تبیان، دستیار زندگی
نگاهی به ال‌كلاسیكو در برنابئو امشب رئال مادرید و بارسلونا در داربی اسپانیا یا نبرد كلاسیك لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان می‌روند. رئال با خاطره‌ی تلخ شكست سه بر صفر فصل گذشته (‌19 نوامبر ‌2005) میزبان آبی و انا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امشب رئال – بارسلون در مادرید

نگاهی به ال‌كلاسیكو در برنابئو


امشب رئال مادرید و بارسلونا در داربی اسپانیا یا نبرد كلاسیك لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان می‌روند.

رئال با خاطره‌ی تلخ شكست سه بر صفر فصل گذشته (‌19 نوامبر ‌2005) میزبان آبی و اناری‌هاست؛ اما, این بار دست كم از نقطه نظر روحی با توجه به آنچه دو تیم در دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا پشت سر گذاشتند, رئال شرایط امیدوار كننده‌ای دارد.

چهارشنبه‌ی گذشته، بارسلونا به چلسی در لندن باخت و رئال در بخارست پیروزی پرگلی را برابر استوا جشن گرفت. البته مادریدی‌ها پیش از این بازی در لالیگا برابر ختافه تسلیم شده بودند و بارسا از سویا با سه گل, انتقام شكست سوپر جام اروپا را گرفته بود.

از نقطه نظر فنی, بارسلونا با وجود آماده نبودن رونالدینیو همچنان روی مرد سال فوتبال جهان حساب می‌كند.

لیونل مسی, می‌تواند با سرعت و توان بالای حمل توپ جای خالی ساموئل اتوئو را كه بارسلونا را در دیدارهای اخیر بسیار آزار داده پر كند. با توجه به داشته‌ها و محدودیت‌های موجود، فرانك رایكارد سرمربی بارسلونا راه‌های رسیدن به گل را كه بیشتر بازی مستقیم و پاس‌های عمقی هستند را با مهره‌های هجومی‌اش در میان خواهد گذاشت. شیوه‌ای كه نقش ژاوی و حتی اینیستا - در صورت حضور در میدان - پررنگ‌تر می‌كند. خط حمله, نقطه‌ی قوت بارسلونا در اصطكاك با یكی از خطی‌هایی است كه رئال بیشترین امید را در آن دارد. كاسیاس و كاناوار رهبران خط دفاعی رئال هستند. بازیكنانی كه با تجربه‌ی بالا در چنین دیدارهایی به راحتی تسلیم نمی‌شوند. رئال بر خلاف عادت قهرمان اسپانیا و اروپا بیشتر از ضربه‌های ایستگاهی و سر به گل می‌رسد. در هر خط, گروه فابیو كاپلو «سرزن‌»‌های توانمندی دارد كه در ضربه‌های ایستگاهی و كرنر برای بارسلونا دردسرساز خواهند شد.

حاشیه‌های این كلاسیكو هم كم نخواهد بود. سه ساعت پیش از شروع بازی، مسابقه‌ی فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی فرمول یك از سانتیاگو برنابئو مستقیم پخش می‌شود. آلونسو با شوماخر ده امتیاز فاصله دارد, پس شانسش برای قهرمانی بیشتر است. در صورت قهرمانی هواداران و بازیكنان رئال روحیه‌ی بالایی خواهند داشت. چرا؟ آلونسو یكی از هواداران سرسخت رئال است!


اظهار نظرها:

رئال مادرید

فابیو كاپلو:

این دیدار بسیار مهمی برای ما، هواداران، باشگاه و جایگاه‌مان در لالیگاست. ببینید! در بارسلونا بازیكنان سه سال با یكدیگر تمرین كرده‌اند. پس ما هم به سه سال وقت نیاز داریم تا بتوانیم با آنها رقابت كنیم. فكر می‌كنم این عادلانه است. این طور نیست؟ فرانك رایكارد، بازیكن خودم بود و با من تمرین كرد، مربی كه زمانی بازیكن بوده، نكته‌های فنی را كه دوران حرفه‌اش می‌پسندید، به كار می‌گیرد. حقیقت این است كه در سال‌های اخیر, فوتبال از نقطه نظرهای بسیاری مانند سرعت و پرسینگ پیشرفت كرده است. سیستمی كه رایكارد در آن بازی كرد, در فوتبال ایتالیا (میلان) ریشه دارد؛ اما, خودش همیشه شیوه‌ای هلندی را می‌پسندید.


رائول:

بارسلونا تیم بسیار خوبی است. آنها در بالای جدول هستند. برای ما این بازی بسیار مهم است؛ تا همین جا هم چهار امتیاز در برنابئو از دست داده‌ایم. رونالدینیو بازیكن بزرگی است و در تیمی بازی می‌كند كه می‌تواند تمام توانش را به كار گیرد. او می‌تواند سرنوشت یك بازی را تغییر دهد.


بارسلونا

رونالدینیو:

احساس خوبی دارم. هنگامی كه برابر سویا بازی كردم و دو گل به ثمر رساندم, همه گفتند كه خوب بودم و سه روز پس از آن (در دیدار چلسی) گفتند كه در شرایط بسیار بدی قرار دارم. دیدار مادرید ـ بارسای دیگری پیش رو است و این فرصت را دارم تا بار دیگر نشان دهم كه در شرایط خوبی هستم. مردم باید پیش از حرف زدن فكر كنند. اگرچه عصبانی نیستم. شیوه‌ام را تغییر نداده‌ام و مانند گذشته تمرین می‌كنم. صحبت كردن درباره‌ی پیروزی كمی زود است. مادرید به جمع مدعیان قهرمانی پیوسته است. لیگ تازه شروع شده است!


• ال‌كلاسیكوهای به یاد ماندنی در سانتیاگوبرنابئو:

رئال مادرید صفر ـ بارسلونا ‌5 (‌1973/1974)

رئال مادرید صفر ـ بارسلونا ‌3 (‌1984/1985)

رئال مادرید ‌5 - بارسلونا صفر (‌1994/1995)

رئال مادرید صفر ـ بارسلونا ‌3 (‌2005/2006)


• روزنامه‌ها:

SPORT: رونالدینیو! تكرارش كن

EL PAIS: شكایت از رونالدینیو

AS: كاپلو: روبینیو در راه است

آلبوم تصویری از دیدار رئال مادرید - بارسلونا (سال 84)