تبیان، دستیار زندگی
تیم تنیس جام دیویس ایران با سه پیروزی پیاپی به مقام نخست گروه خود در رقابت های دسته سوم آسیا و اقیانوسیه دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رسید. ایران در این مرحله با تیم سوریه بازی می کند تا در صورت پیروزی به دسته دوم صعود کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی حساس ایران برای صعود


تیم تنیس جام دیویس ایران با سه پیروزی پیاپی به مقام نخست گروه خود در رقابت های دسته سوم آسیا و اقیانوسیه دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رسید. ایران در این مرحله با تیم سوریه بازی می کند تا در صورت پیروزی به دسته دوم صعود کند.


تیم ملی تنیس ایران

پیروزی در روز نخست

نخستین روز رقابت های تنیس دیویس کاپ در دسته سوم آسیا و اقیانوسیه با برگزاری چهار دیدار آغاز شددراولین دیدار گروه دوم تیم ملی کشورمان با نتیجه سه بر صفر امارات را در هم کوبید ،  لبنان سه بر صفر سنگاپور را مغلوب کرد . در گروه اول  بازی ها نیز مالزی با نتیجه دو بر یک ترکمنستان را از پیش رو برداشت،، سوریه با همین  نتیجه کامبوج را از پیش رو برداشت تا تکلیف تیم های برتر این گروه مشخص شود.

تیم ملی گام نخست را محکم برداشت تیم ملی تنیس کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات دسته سوم آسیا و اقیانوسیه به مصاف تیم ملی امارات رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه سه برصفر به برتری برسد. در نخستین دیدار بخش انفرادی شاهین خالدان موفق شد با نتیجه ( شش- صفر و شش- یک ) در مجموع دو بر صفر مقابل محمد الجناحی به برتری برسد و در دومین بازی این مرحله نیز انوشا شاهقلی به عنوان دومین نماینده ایران با نتیجه ( شش- یک و شش-صفر ) مقابل عمر خالد دیگر نماینده امارات به پیروزی رسید.  تیم ملی در دیدار دو نفره  با ترکیب امید سوری و حمید رضا نداف با نتیجه ( شش-صفر و شش-دو ) محمود نادر البلوشی و عبدالرحمان الجناحی را شکست داد  تا در نهایت این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

دومین روز و برتری مدعیان

در دومین روز چهاردیدار در زمین های مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد که در گروه  اول ترکمنستان با نتیجه دو بر یک از سد کامبوج عبور کرد. دیدار حساس سوریه و مالزی با نتیجه دو بر یک به سود مالزی به پایان رسید . در گروه دوم  بازی ها ایران با نتیجه سه بر صفر لبنان را در هم کوبید و در نهایت سریلانکا با نتیجه دو بر یک از امارات شکست خورد .

عبوراز سد لبنان

تیم ملی تنیس کشورمان در دومین دیدار خود موفق شد با نتیجه سه بر صفر از سد تیم قدرتمند لبنان عبور کند.   در دومین ودر نخستین دیدار بخش انفرادی شاهین خالدان به مصاف بسام بیداس از لبنان رفت و در ست اول شش بر سه از حریف خود شکست خورد اما وی در ست های دوم وسوم به ترتیب  و با نتایج (شش-سه  و شش-چهار ) مقابل حریف خود به برتری رسید تا این دیدار در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود خالدان به پایان برسد . در دومین بازی انفرادی انوشا شاهقلی با پاتریک شکری دیگر نماینده لبنان مسابقه داد که در ست نخست نماینده کشورمان با نتیجه شش-سه به برتری رسید و در ست دوم نیز با انجام یک بازی دیدنی توانست با نتیجه هفت-شش مقابل حریف خود به پیروزی دست پیدا کند.  در بخش دو نفره  تیم ملی کشورمان با ترکیب حمید رضا نداف و امید سوری به مصاف نمایندگان لبنان رفت و در نهایت  با نتیجه دو بر یک  به پیروزی دست یافتند تا این دیدار در نهایت با نتیجه  کلی سه بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان برسد.

پیروزی مقابل سنگاپور

در سومین بازی تیم ملی تنیس کشورمان به مصاف تیم ملی سنگاپور رفت.  شاهین خالدان به عنوان نخستین نماینده کشورمان به مصاف نماینده سنگاپور رفت  و موفق شد در ست نخست با نتیجه شش- یک در مقابل حریف خود به برتری برسد و در ست دوم بازی نیز  با نتیجه شش- صفر  لیو از سنگاپور را شکست داد تا این بازی با نتیجه کلی دو بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان برسید. در دومین دیدار بخش انفرادی حمید رضا نداف به عنوان دومین نماینده کشورمان به مصاف اونگ دیگر نماینده سنگاپور رفت و در نهایت وی نیز توانست با نتایج ( شش-دو و شش-سه ) در مجموع دو بر صفر در مقابل این تنیسور به برتری دست یابد. با پیروزی ایرانی ها در دیدار دونفره ایران به عنوان صدرنشین گروه خود در مصافی تعیین کننده با تیم دوم گروه اول مصاف دارد.

رقابت دسته چهارمی ها

رقابت های تنیس دیویس کاپ در دسته چهارم  آسیا و اقیانوسیه با انجام  چهار  دیدار در زمین های مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد و در نهایت تیم های جزایر پاسیفیک، اردن، قطر و عربستان موفق شدند مقابل حریفان خود به برتری برسند. در نخستین دیدار این گروه تیم ملی جزایز پاسیفیک با نتیجه  سه بر صفر مقابل قرقیزستان به برتری رسید و تیم های اردن، قطر و عربستان صعودی نیز با همین نتیجه به ترتیب مقابل تیم های بنگلادش، مغولستان و عمان به برتری رسیدند.در دیدار های بعدی عراق با نتیجه دو بر یک از جزایز پاسیفیک شکست خورد ، مغولستان با نتیجه سه بر صفر عمان را شکست داد ، بنگلادش و قطر نیز به ترتیب و با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل تیم های قرقیزستان و بحرین به برتری رسیدند.

رقابت های دسته آسیا و اقیانوسیه با حضور تیم های جزایر پاسیفیک ، بنگلادش ،عراق ، قرقیزستان ، اردن ، قطر ، عربستان صعودی ، عمان ، بحرین  و مغولستان در حال برگزاری است تا در نهایت دو تیم برتر جواز صعود به دسته سوم آسیا را بدست آورند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان