تبیان، دستیار زندگی
عصر روز پنجشنبه 19/4/82  ، مجموعه ی ورزشی انقلاب . تقریباً یك ساعت و نیم طول كشید تا بالاخره ستارگان تنیس جهان رؤیت شدند . بیورن بورگ نفر اول بود . منصور بهرامی ، شاید به دلیل میزبان بودن ، آخرین نفر بود . پرچم كشورهای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی در آسمان تنیس ایران ستاره بارید

عصر روز پنجشنبه 19/4/82  ، مجموعه ی ورزشی انقلاب .

تقریباً یك ساعت و نیم طول كشید تا بالاخره ستارگان تنیس جهان رؤیت شدند . بیورن بورگ نفر اول بود . منصور بهرامی ، شاید به دلیل میزبان بودن ، آخرین نفر بود .

پرچم كشورهای سوئد ، اسپانیا و ایران نیز پیشاپیش تنیسورها قرار داشت و تماشاگران نیز با تشویق های ممتد قهرمانان اسبق جهان را همراهی می كردند.

با استقرار پیشكسوتان، مسئولان و داوران برگزار كننده دومین دوره جام ستارگان ، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد . سپس پیشكسوتان تنیس ایران معرفی شدند و تماشاگران با تشویق های  پی در پی علاقه مندی خود را نسبت به اساتید و پیشكسوتان تنیس ایران ابراز نمودند.

در پی معرفی قهرمانان ، نام هایی چون بیورن بورگ ، پرن فورس ، امیلیو سانچز و منصور بهرامی تشویق های بیشتری را در پی داشت.

جام ستارگان نماد نمایشی است كه طی دو سال برگزاری خود ، علاقه مندان به تنیس را به این ورزش پر تحرك و مفرح جذب كرده است. گر چه ستارگان فعلی جهان در آسمان تنیس ایران رویت نمی شوند ، اما دیدار آنها در این رقابتها غنیمتی برای علاقه مندان بود . انوشا شاهقلی تنیسور ملی پوش ایران می گوید: از كودكی دوست داشتم بیورن بورگ را از نزدیك ببینم، اما حالا در شصت سالگی ( !) چیزی نمی توانم از او یاد بگیرم. ما حتی با این تنیسورها تمرین نكردیم.

به هر حال فرصتی پیش آمده تا بازی های بورگ را ببینیم . امیدوارم بتوانم چیزی از او یاد بگیرم . مسابقه اول جام ستارگان بین منصور بهرامی و بیورن بورگ برگزار شد. صدای برخورد توپ به راكت در سكوت ورزشگاه همراه  صداهای منصور بهرامی كه با هر بار نواختن راكت به توپ، به گوش می رسید ، فضای مسابقه را هیجانی تر می كرد.  به هر حال بهرامی 2 بر 1 از سد بیورن بورگ گذشت. سرویس های خوب منصور بهرامی مهمترین عامل موفقیت تنیسور ایرانی بود، حركات نمایشی شعبده باز تنیس لحظه های مفرح تری را برای تماشاگران به وجود می آورد.

نتایج بازی های پنجشنبه

دومین دوره مسابقات تنیس ستارگان جهان با حضور چهار تنیس باز برجسته ، بیورن بورگ ، امیلیو سانچز ، مایكل پرن فورس و منصور بهرامی شعبده باز تنیس جهان ، روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد. از میان چهار تنیس باز ، چهره بیورن بورگ سوئدی شناخته شده تر بود چون او به عنوان بهترین ورزشكار قرن سوئد معرفی شده است. مطمئناً دومین دوره بازی ها می تواند بازتاب خوبی در سطح دنیا داشته باشد. این مسابقات ساعت 15/ 19 دقیقه آغاز شد و در اولین دیدار منصور بهرامی به دیدار بیورن بورگ رفت و با نتیجه 2 بر 1 فرد پیروز این میدان شد. دیدار اول را شروین صفوی به عنوان داور و علی كاتبی ( سرداور ) قضاوت كردند.

در بازی دوم منصور بهرامی و سانچز در مقابل بیورن بورگ و پرن فورس قرار گرفتند كه این بازی در پایان با نتیجه 2 بر یك به سود تیم بهرامی و سانچز به پایان رسید. این مسابقه را سامان حسنی داور و علی كاظمی به عنوان سرداور قضاوت كردند.

به گزارش خبر نگار تبیان این جام كه دومین دوره ی آن برگزار می شد،از معدود مسابقاتی بود كه در این چند ساله در سطح ورزش كشور برگزار شده است.

در طول دو روز برگزاری این مسابقات میهمانان داخلی و خارجی زیادی از آن دیدن كردند كه می توان از سردار طلایی  محمد خان ، وزیر سابق دارایی وزواره ای وتنی چند از مسئولین ، به همراه بازیكنان فوتبال و هنرمندان سینما نام برد .

در پایان این مسابقات حاضرین ضمن ابراز رضایت خود از برگزاری چنین بازیهای شاد و مفرحی محل مسابقات را ترك كردند .

نظم و برگزاری این مراسم و بازیها از نقاط قوت این دوره بود كه جا دارد از محمد جمشیدی رئیس هیئت تنیس تهران و همكارانش تشكر وقدردانی كنیم كه ما را در تهیه خبر و عكس یاری كردند.