تبیان، دستیار زندگی
گزینه اصلی قضاوت دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر به فدراسیون فوتبال پاسخ منفی داد. در حالیکه قبلا ازسوی رئیس کمیته داوران اعلام شده بود لوبوس میشل اهل اسلواکی اصلی ترین گزینه برای قضاوت بازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داور داربی کیست؟


گزینه اصلی قضاوت دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر به فدراسیون فوتبال پاسخ منفی داد.

در حالیکه قبلا ازسوی رئیس کمیته داوران اعلام شده بود لوبوس میشل اهل اسلواکی اصلی ترین گزینه برای قضاوت بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس است اما پس از اعلام پاسخ منفی این داور حالا شمس المائدین از سنگاپور اصلی ترین گزینه برای کمیته داوران است.

میشل قضاوت در لیگ اسلواکی را اصلی ترین دلیل غیبت خود در داربی تهران عنوان کرده است.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال پس از منتفی شدن حضور این داور اسلواک حالا به دنبال جلب رضایت شمس المائدین برای حضور در تهران است. این داور سنگاپوری هنوز پاسخی به درخواست فدراسیون فوتبال ایران نداده است.

اما رئیس کمیته داوران ایجاد جو نامناسب علیه داوران داخلی را مهمترین عامل در استفاده نکردن از داوران ایرانی برای قضاوت دربی سنتی تیم های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد .

مسعود عنایت رئیس کمیته داوران اظهار داشت : با وجود اینکه یکی از برنامه های کمیته داوران شکستن تابوی استفاده از داورخارجی برای دیدار استقلال و پرسپولیس بود ولی متاسفانه جوی که طی چند هفته اخیر برعلیه داوران داخلی بوجود آمد ما را در استفاده از داوران ایرانی منصرف کرد.

عنایت افزود: متاسفانه مطبوعات بعد از دیدار استقلال و صبا باتری، استقلال و ملوان و پرسپولیس و سایپا جوی علیه داوران جوان فوتبال کشور براه انداختند که در چنین جوی استفاده از داور ایرانی به صلاح داور و داوری نخواهد بود و این اقدام جز تخریب داورهیچ نفع دیگری نخواهد داشت.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه هنوزهم اعتقاد دارم داوران ایرانی توان قضاوت دربی را دارند تصریح کرد: ما حتی بر روی گزینه داخلی برای قضاوت این دیدار به توافق رسیده بودیم ولی جو متشنج هفته های اخیر ما را از انجام اینکارمنصرف کرد و بازهم برای قضاوت دربی ناگزیریم بدنبال گزینه های خارجی باشیم.

وی با تاکید براینکه جو موجود به سود داوری کشور نیست گفت : امیدوارم رسانه ها و مطبوعات در این زمینه ملی فکر کنند و با صبر و بردباری مجال رشد داوران جوان را بدهند.

عنایت در پایان درخصوص معرفی داور خارجی دیدار استقلال و پرسپولیس گفت : لوبوس میشل داور اسلواکی و شمس الماعدین داور سنگاپوری جدی ترین گزینه ها برای قضاوت داربی هستند که حضوریکی از این دوگزینه تا فردا قطعی خواهد شد.

قضاوت داربی 60 به كویتی‌ها رسید