تبیان، دستیار زندگی
هافبک ملی پوش پرسپولیس گفت: «من خودم هم از این خبر شوکه شدم. خلعت خیلی زحمت کشیده بود تا در جام جهانی باشد.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیراهن مسی برایم ارزش ندارد


هافبک ملی پوش پرسپولیس گفت: «من خودم هم از این خبر شوکه شدم. خلعت خیلی زحمت کشیده بود تا در جام جهانی باشد.»
رضا حقیقی

با قلم قرمزی که کارلوس کی روش روی نام خلعتبری کشید حالا تعداد پرسپولیسی‌های تیم ملی به 4 رسیده و اگر خانزاده را هم جزو قرمزهای اردوی تیم ملی حساب کنیم سهمیه پرسپولیس در جام جهانی 5/4 تا خواهد شد.

اما رضا حقیقی جزو یکی از همان 4 نفر نهایی است. یکی از این 23 تای آخر که بامداد امروز به برزیل رفتند و عضوی از فستیوال عظیم 10 روز آینده خواهند بود.

حقیقی که البته هنوز تکلیفش را با پرسپولیس روشن نکرده کلا پسر خوش قلبی است و در کنار رشد جالبی که در حوزه فنی داشته شاید مزد همین خوش قلبی‌اش را گرفته که حالا جزو مسافران جام جهانی است و حتی برای خودش شانس بازی مقابل بزرگان دنیای فوتبال را قایل می‌شود.

نام تو در بین مسافران نهایی جام جهانی قرار گرفته. از اینکه قرار است در جام جهانی حاضر باشی چه احساسی داری؟

بدون تردید بعد از تولدم این مهم‌ترین واقعه زندگی‌ام به حساب می‌آید. تا حالا در زندگی‌ام چنین اتفاق بزرگی رخ نداده بود اما لطف خدا، پدر و مادرم و تمام کسانی که به من فرصت دادند و برایم زحمت کشیدند باعث شد به این افتخار دست پیدا کنم. البته باید بگویم خودم هم برای رسیدن به این مرحله خیلی زحمت کشیدم. خیلی از اتفاق‌ها در فوتبالم افتاد اما این بهترین لحظه زندگی‌ام بوده و تا آخر عمر فراموشش نمی‌کنم. این اولین باری است که من به جام جهانی می‌روم و واقعا برایم به یاد ماندنی و لذتبخش است. البته شاید یک بار دیگر هم بتوانم به جام جهانی بروم اما واقعا فکر می‌کنم لذت دفعه اول خیلی بیشتر است.

تلقی خودت از جام جهانی چیست؟ این تورنمنت را چطور می‌بینی. یعنی چطور به این تورنمنت نگاه می‌کنی؟

واقعا تورنمنت بزرگی است. اینقدر رویداد بزرگی است که حتی بازیکنان بزرگ و ستاره‌های دنیای فوتبال هم به حضور در این رقابت‌ها علاقه شدید نشان می‌دهند. برخی از این بازیکنان بدون جام جهانی هم اعتبار زیادی در دنیا دارند ولی وقتی صحبت از جام جهانی می‌شود ذوق زده می‌شوند. بازیکنانی هم که قبلا این تورنمنت را تجربه کرده‌اند همین احساس را دارند چه برسد به ما که تازه اولین بار است به این رقابت‌ها می‌رویم.

خلعت خیلی زحمت کشیده بود تا در جام جهانی باشد. من خودم هم از این خبر شوکه شدم که چرا نام او در فهرست نهایی نبود اما نظر آقای کی روش شرط است و او صلاح دانسته که نام محمدرضا را خط بزند

بهترین دوستت در تیم ملی و جام جهانی کدام بازیکن است؟

بهترین دوستم شجاع خلیل‌زاده است که جایش در تیم ملی واقعا خالی است.

در تیم فعلی چطور؟ با کدام بازیکن رابطه خوبی داری؟

تقریبا با همه خوبم. الان با گوچی خیلی رفیقم که با هم رفته بودیم مشهد.

گوچی بعد از 20 سال مشهد را می‌دید؟

بله با هم آمدیم مشهد و برای او هم تجدید خاطره شد. البته من با پژمان منتظری، قاسم حدادی فر و محمدرضا خانزاده هم خیلی رفیقم.

درباره خط خوردن خلعتبری از لیست نهایی چه نظری داری؟

خلعت خیلی زحمت کشیده بود تا در جام جهانی باشد. من خودم هم از این خبر شوکه شدم که چرا نام او در فهرست نهایی نبود اما نظر آقای کی روش شرط است و او صلاح دانسته که نام محمدرضا را خط بزند.

تو در بازی با آنگولا خیلی خوب بازی کردی و با اینکه به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شدی نمایشت امیدوار کننده بود.

ممنون. اتفاقا آن بازی به‌عنوان تنها هافبک دفاعی تیم کار کردم و قاسم جلوتر بازی کرد که نیمه دوم قاسم هم بیرون رفت اما آنقدر بدن‌ها خوب ساخته شده که بازی جلوی آنگولا برایم خیلی راحت بود. من که از این بازی اصلا خسته نشدم.

حالا که می‌گویی شرایط بدنی تان خوب است اندازه یک هافبک کلاس جهانی و جام جهانی می‌دوی؟

من خودم می‌دانم چقدر در بازی با آنگولا دویدم اما اجازه بدهید نگویم اما بعد از تمرینات و اردوهای اخیر میزان دوندگی تیم بالا رفته و هر کدام از بازیکنان تیم ملی 3-2 کیلومتر بیشتر از قبل می‌دوند.

چقدر برای خودت شانس قایلی که در جام جهانی بازی کنی؟

بالاخره وقتی به جام جهانی می‌روم دوست دارم بازی کنم اما این دیگر بستگی به تلاش خودم دارد. من هر کاری می‌کنم تا به ترکیب برسم اما هر چه کادر فنی صلاح بداند به آن احترام می‌گزارم. من حتی در مقاطعی به اردوی تیم ملی دعوت نشدم اما به نظر آقای کی روش احترام گذاشتم. من در خیلی از اردوها نبودم و در بیشتر بازی‌های مقدماتی حضور نداشتم.

تو سه چهار بار در آستانه تشکیل اردوها و بازی‌های مقدماتی مصدوم شدی و بدشانسی آوردی. آن روزها فکرش را می‌کردی به جام جهانی بروی؟

من خودم را کشف آقای کی روش می‌دانم. با نظر ایشان بود که اولین بار در بازی‌های غرب آسیا در دبی مقابل اردن بازی کردم. خب بازی دادن به من ریسک زیادی داشت چون من هم جوان بودم هم در پست حساسی مثل هافبک دفاعی بازی می‌کردم اما من خودم در آینده‌ام می‌دیدم که به جام جهانی بروم. البته اینکه فکر کنی به جام جهانی می‌روی با اینکه واقعا بروی خیلی فرق دارد.

تو برای بازی کردن، رقبای گردن کلفتی مثل نکونام و آندو داری که جزو بهترین‌ها و قدیمی‌ترین‌های تیم ملی‌اند.

همه اینها بازیکنان بزرگی‌اند و من به آنها احترام می‌گذارم. آنها سال‌های زیادی برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند و به‌عنوان قدیمی‌های تیم ملی احترام‌شان واجب است اما آقای کی روش هر وظیفه‌ای از من بخواهد انجام می‌دهم و ترسی از بازی مقابل آرژانتین و دیگر تیم‌ها ندارم.

تو در بازی هایت خیلی سر توپ می‌زنی و انگار این در فوتبالت تبدیل به یک عادت شده. چرا؟

خب این استعدادی است که دارم اما کی روش علاقه‌ای به این حرکت ندارد و در این دو اردو مدام تاکید داشت که این سر توپ زدن‌هایم را فراموش کنم. حتی یک بار در اتریش گفت اگر یک بار دیگر سر توپ بزنی می‌فرستمت تهران. من به این کار عادت کرده‌ام اما سعی کردم مقابل بلاروس و آنگولا ساده‌تر بازی کنم.

نسبت به حریفان شناختی داری؟ مثلا می‌دانی اگر مقابل آرژانتین بازی کنی یار مقابلت کیست؟

اگر بازی کنم... نه راستش نمی‌دانم و زیاد هم برایم مهم نیست.

برخی به شوخی می‌گویند بعد از بازی با آرژانتین سر چنج کردن پیراهن با مسی بین بازیکنان تیم ملی دعوا می‌شود.

نه این حرف‌ها خوب نیست. بچه‌های ایرانی آنقدر غرور دارند که دنبال این مسائل نباشند. به شخصه پیراهن مسی ارزشی برایم ندارد هر چند او بازیکن بسیار بزرگی است.

پیش‌بینی‌ات از نتایج جام جهانی چیست؟

خب بازی اول سه تا به نیجریه می‌زنیم بعد 4 تا به آرژانتین، 2 تا هم به بوسنی.

در مرحله بعد چطور؟

می‌خوریم به هلند اما این را دیگر نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.

اینها را در خواب دیدی؟

نه بابا شوخی بود. یعنی اینها را در شوخی به دوستانم می‌گویم اما معتقدم ما از گروه‌مان صعود می‌کنیم.

خیلی خوشبینانه نیست؟

شاید هم خوشبینانه باشد اما این اعتقاد من است.

تو کلا پسر با اعتقاد و مذهبی هستی. آیا برای جام جهانی و نتیجه گرفتن نذر هم کرده ای؟

هنوز نه اما مادر من خادم امام رضا (ع) است و هفته‌ای سه بار به حرم می‌رود. خود من هم می‌خواهم بعد از جام جهانی خادم امام رضا (ع) شوم و هفته‌ای یک بار بروم مشهد پیش آقا.

درباره پرسپولیس هم حرف بزن. بالاخره می‌مانی یا نه؟

من روز شنبه با آقای رحیمی حرف زدم. بعد قرار شد با علی آقا صحبت کنیم و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیریم. من احترام ویژه‌ای برای علی دایی قایلم. ایشان همان شخصی است که پای من ایستاد و یک جورهایی مدیونش هستم. الان هم معتقدم وقتی تیم دارد می‌رود رقابت‌های آسیایی باید تیمی قوی برد به بازی‌ها. دغدغه من این است که پرسپولیس در آسیا تضعیف شود. از یک طرف هم پیشنهاد اروپایی دارم و بین این دو تا تصمیم می‌گیرم. البته اگر علی دایی به من نیاز داشته باشد قید اروپا را می‌زنم چون کلا بی خیال قطر شدم.

واقعا؟ چون گفته می‌شد همسرت دوست ندارد به آلمان بروی و به همین خاطر قطر را ترجیح می‌دهی؟

درست است. همسرم اروپا را دوست ندارد اما اگر بروم او و فرزندم را هم همراه خودم می‌برم.

فرزندت؟

بله. پسرم درست دو روز بعد از بازی با آرژانتین متولد خواهد شد.

هنوز نه اما مادر من خادم امام رضا (ع) است و هفته‌ای سه بار به حرم می‌رود. خود من هم می‌خواهم بعد از جام جهانی خادم امام رضا (ع) شوم و هفته‌ای یک بار بروم مشهد پیش آقا

پس پیشاپیش تبریک می‌گوییم اما خیلی بد است که وقتی پسرت به دنیا می‌آید تو هزاران کیلومتر از او فاصله داری؟

اتفاقا وقتی با آقای رحیمی صحبت می‌کردم به این مساله اشاره کردم که مدام می‌گویند فوتبالیست‌ها چقدر پول می‌گیرند اما هیچ کس نمی‌بیند که وقتی همسر من باردار بود من در هیچ‌کدام از سختی‌هایش کنارش نبودم چون یا در اردو بودم یا مسابقه. همه دوست دارند میلیاردی خرج کنند تا روز تولد فرزندشان کنار همسرشان باشند اما من نیستم. امیدوارم وقتی مردم از پول گرفتن ما می‌گویند اینها را هم در نظر داشته باشند.

گفتی قطر نمی‌روی و پیشنهاد اروپایی داری. منظورت همان هرتابرلین است؟

به غیر از هرتا، سالزبورگ اتریش هم هست.

درست است که نمایندگان هرتا بازی‌ات را در اردوی اتریش دیدند؟

بله آمدند. اتفاقا می‌خواستند همان جا قرارداد ببندند اما من گفتم باید با علی دایی صحبت کنم.

پیشنهاد مالی‌شان چطور است؟

800 هزار دلار می‌دهند اما 40 درصدش مالیات است.

قطری‌ها که خوب پول می‌دادند چرا به قطر نمی‌روی؟

بله پول قطری‌ها خوب بود اما علی آقا گفت تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهم بروی قطر همین جا بمان و از نظر مالی هم تامینت می‌کنیم.

برای پرسپولیس شرطی هم داری؟

نه شرطی ندارم. فقط می‌خواهم مشکلاتم را حل کنند.

فردا قرار است 150 میلیون طلبت را باشگاه بدهد. خوشبینی که این اتفاق بیفتد؟

دیگر قول علی آقا است و من هم رویش حساب کرده‌ام. آقای رحیمی و حمید خان استیلی هم قول داده‌اند. اینها آدم‌های کمی نیستند و زیر قول‌شان نمی‌زنند.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایران و رزشی