تبیان، دستیار زندگی
HTC چند روز پیش در لندن از HTC One Mini 2 پرده‌برداری کرد که همانند HTC One Mini یک مدل کوچک‌تر و با مشخصات پایین‌تر از پرچم‌دار فعلی HTC یعنی HTC One M8 است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه HTC چیست؟


HTC چند روز پیش در لندن از HTC One Mini 2 پرده‌برداری کرد که همانند HTC One Mini یک مدل کوچک‌تر و با مشخصات پایین‌تر از پرچم‌دار فعلی HTC یعنی HTC One M8 است.

از دید عکاسی دو تغییر عمده در این گوشی نسبت به HTC One M8 مشاهده می‌شود. اولین تغییری که از ظاهر گوشی پیدا است، دوربین دوم One M8 در One Mini 2 وجود ندارد. دوربین دوم در One M8‌ اطلاعاتی مربوط به عمق تصویر ضبط می‌کند که به‌وسیلهء آن می‌توانیم با دست‌کاری عمق تصویر جلوه‌های ویژه درست کنیم.

موبایل

آنچه کمی برایمان غافلگیرکننده بود، حذف ویژگی اولتراپیکسل و استفاده از سنسور معمولی 13 مگاپیکسلی برای دوربین است. سنسور اولتراپیکسل 4 مگاپیکسلی تاکنون یک ویژگی منحصربه‌فرد در گوشی‌های متعلق به طبقهء HTC One به‌حساب می‌آمد که البته هم طرفدار و هم منتقدین بسیاری دارد.

نظریهء اولتراپیکسل می‌گوید به جای استفاده از پیکسل‌های ریز بر روی سنسور از پیکسل‌های درشت (اولتراپیکسل) ولی در تعداد کم استفاده کنیم.

برای مثال به‌جای اینکه سطح سنسور را بین 13 میلیون پیکسل تقسیم کنیم، این سطح را بین 4 میلیون پیکسل بزرگ تقسیم کنیم. با این کار نور بیشتری وارد هر فتودیود می‌شود لذا آن پیکسل دارای رنگ طبیعی‌تر خواهد بود. با این کار عملکرد سنسور در نور کم بهبود می‌یابد و نویز تصویر کمتر خواهد شد. چون نویز باعث ایجاد تلفات و از بین رفتن جزئیات تصویر می‌شود، کم شدن نویز به کاهش تلفات تصویر خواهد انجامید.

این گوشی دارای نمایشگر 4.5 اینچ با وضوح 720p یا به عبارتی HD است. نمایشگر One Mini 2 کمی بزرگ‌تر از نمایشگر 4.3 اینچی مدل سال قبل یعنی One Mini است ولی همان وضوح را دارد

اولتراپیکسل یک عیب بزرگ دارد، آن‌هم کاهش جزئیات تصویر است. 4 مگاپیکسل حداکثر 4 میلیون نقطهء رنگی می‌تواند ذخیره کند، در صورتی که 16 مگاپیکسل حداکثر 16 میلیون نقطهء رنگی ذخیره می‌کند. بااینکه تلفات اولتراپیکسل کمتر از سنسور معمولی است و میزان جزئیات ذخیره‌شده در عمل به حداکثر مقدار ظرفیتش نزدیک‌تر است، ولی باز هم در برابر 16 مگاپیکسل حرفی برای گفتن ندارد.

نکتهء دیگر عدم آگاهی عموم مردم از نیازهای عکاسی‌شان است. اکثر مردم نمی‌دانند یک عکس 4 مگاپیکسلی دو برابر تصویر یک تلویزیون Full HD است و در صورت کم بودن تلفات دارای جزئیات بسیار زیادی می‌باشد. علاوه بر این کمتر کسی می‌تواند صددرصد بگوید به جزئیات بیشتر از این احتیاج نخواهد داشت. لذا بسیاری ممکن است موقع خرید با شنیدن اینکه دوربین HTC One تنها 4 مگاپیکسل است، از خرید آن منصرف شوند و یا دیگر گوشی‌های پرچم‌دار را بر آن ترجیح بدهند.

موبایل

در جلوی این گوشی همانند One M8 یک دوربین 5 مگاپیکسلی قرار دارد. این گوشی دارای نمایشگر 4.5 اینچ با وضوح 720p یا به عبارتی HD است. نمایشگر One Mini 2 کمی بزرگ‌تر از نمایشگر 4.3 اینچی مدل سال قبل یعنی One Mini است ولی همان وضوح را دارد.

One Mini 2 همانند One M8 دارای اندروید 4.4.2 و رابط کاربری HTC Sense 6 است. پردازندهء چهار هسته‌ای Snapdragon 400 و 1 گیگابایت RAM قدرت پردازشی این گوشی را تشکیل می‌دهند. One Mini 2 دارای 16 گیگابایت حافظهء داخلی است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: یک پزشک