تبیان، دستیار زندگی
اگر تا به حال از کلم بروکلی استفاده نکرده‌اید، دستور پخت‌های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه غذای خوشمزه با کلم بروکلی

بروکلی


اگر تا به حال از کلم بروکلی استفاده نکرده‌اید، دستور پخت‌های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید.


احتمالاً شما هم از خواص بی‌شمار کلم بروکلی و ضرورت استفاده از آن آگاه هستید. این سبزی، کم‌کالری و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر می‌باشد. علاوه بر همه این‌ها، منبع فوق‌العاده غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی محسوب می‌شود

1 - بروکلی چرب

دو فنجان بروکلی را بخارپز کنید تا نرم شوند، سپس آن‌ها را به یک غذاساز منتقل کرده و یک عدد آووکادو خرد شده را به آن اضافه کنید و 5 تا 10 ثانیه مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. سپس یک عدد گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان پیاز قرمز خرد شده، کمی فلفل سبز تند خرد شده، یک چهارم فنجان گشنیز، یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر سیر و کمی نمک را به بقیه مواد درون غذاساز اضافه می‌کنیم و تا جایی که یک مخلوط همگن بدست آید هم می‌زنیم. می‌توانید این غذا را با کاسنی و کرفس نیز مصرف کنید.

2 - بروکلی با سس فتا

دو فنجان کلم بروکلی را بخارپز کرده و کنار می‌گذاریم. در یک تابه نچسب، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف یک پیاز ریز شده و پخته و دو حبه سیر رنده شده را می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا همه آن‌ها نرم شوند. بروکلی را به این مواد اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا وقتی پیازها بی‌رنگ شوند. دو قاشق غذاخوری آب‌ لیمو ترش تازه را به مواد تابه اضافه کرده و مواد را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و نصف فنجان پنیر فتا، یک چهارم فنجان آب و سبزیجاتی مانند جعفری یا شوید را به آن‌ها می‌افزاییم و هم می‌زنیم تا نرم و یکدست شوند.

3 - پوره بروکلی

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم گرم کرده و یک دسته کوچک گل کلم و یک دسته کوچک بروکلی را خرد کرده و به آن می‌افزاییم و به مدت 8 دقیقه تفت می‌دهیم. سپس سه چهارم فنجان آب را اضافه و شعله را زیاد کرده تا نرم شوند (حدود 5 دقیقه). مواد را به یک کاسه منتقل کرده و یک چهارم فنجان پارمیزان به آن‌ها اضافه می‌کنیم. می‌توانیم این مخلوط را له کرده و به صورت پوره در بیاوریم و با نمک و فلفل، طعم‌دار کنیم. این پوره را می‌توان به جای پوره سیب زمینی به عنوان یک پوره کم‌کالری و سالم مصرف کرد.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: آشپزی و شیرینی‌پزی

مطالب مرتبط:

ویژه نامه مدرسه آشپزی

کدبانوی تبیانی سلام(پرونده) 

آموزش پخت قرمه سبزی 

خودتان در خانه فلافل بپزید

دلمه ماکارونی

طرز پخت پن‌کیک خانگی