تبیان، دستیار زندگی
دیروز ساختمان باشگاه پرسپولیس روز شلوغی را پشت سر گذاشت. جدا از کارهای روزانه، کنفرانس مطبوعاتی مدیرعامل و حضور 4 بازیکن مورد نظر علی دایی برای فصل جدید هم باعث شده بود تا رفت و آمدها به باشگاه بیشتر شود. این ترافیک کاری تا پایان زمان نقل و انتقالات ادامه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به استارت پرسپولیس در نقل و انتقالات


پرسپولیس روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد .

پرسپولیس

این ترافیک کاری تا پایان زمان نقل و انتقالات ادامه خواهد داشت. محسن فروزان، امین حاج‌محمدی، مهدی دغاغله و مهدی طارمی چهار بازیکنی بودند که در روزهای گذشته در ساختمان پرسپولیس با علیرضا رحیمی مذاکره کردند اما فقط دو مهدی قرارداد داخلی بستند.

فروزان و حاج‌محمدی، تکلیف را به روزهای آینده موکول کردند. این همان بازیکنان و این همان پرسپولیس است که امروز برای عقد قرارداد با آن ناز می‌کنند اما فردا که پرسپولیسی شدند، منتش را سر هوادار می‌گذارند.  ما در این مطلب حضور آنها را از زاویه‌ای دیگر مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

هر چند تا زمانی که قراردادشان در هیات فوتبال ثبت نشود نباید حضورشان در یک تیم را قطعی دانست.

فروزان می‌آید که نیمکت‌نشین شود؟

محسن فروزان فصل گذشته در تیم گسترش فولاد عملکرد نسبتا خوبی داشت و چه در زمان رسول خطیبی و چه در دوران مربیگری مهدی تارتار دروازه‌بان اول تیمش بود و در نهایت 27 بار هم درون دروازه ایستاد و 32 گل هم دریافت کرد اما او خوب می‌داند که اگر نیلسون قراردادش را امضا کند مرد شماره یک پرسپولیس خواهد بود و تا زمانی که مصدوم یا محروم نشود از ترکیب اصلی بیرون نمی‌رود. حالا با توجه به شرایط خوبی که فروزان در گسترش فولاد دارد و اگر بماند باز هم فیکس خواهد بود آیا حاضر می‌شود موقعیت خود را از دست بدهد؟ مگر اینکه تارتار او را نخواهد یا اینکه از نیمکت‌نشینی در پرسپولیس خسته و ناراحت نمی‌شود، شاید هم نیلسون خیال بازگشت ندارد اما اگر نیلسون تمدید کند و فروزان هم پس از چند روزی که فرصت خواسته، پاسخ مثبت به دایی بدهد آن‌وقت رضا محمدی چه‌کار خواهد کرد؟ آیا قراردادش را فسخ و رضایتنامه‌اش را می‌گیرد؟ به هر حال علی دایی حتما یک موضوع را فراموش نمی‌کند که با توجه به آیین‌نامه جدید سازمان لیگ که هر تیم لیگ برتری حق استفاده از 18 بازیکن بالای 23 سال را دارد در این شرایط اختصاص سه بازیکن بزرگسال از 18 بازیکن برای پست دروازه‌بانی زیاد است مگر اینکه از این سه نفر حداقل یک نفرشان پیراهن فصل آینده پرسپولیس را نپوشند.

در صورت جذب فروزان قطعا رضا محمدی از لیست خارج خواهد شد اما باید منتظر ماند و دید آیا فروزان به پرسپولیس خواهد آمد. دروازه بانی که این روزها در مشغول بازار گرمی است و این با آنچه مدنظر سرخابی ها و وزارت ورزش است زیاد جور در نمی آید.

یکی از بازیکنانی که در نتایج فوق‌العاده خوب اسکوچیچ در نیم‌فصل دوم برای ملوان تاثیر داشت مهدی دغاغله بود. او متولد 25/11/68 می‌باشد و مثل امین حاج‌محمدی و محسن فروزان جزو سهمیه بزرگسال به حساب می‌آید. دغاغله برخلاف دو بازیکن دیگر قرارداد دوساله‌ای را با پرسپولیس امضا کرد. البته او چند روز پیش با مسوولان پدیده مشهد هم مذاکره کرده بود

حاج‌محمدی کنار سید جلال، بنگر

امین حاج‌محمدی مدافع میانی فصل گذشته نفت تهران دیروز با مدیرعامل پرسپولیس رو در رو صحبت کرد تا بعد از دو دوتا چهارتا کردن جواب علیرضا رحیمی را بدهد.

حاج‌محمدی هم که متولد 25/11/69 می‌باشد جزو سهمیه بزرگسالان خواهد بود. اگر او بعد از دو سه روز منصرف نشود و سر از تیم دیگری در نیاورد و مذاکره‌اش با پرسپولیس برای بازارگرمی نبوده باشد، آن‌وقت باید برای فیکس بودن رقابت بسیار سختی با سید جلال حسینی و محسن بنگر داشته باشد.

بدون تردید اگر این دو مدافع پرسپولیس قراردادشان را تمدید کنند خیلی بعید خواهد بود که علی دایی به زوج خط دفاعی‌اش که یک رکورد عالی را در لیگ سیزدهم از خود به‌جا گذاشت دست بزند. مگر اینکه شنیده‌ها مبنی بر حضور سید جلال حسینی در لیگ قطر بعد از جام جهانی حتمی باشد و سرمربی پرسپولیس بخواهد با جذب او خیالش را راحت کند.

امین حاج‌محمدی در 25 بازی لیگ گذشته به میدان رفت و جزو نفرات تاثیرگذار نفت تهران بود. در کنار همه اینها، پرسپولیس رضا نورمحمدی را هم دارد که در فصل قبل به دلیل عملکرد خوب سید جلال حسینی و بنگر خیلی فرصت حضور در میدان را به دست نیاورد. به هر حال اگر حاج‌محمدی با پرسپولیس قرارداد ببندد و دو مدافع ثابت تیم دایی هم بمانند، آن‌وقت بسیار بعید است که نورمحمدی تمایلی به ماندن داشته باشد. مدافع فصل گذشته نفت تهران، دو گل زده و پنج پاس گل را در کارنامه‌اش دارد.

همچنین باشگاه نفت به مذاکره حاج محمدی با پرسپولیس واکنش نشان داده است و اعلام کرده است این مدافع با نفت تهران قرارداد دارد و خروجش از نفت منوط به داشتن رضایت نامه است.

دغاغله به‌جای کی؟

یکی از بازیکنانی که در نتایج فوق‌العاده خوب اسکوچیچ در نیم‌فصل دوم برای ملوان تاثیر داشت مهدی دغاغله بود. او متولد 25/11/68 می‌باشد و مثل امین حاج‌محمدی و محسن فروزان جزو سهمیه بزرگسال به حساب می‌آید. دغاغله برخلاف دو بازیکن دیگر قرارداد دوساله‌ای را با پرسپولیس امضا کرد. البته او چند روز پیش با مسوولان پدیده مشهد هم مذاکره کرده بود. دغاغله برای ملوان 11 گل زد و سه پاس گل داد. او نه برای پرسپولیس بلکه به هر تیم دیگری می‌رفت جزو خریدهای خوب به‌حساب می‌آمد اما سوالی که مطرح است اینکه او به‌جای چه کسی آمده است؟

در پستی که او بازی می‌کند محمدرضا خلعتبری، محسن مسلمان، امید عالیشاه، حمید علی‌عسگر و میلاد غریبی حضور دارند. به نظر نمی‌رسد که علی دایی با وجود همه اینها، دغاغله را هم بگیرد چون خیلی منطقی نیست. شاید محسن مسلمان به ذوب‌آهن برخواهد گشت و میلاد غریبی هم که به‌صورت قرضی از پرسپولیس جدا شده بود باز هم با ذوب‌آهن تمدید کند یا به تیم دیگری برود. مهدی دغاغله اگر مثل نیم‌فصل دوم در ملوان آماده باشد خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد به شرطی که ترافیک پست او در تیم دایی کاهش پیدا کند چون هر کدام آنها ادعای فیکس بودن دارند و قطعا نیمکت‌نشینی‌شان در سالی که بازی‌های جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم به سودشان نیست.

طارمی، شاکری نشود؟

سال گذشته در همین روزها، یونس شاکری که از مدتی قبل خبر امضای قرارداد داخلی‌اش با پرسپولیس منتشر شده بود قراردادش را نهایی کرد. او در کنار محمد عباس‌زاده جزو بهترین گلزنان لیگ یک بودند اما وقتی به پرسپولیس آمد فیکس نیمکت شد و در نهایت هم قرضی به پدیده رفت و با گلزنی‌هایش برای تیم میثاقیان به لیگ برتر برگشت. شاکری که قرارداد سه ساله با پرسپولیس داشت چند روز پس از جلسه با علیرضا رحیمی قراردادش را فسخ کرد تا فصل آینده را برای پدیده در لیگ چهاردهم بازی کند. حالا پرسپولیس دوباره سراغ یکی از بهترین گلزنان لیگ یک در فصل گذشته رفته است. مهدی طارمی متولد تیر ماه سال 1371 بود و برخلاف سه بازیکن دیگر که دیروز با پرسپولیس مذاکره کردند جزو بازیکنان زیر 23 (بزرگسال) حساب می‌شود. طارمی در 22 بازی از 24 هفته به میدان رفت و 12 گل زد و سه پاس گل داد. او سابقه بازی در شاهین بوشهر را هم دارد. طارمی نباید سرنوشت یونس شاکری در پرسپولیس را هیچ‌وقت فراموش کند. بدون شک اگر مثل شاکری باشد به‌طور قرضی به تیم دیگر خواهد رفت مگر اینکه مثل عباس‌زاده اینقدر خوب کار کند تا بازیکنی مثل سید مهدی سیدصالحی نیمکت‌نشین او شود.

خلاصه اینکه این چهار بازیکن مد نظر علی دایی بوده و از آنجا که اعضای کمیته فنی هنوز احکام خود را دریافت نکرده‌اند هیچ نظارتی بر این خریدها به لحاظ فنی نداشته‌اند. اگر دو بازیکن دیگر (فروزان و حاج‌محمدی) هم با پرسپولیس به توافق برسند آن‌وقت سه سهمیه از شش سهمیه بزرگسال تیم علی دایی پر می‌شود.

بخش ورزشی تبیان

منبع :