تبیان، دستیار زندگی
اگر می خواهید از آخرین آثار روانه شده در بازار موسیقی مطلع شوید، مطلب زیر را مطالعه کنید. در این نوشتار می توانید با آخرین آلبوم های موسیقی سنتی، موسیقی محلی و پاپ که در هفته های اخیر رونمایی شده آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از بازار موسیقی چه خبر؟


اگر می خواهید از آخرین آثار روانه شده در بازار موسیقی مطلع شوید، مطلب زیر را مطالعه کنید. در این نوشتار می توانید با آخرین آلبوم های موسیقی سنتی، موسیقی محلی و پاپ که در هفته های اخیر رونمایی شده آشنا شوید.

از بازار موسیقی چه خبر؟

‌"هدیه‌ای برای زمینیان" جواد عزیزی

آلبوم "هدیه‌ای برای زمینیان" با صدای جواد عزیزی از سوی انتشارات دلفان آتش کرمانشاه منتشر شد.

اشعار این آلبوم از مولانا، فروغی بسطامی، محسن دایی‌چی، سید صالح ماهیدشتی، ابوالقاسم لاهوتی، خواجوی کرمانی، اسعد گرگانی است. همچنین آهنگسازی قطعات توسط جواد عزیزی انجام شده است.

در این اثر موسیقایی جواد عزیزی، بهزاد عزیزی، مهدی عزیزی، احسان عزیزی، مینو فراهانی، محسن نهانی، محمد جابری، علی اتابکی، فرزاد شهسواری، فرهاد عندلیبی، ابراهیم احمدی، پیمان اسماعیلی، یونس پاک‌نژاد و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ژانر این اثر سنتی است و این آلبوم شامل 11 قطعه است که نام بعضی از قطعات آن جان عاشق، یار من، ساقیان، ای عاشقان، وداع، بی‌کلام، یاهو، ماه عالم، عاشق و.... است.

"کارنامه عود‌" مجید ناظم پور

مجید ناظم پور آلبوم آموزشی "‌کارنامه عود‌ "را به زودی منتشر می‌کند.

مجید ناظم پور، خواننده و نوازنده عود در این باره گفت: آلبوم آموزشی "کارنامه عود" که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی از سوی انتشارات آوای باربد منتشر می‌شود.

این نوازنده عود در ادامه بیان کرد: این اثر به مکاتب مختلف عودنوازی پرداخته است و به صورت تخصصی هر مکتب را به هنرجویان آموزش می‌دهد. همچنین این اثر به ویژگی هر کدام از مکتب‌های عود نوازی اختصاص دارد.

ناظم‌پور خاطرنشان کرد: در این اثر درباره آثار شناخته شده هر مکتب صحبت شده است و قرار است این آلبوم آموزشی که شامل دو سی دی است به همراه یک کتابچه روانه بازار موسیقی شود.

این خواننده تاکید کرد: آثار زیادی در زمینه آموزش ساز عود ساخته شده است ولی هیچ‌کدام به صورت تخصصی به بررسی مکتب‌های مختلف ساز عود نپرداخته است به همین دلیل تصمیم گرفتم این اثر آموزشی را منتشر کنم.

این نوازنده افزود: این اثر قرار بود چند سال پیش منتشر شود که بنا به دلایلی این آلبوم امسال توسط انتشارات آوای باربد منتشر شود.

گفتنی است، این نوازنده ساز عود به زودی در تهران و شهرستان‌ها به صحنه می‌رود که در این کنسرت‌ها قطعاتی از ساخته‌های خودش را برای مخاطبان اجرا کند.

از بازار موسیقی چه خبر؟

"‌باغ برهنه"‌ به آهنگسازی "‌محمد عشقی"‌

آلبوم موسیقی "باغ برهنه‌ "به آهنگسازی ث‌محمد عشقیث‌ و خوانندگی "امیر مردانه"از سوی موسسه فرهنگی و هنری "‌راوی آذر کیمیا"‌ راهی بازار موسیقی کشور شد.

عشقی با اعلام این خبر درباره جزئیات اثر گفت: "آلبوم "باغ برهنه" نه قطعه به نام‌های "تصنیف جراحت جدایی"، "عود تنها"، "یاد خلوت نشین (تقدیم به روح بزرگ پرویز مشکاتیان)"، "ساز و آواز دشتی"، "چهارمضراب دشتی"، "ساز و آواز اوج"، "تصنیف خانقاه و خرابات"، "آواز کرد بیات"، "تصیف برخیز" دارد که قطعه اول این مجموعه "جراحت جدایی" به فضایی عاشقانه و لطیف از موسیقی ایرانی اشاره می‌کند که با تنظیم و ساز بندی موسیقی کلاسیک ایرانی امید می‌رود مورد توجه نسل جوان امروز قرار بگیرد و آخرین قطعه از شور و نشاطی حرف میزند که مطلع شعر با عنوان "برخیز" گویای این مطلب است."

او در ادامه افزود: "باقی قطعات آلبوم نگاهی است جوان‌تر به موسیقی ای که توسط اساتید موسیقی ایران در دهه شصت و هفتاد عرضه میشد."

آلبوم موسیقی ‌باغ برهنه‌ به آهنگسازی محمد عشقی و خوانندگی امیر مردانه از سوی موسسه فرهنگی و هنری راوی آذر کیمیا‌ راهی بازار موسیقی کشور شد.

محمد عشقی در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد و افزود: " آلبوم "باغ برهنه" با رنگ بندی و نگاهی متفاوت به تنطیم موسیقی ایرنی و وفاداری به اصالت این موسیقی تلاشی است در جهت پیوند شنونده ی نسل دیروز و امروزه موسیقی."

شایان ذکر است که انتخاب گزیده و کوتاه در ساز و آواز از دیگر نکات برجسته ی این مجموعه به شمار می‌رود، همراهی محمد عشقی و علی اصغر عربشاهی، حمید خوانساری و المیرا مردانه با سازهای سنتور، تار، عود و کمانچه همگی موجز بوده ضمن اینکه خواننده نیز اتنخاب اشعار را از بزرگان ادبیات کلاسیک ایران زمین انجام داده است، همچنین "محمد عشقی" نوازنده ی سنتور و آهنگساز این اثر ضمن وفاداری به نغمه پردازی در موسیقی ایران از دیگر امکانات علمی و عملی موسیقی مانند ارکستراسیون ایرانی نیز استفاده کرده است.

محمد عشقی موسیقی را در کودکی با خواندن و شنیدن تصانیف قدیمی و بعد ساز سنتور را در کانون عارف نزد محمد علایی و زیر نظر استاد پرویز مشکاتیان ادامه داد و دارای مدرک کارشناسی موسیقی از هنرستان عالی موسیقی است او از اساتیدی چون سعید ثابت، مسعود شناسا، محمود مخدوم، سیامک جهانگیری و شریف لطفی بهره های آموزشی و تحقیقی برده است.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم "باغ برهنه" به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

از بازار موسیقی چه خبر؟

موسیقی کردی "‌گلی زرد"‌

موسسه راوی آذرکیمیا آلبوم موسیقی مناطق ایران در بخش زبان کردی با عنوان "گلی زرد"‌را تولید و منتشر کرد.

موسسه راوی آذرکیمیا آلبوم موسیقی مناطق ایران در بخش زبان کردی با عنوان "گلی زرد "را تولید و منتشر کرد.

گلی زرد با آهنگسازی و نوازندگی کمانچه شهریار جمشیدی و نوازندگی سازهای کوبه‌ای فربد یداللهی و به خوانندگی کاوه بابان است.

شهریار جمشیدی دارای مدرک کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران متولد 1350 کرمانشاه است و در حفظ و اشاعه موسیقی کردی در ایران و خارج از ایران تلاش‌های زیادی انجام داده است.

آلبوم موسیقایی " گلی زرد "شامل 8 (تراک) است که نام قطعات آن له به رده رگه، ناوازله مقامی راست، شاری دلان، تا که ژه نی که مانچه، کیژه کورد، دلداری بیدنگ، تاکه ژه نی که مانچه، گولی زه رد با اشعاری از عبدالله پشیو، کاوه بابان، پیرمیرد، هژارموکریانی است.

آلبوم گلی زرد به تهیه کنندگی رضا مهدوی و طراحی گرافیک علیرضا مهیجی و صدابرداری علیرضا جواهری توسط پخش‌های هنرشهر و آوای باربد و رها و نیما جوان در سراسر کشور عرضه شده است.

از بازار موسیقی چه خبر؟

سینا سرلک با سه اثر موسیقایی

آلبوم‌های "‌من و تو تا نفس باشه"، "‌پیوند" و"با صدای سینا سرلک به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

سینا سرلک، خواننده در این باره گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار سه اثر موسیقایی هستم که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

این خواننده در ادامه بیان کرد: آلبوم "من و تو تا نفس باشه" که توسط پیمان خازنی آهنگسازی شده است به زودی منتشر می‌شود که قطعات این آلبوم در دستگاه دشتی و اصفهان است. اشعار این اثر موسیقایی از محمدعلی بهمنی و مسعود کلانتری است.

سرلک خاطرنشان کرد: همچنین آلبوم "پیوند" با آهنگسازی سیاوش آریامنش اوایل پاییز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که دو سال پیش آلبوم "بوی مهر" را با این آهنگساز منتشر کردیم و این اثر با استقبال مخاطبان مواجه شد.

سینا سرلک افزود: آلبوم "جرس" با آهنگسازی و نوازندگی میدیا فرج‌نژاد در مراحل نهایی قرار دارد و ویژگی خاص و قابل توجه این اثر این است که برای ضبط آن ارکستر ایرانی و ارکستر سمفونیک با یک دیگر تلفیق شده‌اند در نتیجه تلفیق دو ارکستر زیبایی این آلبوم را صد برابر کرده است.

این خواننده در پایان گفت: اشعار این آلبوم از شفیعی کدکنی، سایه، هوشنگ ابتهاج و... است و در این اثر از شعر "کوچه" ماندگارترین شعر فریدون مشیری استفاده کردیم، زیرا همه با این شعر خاطرات بسیاری دارند. همچنین قطعات این اثر موسیقایی در دستگاه همایون و چهارگاه است.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

روابط عمومی موسسه راوی آذرکیمیا

هنرآنلاین

مطالب مرتبط

آلبوم های تازه

تازه های موسیقی