تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهایی در زمینه ی موفقیت با عناوین: زمین های الماس، مربی شش دقیقه ای، اثر سایه، ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می دانستم و کتاب دایره المعارف پول و زندگی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکایتی که موفقیت میلیونها انسان را رقم زد!


معرفی کتابهایی در زمینه ی موفقیت با عناوین: زمین های الماس، مربی شش دقیقه ای، اثر سایه، ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم و کتاب دایره المعارف پول و زندگی.

زمین‌های الماس

زمین‌های الماس

نویسنده: راسل کانول.وی/ مترجم: امیر نادری باروق/ انتشارات آریا گهر / قیمت: 5000تومان/ تعداد صفحات: 96 صفحه / سال انتشار 93

«زمین‌های الماس» کتابی است به قلم راسل کانول. وی معتقد است این کتاب موفقیت میلیون ها انسان را رقم می زند.

این کتاب سرشار از انگیزه‌ها و گنجینه‌ای است که تمام مردم و به‌ویژه جوانان به آن نیاز دارند.

نویسنده،‌ در این کتاب این عقیده را مطرح می‌کند که نباید موفقیت و خوشبختی را در دوردست‌ها و سرزمین‌های دور جستجو کرد، بلکه هر فرد در هر جا که زندگی می‌کند می‌تواند همه منابع و فرصت‌ها را کنار دست خود بیابد.

این کتاب که امیر‌نادری باروق آن را ترجمه کرده،‌ سخنرانی کارول است که الهام‌بخش بسیاری افراد بوده. وی در این سخنرانی با عنوان سرزمین الماس به همه می‌گوید که موفقیت در دسترس همه است.

کتاب حاضر با در برداشتن پند و اندرز چندین بار در شهرها و کشور‌های مختلف ایراد شده است. مولف این کتاب را با داستان پیرمردی عرب که راهنمای وی در سرزمین نینوا بوده است شروع می‌‌کند و در ادامه به قصه الماس از زبان او می‌پردازد.

انتشارات آریا گهر در سال‌‌جاری این کتاب را در 96 صفحه با قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مربی شش دقیقه ای

مربی شش دقیقه ای

نویسنده: پیر فرانك/ مترجم: هما احمدی/ ناشر: درسا/ قیمت: 8500تومان/ تعداد صفحه: 168/ سال انتشار: 1392 - دوره چاپ: 1

مهارت های زندگی

خودت را از نو پیدا كن

بیایید کمی درباره فکر کردن، فکر کنیم! شاید وقت آن رسیده باشد که بپذیریم فکر کردن هم یک نوع تکنولوژی است و باید تکنولوژی فکر کردن را یاد بگیریم. مثلا بدانیم اندیشه های ما پدیده های پویایی هستند که دائم تغییر می کنند و می توانند بهتر یا بدتر شوند. اندیشه ها اندوخته های راکد و ثابتی نیستند که گاهی سراغ شان برویم و کمی از آن را برداریم تا استفاده کنیم. باید یاد بگیریم مثل یک بچه کنجکاو به تمام گوشه و کنارهای ذهن مان سرک بکشیم و استعدادهای مان را کشف کنیم.

باور کنید هنوز در اعماق اندوخته توانایی های شما استعدادهای کشف نشده ای وجود دارد که اگر بتوانید پیدای شان کنید زندگی تان متحول می شود. یادتان باشد دنیای شتاب زده امروز دیگر به کسانی که دانش و معلومات صرف و محدود دارند نیازی ندارد. حالا دیگر نوبت کسانی است که خلاقیت و نو آوری را چاشنی دانش می کنند.

اثر سایه

اثر سایه

نویسنده: دبی فورد - دیپاك چوپرا/ مترجم: فرزام حبیبی/ ناشر: لیوسا/ قیمت: 8500تومان/ تعداد صفحه: 200/ سال انتشار: 1393 - دوره چاپ: 1

کشف قدرت پنهان درون

تک تک شما در آغاز تولد می دانستید که در عمیق ترین سطح که هستید و با حقیقت وجود خود آشنا بودید ، می دانستید که نه تنها نور جهان در اختیارتان هست بلکه خود نور جهانید. اما زمانی رسید که احساس کردید که کسی یا چیزی بر نورتان سایه افکند و ترسیدید که مبادا موهبت های با ارزشتان در جهان ایمن نباشد و احساس کردید که اگر موهبت مقدس خود را پنهان نکنید شاید آسیب ببیند یا از شما ربوده شود ، در نتیجه تمامی شکوه خود را دراعماق وجودتان پنهان کردید.

شما تمامی خلاقیت خود را به کار گرفتید و نقش ، نقاب شخصیتی ، نمایش نامه یا داستانی آفریدید تا هیچ کس نتواند حدس بزند که حافظ این همه نور هستید. شما به قدری مبتکر بودید که درست نقطه ی مقابل آنچه که در حقیقت هستید را به نمایش گذاشتید تا رازتان را به خوبی حفظ کنید.نکته ی جالب توجه در این روند این است که شما نه تنها دیگران را متقاعد کردید که آن موجود الهی نیستید بلکه خود نیز این نقش را باور کردید ...

ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می دانستم

ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم

نویسنده: تینا سیلیگ/ مترجم: محمدرضا آل یاسین/ ناشر: هامون/ قیمت: 12000تومان/ تعداد صفحه: 228/ سال انتشار: 1393 - دوره چاپ: 1

این کتاب در قالب داستان‌های واقعی و مهیج ، توصیه‌های الهام‌بخش و عمل‌گرایانه ، رشد اخلاقیات ، حرفه‌ای عمل کردن و ارتقا قابلیت‌های کارآفرینانه را هدف‌گذاری کرده است که با استقبال شایسته‌ای نیز مواجه شده است.

نویسنده خود یك كارآفرین موفق است و در استنفورد و سیلیكون ولی استاد بسیار شناخته‌شده‌ای می‌باشد و در نقاط مختلف جهان با دانشجویان ، اساتید و نیز كارآفرینان دیدار ، مصاحبه و برنامه‌های آموزشی دارد.

دایره المعارف پول و زندگی

دایره المعارف پول و زندگی

نویسنده: مهدی ضرغامیان/ ناشر: محراب قلم/ قیمت: 11000تومان/ تعداد صفحه: 156/ سال انتشار: 1393 - دوره چاپ: 1

از مهم ترین عواملی که مردم خوشبختی خود را با آن می سنجند ، زندگی شاد ، با معنا و هدفمند است. با اینکه زندگی شاد و با معنا با هم در ارتباط متقابل هستند اما دانشمندان می گویند این دو کاملابا هم تفاوت دارند. سلامتی ، دوست داشته شدن ، موفقیت در کار ، بزرگ کردن فرزندانی سالم و خدمت به کشور یا پایبندی به اعتقادات معمولا از رموز خوشبختی و رضایت از زندگی به شمار می روند اما هیچ کدام نمی توانند باعث شاد زیستن شوند.

در این رابطه روانشناسان دانشگاه فلوریدا ، مینه سوتا و استنفورد تحقیقات بسیار گسترده ای انجام داده اند که دستاوردهای آن در نشریات مختلف منتشر شده است. دانشمندان شادی را سعادت ذهنی تعریف می کنند که بر فرد تاثیری عاطفی مثبت دارد و این تاثیر در تمام جوامع و فرهنگ ها یکسان است. شادی می تواند از چیزهای کوچک نشات بگیرد مثلاپیدا کردن گردنبند گمشده یا از رویدادهای وسیع تر مثل پایان گرفتن جنگ ، تولد یک نوزاد و ... که با خود شادی ، عواطف ، احساسات مثبت و خوشایند می آورد و باعث می شود فرد ارزیابی مثبتی از زندگی خود داشته باشد.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منابع: آی کتاب/ ایبنا