تبیان، دستیار زندگی
ه گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین المللی مخابرات در پیامی به چهارمین کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، این اجلاس را زمینه ساز ایجاد هم افزایی ملی در زمینه جامعه اطلاعا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر دبیر كل ITU از تلاش های ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی

تقدیر دبیر كل itu از تلاش های ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین المللی مخابرات در پیامی به چهارمین کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، این اجلاس را زمینه ساز ایجاد هم افزایی ملی در زمینه جامعه اطلاعاتی، و ایجاد فرصت هایی برای ارتقاء قابلیت های شرکت ها و سازمان های غیردولتی در زمینه جامعه اطلاعاتی دانست.

بر اساس این گزارش،‌در متن این پیام آمده است:

"شرکت ‌کنندگان عزیز:

باعث خرسندی من است که به همه حضار شرکت ‌کننده در "چهارمین کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی"،  کنفرانسی که مهمترین رویداد سالانه در ایران، در زمینه جامعه اطلاعاتی است خیر مقدم بگویم.

اتحادیه بین ‌المللی ارتباطات متعهد است که همه افراد را در سراسر جهان برای بهره ‌گیری از مزایای فاوا متصل نماید و  ظرفیت وسیع آنها را به سوی نشست 2015 اهداف توسعه هزاره هدایت نماید؛ و ما از تلاش های ایران در این زمینه و به خصوص از برگزاری این کنفرانس سالانه قدردانی می‌کنیم.

تا جایی که می‌دانم این کنفرانس به مسائل زیر می‌ پردازد: بررسی چالشها در روند تصمیم ‌سازی برای سال 2015، توصیف اقدام‌ها و دستارودهای ملی در زمینه جامعه اطلاعاتی، بررسی سوابق و گزارش‌های فعالیت‌های تکمیل شده در ارتباط با شاخص‌های جامعه اطلاعاتی، نظارت و پیگیری در خصوص دریافت اطلاعات از گروه‌های کاری، به ‌روز آوری برنامه ‌های کاری سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی به منظور دستیابی به اهداف WSIS، ایجاد هم ‌افزایی ملی در زمینه جامعه اطلاعاتی، و ایجاد فرصت‌هایی برای ارتقاء قابلیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های غیردولتی در زمینه جامعه اطلاعاتی.

اینها اهداف مهم و ارزشمندی همسو با آرمان‌های ITU هستند، بنابراین اجازه می‌خواهم تا به برگزار ‌کنندگان کنفرانس - سازمان فناوری اطلاعات ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران-  برای ابتکار عمل ارزنده‌شان در برگزاری این رویداد سالانه تبریک بگویم. همچنین اجازه دهید تا از کار سازنده شما در شرکت در روند مذاکرات باز شامل روند مرور WSIS+10 و جلسات حضوری پلتفرم آماده ‌سازی چند ذینفعی جامعه اطلاعاتی یا MPP، به همراه دنبال کردن اقدامات ملی و دستاوردهای آن در زمنیه جامعه اطلاعاتی که در گزارش ملی ده ساله برای WSIS گنجانده خواهد شد، تقدیر نمایم.

در پایان اجازه می‌خواهم تا تمامی شما را تشویق کنم که به منظور شرکت در اجلاس عالی WSIS+10 که در تاریخ 13-10 ژوئن 2014، و یک روز پیش‌ برنامه در 9 ژوئن، برگزار می شود به ژنو بیایید. پایبندی شما به WSIS قابل تحسین است و من منتظر استقبال از شما در ژنو می باشم.

با آرزوی بیشترین موفقیت‌ها برای شما و کنفرانس.

دکتر حمدون توره

دبیرکل اتحادیه بین ‌المللی مخابرات

منبع: www.itc.ir