تبیان، دستیار زندگی

تقویت قوای جنسی با این گیاهان (1)

اگر میل و قدرت جنسی شما هم دستخوش تغییرات شده و رو به افول است می‌توانید به گیاهان اعتماد کنید. در این مطلب قصد داریم 6 گیاه مفید و رفع کننده‌ی اختلالات جنسی را معرفی کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دمنوش گزنه

کاهش میل جنسی، اختلالات زودانزالی، خشکی واژن، کاهش قوای جنسی و غیره جزو مشکلاتی هستند که کمابیش همه را درگیر می‌کنند. اگر میل و قدرت جنسی شما هم دست‌خوش تغییرات شده و رو به افول است می‌توانید به گیاهان اعتماد کنید. در این مطلب قصد داریم 6 گیاه مفید و رفع کننده‌ی اختلالات جنسی را معرفی کرده و در قسمت دوم آن نیز 4 گیاه دیگر را معرفی کنیم. لطفاً با ما باشید.

 

گیاه گزنه برای افزایش میل جنسی

اگر مدتی است به این نتیجه رسیده‌اید که میل جنسی‌تان کاهش یافته و خدای نکرده زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده به برگ‌های گیاه گزنه اعتماد کنید. احتمالاً از گزنه چیزی جز خارش و سوزش پوست در ذهن ندارید؛ اما باید بدانید که همین گیاه خودرو و معمولی باعث افزایش تستوسترون می‌شود. هر چه میزان تستوسترون در حال گردش بدن بالا باشد میل شما به برقراری رابطه‌ی جنسی با شریک زندگی‌تان نیز افزایش خواهد یافت. البته این را ما نمی‌گوییم بلکه نتایج پژوهش‌های محققان آلمانی می‌گوید که در سال 1997 به چاپ رسیده است.

روش مصرف
5 گرم برگ و گل‌های خشک گزنه را در یک فنجان آب در حال جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و میل کنید. البته لازم است که به مدت یک ماه، صبح، ظهر و شب قبل از غذا یک فنجان از این دمنوش را میل کنید. همچنین می‌توانید به مدت یک ماه از کپسول‌های گزنه استفاده کنید. 1 عدد کپسول 500 میلی‌گرمی صبح و 1 عدد شب (بین غذا) میل کنید. اگر اهل خوردن گیاهان پخته هستید می‌توانید از برگ‌های پخته‌شده‌ی آن نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف گزنه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

اگر مدتی است که دچار بی‌میلی جنسی شده‌اید و دنبال روشی ساده و موثر برای بالا بدن میل جنسی خود می‌گردید چوب دارچین را دریابید. به خاطر اینکه دارچین باعث افزایش قدرت بدن شده و خستگی را رفع می‌کند

 

گیاه الوتروکوکوس برای تولید هورمون‌های جنسی بیشتر

خستگی، استرس و فشارهای روحی همه و همه روی میل و قوای جنسی تأثیر منفی دارند. برای مقابله با این عوامل مخرب و همچنین افزایش میل و لذت جنسی گیاه الوتروکوکوس مفید است. ریشه‌ی این گیاه باعث تحریک غدد «آندوکرین» به خصوص غدد جنسی می‌شود. الوتروکوکوس همچنین باعث ترشح بیشتر هورمون‌های جنسی شده و به این ترتیب میل جنسی را افزایش می‌دهد. این گیاه از طرف سازمان جهانی سلامت به عنوان محرک و تونیک موثر برای بدن معرفی شده است.

روش استفاده
می‌توانید از این گیاه جوشانده تهیه کنید. برای این کار 50 گرم ریشه‌ی خشک را در یک لیتر آب و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و صبح‌ها به صورت ناشتا یک فنجان، ظهر یک فنجان و عصر نیز یک فنجان دیگر میل کنید.

توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای خانم‌های باردار، شیرده، افراد مبتلا به فشارخون بالا، افرادی که تحت درمان داروهای ضد انعقاد خون هستند و افراد مبتلا به سرطان سینه مورد منع مصرف دارد. فراموش نکنید که گیاهان بی‌ضرر نیستند و اگر شما مشکل خاصی دارید قبل از مصرف هر نوع گیاه دارویی باید با پزشکتان مشورت کنید.

دارچین

دارچین برای تحریک میل جنسی خانم‌ها

اگر مدتی است که دچار بی‌میلی جنسی شده‌اید و دنبال روشی ساده و موثر برای بالا بدن میل جنسی خود می‌گردید چوب دارچین را دریابید. به خاطر اینکه دارچین باعث افزایش قدرت بدن شده و خستگی را رفع می‌کند. به این ترتیب شور و نشاط جنسی را افزایش می‌دهد. از این گذشته دارچین مانند محرک استروژن عمل کرده و برای همین هم به افزایش میل جنسی خانم‌ها کمک بیشتری می‌کند.
روش استفاده

150 گرم چوب دارچین، 150 گرم ریزوم زنجبیل و 150 گرم هل نیم کوب شده را با هم مخلوط کنید. 3 قاشق غذاخوری سر پر از این ترکیب را در یک لیتر آب سرد ریخته و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. صبح، ظهر و شب یک فنجان از این معجون را میل کنید. همچنین می‌توانید پودر دارچین را به غذاهایتان اضافه کرده و به این ترتیب از خواص آن بهره‌مند شوید. خوشبختانه هیچ مورد منع مصرفی برای این گیاه و ادویه وجود ندارد. البته توصیه می‌شود در مصرف آن نیز دچار افراط نشوید.

 

گیاه دامیانا برای افزایش میل جنسی

تأثیر گیاه دامیانا روی میل جنسی از سال‌ها پیش شناخته شده است. در ابتدای قرن بیستم، این گیاه به صورت فراوری‌های دارویی وارد داروخانه‌های اروپا شد. این روزها نیز انواع مکمل‌های این گیاه برای تقویت و افزایش قوا و لذت جنسی به فروش می‌رسد.

نتایج پژوهشی که روی 77 زن انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های این گیاه به تنهایی یا به همراه گیاه جینسنگ و جینکو باعث افزایش دفعات ارگاسم و افزایش لذت جنسی شده و اختلالات مربوط به خشکی واژینال را کاهش می‌دهد. در این پژوهش همچنین مشخص شد که این گیاه همچنین باعث بهبود اختلالات جزئی جنسی آقایان نیز می‌شود.

روش استفاده
اگر به گیاه دامیانا دسترسی دارید 2 تا 4 گرم گیاه خشک را در 150 میلی‌لیتر آب جوش ریخته و به مدت 5 تا 10 دقیقه دم کنید. روزانه سه فنجان از این دمنوش را میل کنید تا علائم برطرف شود. کپسول‌های این گیاه نیز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

توجه داشته باشید که مصرف گیاه دامیانا برای خانم‌های باردار و افرادی که از سرطان سینه رنج می‌برند مورد منع مصرف دارد.

اگر مدتی است به این نتیجه رسیده‌اید که میل جنسی‌تان کاهش یافته و خدای نکرده زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده به برگ‌های گیاه گزنه اعتماد کنید.

 

جینسنگ قرمز برای رفع اختلالات زود انزالی

اگر از مشکل زودانزالی و اختلالات جنسی رنج می‌برید به جینسنگ قرمز اعتماد کنید. محققان کره‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که این گیاه برای رفع مشکل زود انزالی مفید است. جینسنگ قرمز روی سیستم عصبی مرکزی و همچنین روی بافت‌های جنسی آقایان (مانند ویاگرا) تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر این گیاه تقویت کننده است و خستگی، کسالت و بی‌میلی جنسی را از بین می‌برد.
روش استفاده

20 گرم ریشه‌ی جینسنگ قرمز، 30 گرم چوب دارچین و 20 گرم هل نیم کوب شده را با هم مخلوط کرده و در یک لیتر آب سرد بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. روزانه یک تا دو فنجان کوچک از این دمنوش را میل کنید. مدت زمان استفاده از آن حداکثر 3 ماه خواهد بود. توجه داشته باشید که مصرف این گیاه برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین افرادی که دچار چاقی مفرط، بی‌خوابی، فشارخون بالا و سرطان سینه هستند مورد منع مصرف دارد. اگر داروهای ضد انعقاد خون نیز مصرف می‌کنید از مصرف جینسنگ بپرهیزید.

دمنوش انار

انار: محرک جنسی صد در صد طبیعی

انار یکی از آن میوه‌های بالابرنده‌ی میل و لذت جنسی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی که روی 53 مرد انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف انار با اختلالات زودانزالی و مشکلات جنسی مقابله می‌کند.
روش استفاده

50 گرم پوست و ریشه‌ی درخت انار را در نیم لیتر آب به مدت 24 ساعت بخیسانید. سپس آن را روی حرارت گذاشته و بجوشانید تا جایی که آب آن نصف شود. به مدت یک هفته یک لیوان صبح و یک لیوان شب از این محلول نوش جان کنید. البته نوشیدن آب انار طبیعی نیز می‌تواند شما را از شر مشکلات جنسی و زودانزالی خلاص کند.

توجه داشته باشید که مصرف پوست و ریشه‌ی درخت انار برای خانم‌های باردار مورد منع مصرف دارد. اگر از مشکل یا بیماری خاصی رنج می‌برید قبل از استفاده از هر گونه داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه دارد...


مطالب مرتبط:

7+1 گیاه برای افزایش قدرت باروری

گیاهان ضد ‌روماتیسم

چند گیاه خوب برای تقویت حافظه‌ی شما

دانستنی‌های دمنوش‌ها: دمنوش؛ هرچه تازه‌تر، بهتر

ارتباط غذا با عمل آمیزش در طب سنتی

غذاهای ویژه‌ بانوان: ورود آقایان ممنوع!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.