تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی ساخت آلاچیق در پارک ها از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. شبنم سیاوشی و زهرامقیمی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم سارا گلستانی انجام داده اند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 بهپویان علامه طباطبایی

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پژوهشگران جوان متوسطه 2 بهپویان علامه طباطبایی به مدیریت سرکار خانم سعیده رضایی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

دستاورد برتر متوسطه 2 بهپویان علامه طباطبایی، ساخت آلاچیق در پارک ها

پروژه ی ساخت آلاچیق در پارک ها از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. شبنم سیاوشی و زهرا مقیمی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم سارا گلستانی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

هدف تحقیق:

هدف ما از این تحقیق جمع آوری مطالبی در مورد ساختار گیاهان از جمله ریشه و ساقه و برگ. فتوسل ها و  بهره گیری کاربرد آن ها در خلق آلاچیق های پارکی می باشد.

نتیجه گیری:

از آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که با استفاده و بهره گیری از سلول های خورشیدی و ایده گرفتن از اجزای طبیعی می توان آلاچیق هایی را ساخت.

فهرست مطالبی که در این پروژه با آن آشنا می شوید:

- معماری ایران باستان

- هنر هخامنشی

- هنر اشکانی

- هنر سلجوقی

- هنر ایلخانی

- هنر تیموری

- هنر صفوی

- هنر زلزله

- هنر قاجار

- نتیجه گیری

معماری قبل از اسلام ایران را باید به طور صحیح از اعماق تاریخ این سرزمین کهن مورد بررسی قرار داد. معماری ایرانی به شش قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد، و ما مشخصات هر دوره معماری را در دوره های مختلف تاریخی شرح خواهیم داد:

1- معماری دوران ماقبل تاریخ تا زمان حکومت مادها.
2- معماری از زمان حکومت مادها تا پایان دوره حکومت ساسانیان

در رابطه با معماری ایران، باید به خوانندگان یادآوری شود، تغییراتی که در رابطه با هنر پیشینیان ایران در معماری داده شده و نحوه ساختمان سازی آن دوران، در سخنی کوتاه می توان به: حکاکی روی سنگ، گچکاری، نقاشی، آجرکاری، آیینه کاری، کاشی کاری، موزاییک کاری و دیگر کارهای تزئینی اشاره کرد.

البته ما باید استثناهایی هم برای ساختمان های چند شکلی که برای مواردی خاص استفاده می شد، قایل شویم. این گوناگونی، برآمده از نیازهای خاص مردم، در زمان های متفاوت بوده است.

هنرمندان ایراین به دنیا ثابت کرده اند که توانایی های بالایی دارند و مشمول احترام بسیار، به خاطر اثرهای تاریخی منحصر به فرد فراوانی که از خود به جای گذاشته اند، هستند.

برای آگاهی بیشتر این جا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی