تبیان، دستیار زندگی
در آخرین روز از اردیبهشت ماه، مراسم پاسداشت سی‌امین سال تأسیس رشته علوم و معارف اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مراسم سی امین سالگرد تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی


در آخرین روز از اردیبهشت ماه، مراسم پاسداشت سی‌امین سال تأسیس رشته علوم و معارف اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

 سی امین سالگرد تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی

در این گردهمایی که به مناسبت سی‌سالگی رشته علوم و معارف اسلامی جمعی از مسئولان کشوری از جمله حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از فعالان و مبلغان علوم و معارف اسلامی و فعالان فرهنگی حضور داشتند، ابتدا با قرائت آیاتی از قرآن و سپس هم آوایی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس استاد اشعری، نخستین مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی در تهران، سخنانی در خصوص چگونگی تاسیس این مدارس ایراد کرد و در ادامه اظهار داشت: نهال هایی که در سی سال پیش کاشته شده بودند، امروز به درختان تنومندی تبدیل شده اند که شاخ و برگ و میوه های آن در سراسر کشور زینت بخش فضاهایی است که در آنجا قرار گرفته اند. وی با قدردانی از آیت اله امامی کاشانی که جزو موثرترین افراد در تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی بوده است، گفت: خوشبختانه فارغ التحصیلان مدارس علوم و معارف اسلامی برای جهان اسلام و جامعه شیعه موجب افتخار هستند بطوریکه عموما این افراد در اداره کشور در مسیر انقلاب اسلامی موثر هستند.

 سی امین سالگرد تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی

در ادامه این گردهمایی، به مناسبت نکوداشت آیت اله دهشت، موسس دبیرستان های شهید مطهری در مشهد مقدس، فیلم کوتاهی به نمایش درآمد.در ادامه مراسم تجلیل، از برخی ازچهره ها از جمله  علی ناسخیان، خانم ها ریاضی، داوودی و افشار ، سید کاظم اکرمی (وزیر اسبق آموزش و پرورش) ، سجادی (استاد ادبیات) ، مظاهری (استاد زبان) و اشعری (اولین مدیر دبیرستان علوم و معارف) تقدیر بعمل آمد.

 سی امین سالگرد تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی

سپس رئیس دفتر مقام معظم رهبری سخنانی در مدح وجود این مدارس ایراد کرد و متذکر شد: آوازه این مدارس تمام کشور را گرفته است و اختصاص به تهران ندارد و خروجی آن هم بسیار با برکت است. البته این یک ضرورت انکار ناپذیر زمان ما است.

در انتهای مراسم پس از تجلیل از سید مهدی خاموشی، اشعری، ناسخیان و مجید هوایی، وزیر آموزش و پرورش سخنان کوتاهی در خصوص اهمیت توسعه مشارکت در همه حوزه های آموزش و پرورشی ایراد کرد و اظهار داشت: اداره مدارس علوم و معارف اسلامی نیاز به کادر ورزیده، متعهد و کاربلد دارد و وزارت آموزش و پرورش بعنوان یک سیاست جدی، آمادگی خودش را برای مشارکت با نهاد های صاحب صلاحیت برای توسعه ی رشته ی علوم و معارف اسلامی اعلام می دارد.

زهرا جودکی

بخش حوزه تبیان