوهای آن را هم از بین می برند.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد و نصب یک دستگاه تصفیه آب، پروژه بزرگی محسوب نمی شود.

دنبال چه نوع دستگاهی بگردیم؟

وقتی دنبال بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه هستید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع دستگاه و سیستمی بخرید. بسیاری از سیستم های تصفیه آب، عملکرد فوق العاده ای دارند و آلاینده های موجود در آب را از بین می برند. همچنین دستگاه هایی که طراحی خوب و ویژگی های زیادی دارند، گارانتی طولانی تری دارند.

بهترین سیستم های تصفیه آب، انواع آلاینده ها از جمله کلر، سرب، آزبست، جیوه، باکتری ها و انواع دیگری از مواد شیمیایی را از بین می برند.

همچنین دنبال سیستمی بگردید که بتواند بوی آب را از بین برده و باعث بهبود طعم آب شود.

دمای آب عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. دنبال دستگاهی بگردید که بتواند هر دو نوع آب ها سرد و گرم را تصفیه نماید.

همچنین فشار عملیاتی دستگاه تصفیه را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که فشار آب شیر شما خیلی زیاد یا کم نباشد.

بسیاری از دستگاه های تصفیه آب، شاخص هایی برای تعویض فیلتر دستگاه دارند که هنگامی که باید آن را تعویض نمایید، شما را مطلع می کنند.

کیفیت دستگاه های تصفیه آب بسیار مهم است، چون شما نمی خواهید هر ماه دستگاه تصفیه خود را عوض کنید. بهترین دستگاه های تصفیه آب گارانتی یک ساله یا بیشتر دارند. برخی از سیستم ها هم گواهی تضمین رضایت ضمانت ارائه می کنند. اگر شما از عملکرد دستگاه خود پس از 30 تا 90 روز پس از خرید راضی نبودید، می توانید آن را پس دهید.

همچنین، نصب دستگاه هم عامل بسیار مهمی در پیدا کردن بهترین دستگاه های تصفیه آب است. سیستم هایی که کل آب خانه را تصفیه می کنند بسیار پیچیده هستند چون به خط اصلی آب متصل می شوند. در حالیکه دستگاه های تصفیه ای که فقط به شیر آب متصل می شوند، نصب بسیار ساده و راحتی دارند.

بسیاری از محصولات، راهنمای نصب دارند و کمک های آنلاینی هم وجود دارد تا نحوه نصب دستگاه مورد نظر را تشخیص دهید.

جوشاندن آب، سموم محلول در آب مثل نیترات ، ناخالصی های حل شده در آب ، سختی و سنگینی ، فلزات سنگین و... را از آب حذف نمی کند

با توجه به عوامل فوق، می توانید بهترین دستگاه تصفیه آب را پیدا کنید که بتواند آلاینده های خطرناک و ناخواسته آب را از بین ببرد.

4 باور غلط درباره دستگاه های تصفیه آب خانگی

باور غلط شماره 1 : آب لوله کشی شهری نیازی به تصفیه آب ندارد.

اشتباه است. البته هیچ کس منکر زحماتی که در تصفیه خانه های سازمان آب برای پالایش آب کشیده می شود نیست. اما نکته اینجاست که نه تنها در ایران ، بلکه در هیچ کشور دیگری ناخالصی های محلول در آب مثل سختی و سنگینی آب، املاح حل شده در آب و ... از آب جدا نمی شوند، چرا که هزینه جداسازی ناخالصی های محلول در آب بسیار بالاست و نیاز به فن آوری های پیشرفته مثل تکنولوژی اسمزمعکوس دارد.

با توجه به اینکه حجم زیادی از آب شهری برای مصارف غیر آشامیدنی مثل شستشوی لباس، استحمام، شستشوی ظروف، آبیاری باغچه ها و ... استفاده می شود، لذا عاقلانه نیست که تمام آب مصرفی شهری با هزینه های هنگفت تصفیه کامل شود و ناخالصی های حل شده در آن حذف شود.

علاوه بر این پوسیدگی و زنگ زدگی لوله های شهری نیز عامل دیگری است که باعث آلوده شدن نسبی آب شهری می گردد.

کارشناسان معتقدند با حذف این ناخالصی ها و همچنین حذف ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها از آب آشامیدنی، می توان آبی با کیفیت بالاتر برای آشامیدن تهیه کرد.

دستگاه های تصفیه آب خانگی با حذف ناخالصی های محلول و حذف سختی و سنگینی از آب شهری، آبی سبک ، سالم و گوارا را در اختیار خانواده ها قرار می دهند که کیفیتی به مراتب بالاتر دارد.

باور غلط شماره 2 : تعداد فیلترهای بیشتر دستگاه، نشانه کیفیت بهتر آب خروجی است.

اشتباه است. آنچه که کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه کننده آب را تعیین می کند، نوع فیلترها و تکنولوژی به کار رفته در آن است نه تعداد فیلترها. به جای دقت در تعداد فیلترها، درباره نوع عملکرد فیلترها بپرسید و ببینید که آیا با آنچه که مد نظر شماست مطابقت دارد یا خیر؟

باور غلط شماره 3 : جوشاندن آب جایگزین مناسبی برای دستگاه تصفیه آب خانگی است.

اشتباه است. بسیاری از مردم گمان می کنند با جوشاندن آب، کیفیت آن بهتر می شود و به نوعی آب تصفیه می شود. اما بهتر است بدانید که جوشاندن آب تنها در مواقعی که احتمال آلودگی میکروبی وجود دارد، موثر خواهد بود، مثلا زمانی که قصد داریم از آب رودخانه استفاده کنیم، از آنجا که قطعا در این آب ها انگل، ویروس، باکتری و ... وجود دارد، بهتر است به مدت بیست دقیقه آب جوشانده شود تا در اثر حرارت، میکروارگانیزم های بیماری زا کشته شوند.

اما این جوشاندن، سموم محلول در آب مثل نیترات ، ناخالصی های حل شده در آب ، سختی و سنگینی ، فلزات سنگین و... را از آب حذف نمی کند.

از طرفی از آنجا که آب لوله کشی شهری ، کلرزنی می شود، لذا نگرانی از بابت آلودگی میکروبی وجود ندارد و در نتیجه جوشاندن آن لازم نیست و کمکی به بهتر شدن کیفیت آب نمی کند.

باور غلط شماره 4 : استفاده از آب معدنی می تواند جایگزین آب تصفیه کن های خانگی باشد.

امروزه به اثبات رسیده است که آب های معدنی اغلب دارای املاح و ترکیباتی هستند که بدن ما قادر به جذب آنها نیست. این ترکیبات در اندام های بدن رسوب کرده و عوارضی مانند سنگ کلیه، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و ... را باعث می شوند.

هنگامی که آب حاوی املاح معدنی نوشیده می شود، پس از سه دقیقه تا سه ساعت (بستگی به غلظت مواد معدنی موجود در آب) پدیده ای به نام لوکوسیتوز (افزایش تعداد گلبول های سفید خون) اتفاق می افتد. این اولین واکنش بدن در وضعیت دفاعی است.

جالب است بدانید بر اساس قوانین بهداشتی، کارخانه های تولید آب معدنی موظف هستند آب چشمه ها را از فیلترهای RO (اسمز معکوس) عبور دهند. این همان فیلتری است که در دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می شود.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

البسکو

هیراب سان

مطالب مرتبط:

دستگاه تصفیه هوای استاندارد بخرید

افراد تحت شیمی‌درمانی چه آبی بنوشند؟

آلودگی آب آشامیدنی با نیترات

وقتی کلیه ها نارسا می شوند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.