تبیان، دستیار زندگی
لباس عروس و داماد ‌در شب جشن یكی از خاطره‌انگیزترین لباس‌های زندگی‌شان خواهد بود. لباسی که شما خاطره عروسی تان را همیشه با آن در ذهن مرور می کنید و بسیار مهم است که ساده، شیک، تماشایی و موقر باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره‌ای به نام آقای داماد

محبوب‌ها را انتخاب كنیم یا خاص‌ها؟


لباس عروس و داماد ‌در شب جشن یكی از خاطره‌انگیزترین لباس‌های زندگی‌شان خواهد بود. لباسی که شما خاطره عروسی تان را همیشه با آن در ذهن مرور می کنید و بسیار مهم است که ساده، شیک، تماشایی و موقر باشید.

داماد

تکلیف عروس ها که مشخص است. لباس های عروس آنقدر تنوع دارند که عروس می تواند هر کدام از آنها را با میل و رغبت انتخاب کند. اما معمولا دامادها در انتخاب لباس جشن، خیلی راحت‌تر از عروس‌ها دست به انتخاب می‌زنند. یک کت و شلوار رسمی و یک پیراهن شیک کارشان را راه می اندازد. این آسان‌گیری نباید باعث بی‌دقتی شود.

خیلی‌ها هم‌چنان روی رنگ مشكی به‌عنوان رنگ مناسب برای لباس دامادی تاكید دارند. درست است كه مشكی رنگی است كه برای اغلب رنگ پوست‌ها مناسب است و خیلی هم رسمی است اما قطعا رنگ‌هایی هستند كه به چهره شما زیبایی بیشتری می‌بخشند. پس لزومی ندارد زیبایی را فدای روال معمول بكنید!

در ایران 3 رنگ نباتی، مشكی و سفید جزو رنگ‌های محبوبی هستند كه دامادها به سراغ‌شان می‌روند. افراد باید با توجه به فرهنگ و خانواده‌شان دست به انتخاب كت و شلوار بزنند.

ساده‌ها بهترند

كت‌ها در ایران معمولا ساده هستند اما كسانی هم دوست دارند متفاوت باشند. این افراد به سراغ تاكسیدو و پاپیون می‌روند. درست است كه تركیب این 2 با هم زیباست اما چیزی نیست كه در فرهنگ ما به اندازه فرهنگ غربی محبوبیت داشته باشد. بهتر است برای مراسم ازدواج‌تان یك كت تك دكمه ساده تهیه كنید. اگر هم دوست داشته باشید، می‌توانید از ژیله فلور استفاده كنید. ژیله‌هایی كه طرح یك نوار روی‌شان است و خیلی هم زیبا و مناسب هستند.

بعد از این‌كه كفش خود را خریداری كردید آن را توی كمدتان قرار ندهید كه در روز عروسی بپوشید. حد اقل 2 یا 3 بار این كفش را پا كنید، حتی در خانه. با این كار كفش با فرم پای‌تان هماهنگی بیشتری پیدا می‌كند و اگر ایرادی داشته باشد خودش را نشان می‌دهد

لاغر هستید؟ مشكی نپوشید

آقایانی كه دارند داماد می‌شوند و اضافه وزن دارند به هیچ وجه سراغ كت و شلوارهایی با رنگ‌های روشن نروند. برای مثال، دور رنگ معمول سفید را خط قرمز بكشند! با كت و شلوار سفید آن‌ها 2 برابر نشان داده می‌شوند. بر عكس كت و شلوار مشكی درست برای آن‌ها دوخته شده است. این رنگ دامادهای چاق را جمع و جورتر نشان می‌دهد. بر عكس این مسئله هم صادق است. اگر خیلی لاغر هستید سراغ مشكی نروید. بلكه می‌توانید به سراغ رنگ سفید بروید كه شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. به‌خصوص اگر عروس خانم چاق است.

داماد

این كفش را زیاد بپوشید

در رابطه با كفش دامادی باید به یك نكته خیلی مهم توجه كنید. اول این‌كه بعد از این‌كه كفش خود را خریداری كردید آن را توی كمدتان قرار ندهید كه در روز عروسی بپوشید. حد اقل 2 یا 3 بار این كفش را پا كنید، حتی در خانه. با این كار كفش با فرم پای‌تان هماهنگی بیشتری پیدا می‌كند و اگر ایرادی داشته باشد خودش را نشان می‌دهد. نكته دیگر این است، اگر كفش‌تان نیم شماره از پای‌تان بزرگ‌تر بود ناراحت نباشید. تا آخر شب مسلما پای شما ورم خواهد كرد و اگر كفشی را انتخاب كرده باشید كه حتی كمی برای‌تان تنگ باشد تا آخر شب برای‌تان خیلی تنگ می‌شود!

باید راحت باشید

بعضی از دامادها دوست دارند از پیراهن‌ها و كت‌های تنگ استفاده كنند. به‌خصوص آن‌هایی كه اندام‌های ورزشكارانه دارند اما پوشیدن لباس تنگ به معنای این نیست كه خودتان را در لباس‌گیر بیندازید. فراموش نكنید، در روز ازدواج‌تان شما كلی كار دارید كه باید انجام بدهید: باید به آرایشگاه، گلفروشی و از همه مهم‌تر دنبال عروس بروید! پس لباس‌تان را طوری انتخاب كنید كه در آن راحت باشید و مانع تحرك‌تان نشود.

بخش کلوپ ازدواج تبیان


برگرفته از زندگی ایده آل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.