تبیان، دستیار زندگی
کاسیاس در تیم ملی اسپانیا و با اعتماد دوباره دل بوسکه می تواند ثابت کند که همچنان شماره یک دنیاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاسیاس و رکورد تازه


ایکر کاسیاس در بهترین فرم ممکن به جام جهانی رسیده است. او دو هدف دارد. حراست از دروازه قهرمان فعلی جهان و تکرار عنوان قهرمانی با این تیم و نیز شکستن رکورد سپ مایر آلمانی به عنوان رکورددار دروازه بانی در تاریخ جام های جهانی .


کاسیاس

کاپیتان لاروخا فردا و در بازی مقابل هلند می تواند بارکورد 16 بار دروازه بانی زوبی زارتا در جام های جهانی برای اسپانیا برابری کند.

او که در فصل گذشته در لالیگا زیر سایه دیگو لوپز نیمکت نشین بود ؛ حالا در تیم ملی اسپانیا و با اعتماد دوباره دل بوسکه می تواند ثابت کند که شماره یک دنیاست.

دو دروازه بان دیگر تیم ملی اسپانیا یعنی په په رینا و دخه آ نیز هر دو اعتراف کرده اند که ایکر برای اسپانیا یک رهبر واقعی است . بهترین دروازه بان جهان که انگیزه فراوانی برای اثبات دوباره شایستگی هایش دارد.

ایکر فردا در مقابل هلند بار دیگر مقابل روبن قرار خواهد گرفت. خاطره مهارمعجزه آسای توپ روبن در فینال جام جهانی 2010 هنوز از یادها نرفته است.

روبن امسال در عرصه باشگاهی نیز با بایرن دو بار مقابل رئال مادرید و کاسیاس ناکام بود و حالا انگیزه ای بسیار بالا برای جبران ناکامی در مقابل ایکر مقدس خواهد داشت.

در رنکینگ دروازه بان های حاضر در جام جهانی ، سپ مایر با 19 و پیتر شیلتون ، بارتز و دینو زوف با 17 بازی در رده های بالاتر از کاسیاس قرار دارند.

کاسیاس در مقابل هلند ؛ شانزدهمین بازی خود در جام های جهانی را تجربه خواهد کرد و اگر اتفاق خاصی نیفتد و اسپانیا به مرحله بعد صعود کند در مرحله یک هشتم با رکورد سپ مایر ؛ دروازه بان افسانه ای آلمان برابری خواهد کرد.

اگر لاروخا این مرحله را نیز پشت سر بگذارد و کاسیاس هم دچار مصدومیت یا محرومیت نشود در بازی یک چهارم او رکورد تازه ای را به نام خود ثبت خواهد کرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: